Hedefi olan öğrenciler Potansiyelimizi nasıl örgütleyebiliriz? Zor derslere karşı nasıl davranmalıyız


Hedefi olan öğrencilerle ilgili
Hedefinizi anlattığınız öğretmenleriniz size farklı bir samimiyetle yaklaşacaklardır. Bir öğretmeni en çok etkileyen öğrenci hedefi olan bu hedefe büyük bir bağlılık duyan ve bunun için elinden gelen gayreti gösteren öğrencidir her öğretmen böyle bir öğrenciye yardım etmekten onun çabalarına katılmaktan, onun duygularını paylaşmaktan zevk duyar.
Yalnız geleceğe dönük hedefleriniz değil onlar la bir bağlı olan ya da olmayan bilgilerinizde etkileyici olur. Yeter ki bu bilgileriniz derin samimi içten olsun pul koleksiyonu yapan bir öğrencisine pul toplayan, Afrika’ya büyük ilgi duyan bir öğrencisine Afrika ile ilgili yazı ve resim Taşıyan, atletizmle uğraşan bir öğrencisine günlük yıllık çalışma programları temin eden öğretmenler tanıyorum.
" bir hedefinin olduğunu bildiğiniz bir öğrenci sizi etkiler mi" soruma soruyu sorduğum bütün öğretmenler hiç tereddütsüz coşkulu bir onayla" evet tabii" cevabını vermişlerdir şu cevap bir özet olabilir.:
" biyoloji alanında ihtisas yapmak istiyorum bir öğrencim vardı. çok canlı bir ilgiydi. Söz biyoloji olduğunda dikkatler onda toplanırdı. Bir konu hakkında ciddi bir bilgiye sahip olması onu arkadaşlarının gözünde çok farklı bir yapıyordu. Sınıfta özel bir yeri mevcuttu. Biyoloji ile ilgili bende ne varsa ona aktardım. Onun üniversitede araştırmalar yapan eski arkadaşlarımla tanıştırdım. Müthiş keyiflendi bilgisine karşı bu cevap onu daha da ilgili bir hale getirdi. Ne yazık ki matematikte yeterince başarılı değildi açıkça söylemek gerekirse dersin öğretmeni ile de bazı problemleri vardı. Araya girip bu problemleri çözmek zor olmadı, matematikte Ona özel bir program uyguladık eksikliklerini tamamladı
Potansiyelimizi nasıl örgütleyebiliriz?
1- sahip olduğumuz gücü iyi tanımalıyız olaylar ve insanlarla yüz yüze geldikçe o güç kıpırdar ve kendi varlığından bize bir şeyler söyler.
a-Daima hissettiğimizde daha güçlüyüzdür.
b- gücümüzün farkında olabilmek kendimizi iyi dinlememiz le kolaylaşır. Sonra arkadaşlarımız, öğretmenlerimiz, Ailelerimiz, Okuduğumuz kitaplar, gözlemlerimiz, şahidi olduğumuz ya da yaşadığımız olaylar, tartışmalar gücümüz hakkında bize önemli şeyler söylerler,
2- bu güçle ne yapmak istediğimize, bu gücü hangi hedefe yöneteceği müze karar vermeliyiz.
a- bu kararla birlikte göreceğiz ki biz gerçekten zannettiğimiz den daha güçlüyüz.
b- bir hedef tespit ettikten sonra, gücümüzün başka nelere yetebileceğini açıkça görürüz.
3- hedefimize ulaşmak için yeterli çaba göstermeliyiz.
a- kendimize güvenmeliyiz
b- başaracağımıza inanmalıyız.
c- irademizin süngüsü altında girmeliyiz.
d- zamanı verimli kullanmalıyız.
e- çalışmalıyız çalışma zaman nehrinin önüne barajlar kurmaktır.
4- olabildiği kadar bilgi olabildiği kadar dostluklar biriktirmeliyiz.
a- okumalıyız
b- dinlemeliyiz
c- güvenilir bir dost olmalıyız.
5- Varlığımıza eklediğimiz her yeni bilgi ile sürekli girişim içinde bulunmalıyız seyirci değil oyuncu olmalıyız.
Her şey bana bağlı




Zor derslere karşı nasıl davranmalıyız  
Başarılı olmadığımız dersler için öncelikle görüşlerine başvuracağınız, yardım isteyeceğiniz kişi o dersin öğretmenidir. Samimi olarak başarmak istediğiniz takdirde öğretmenin tavsiyeleri etkili olacaktır.
Bilhassa matematik gibi bağlantı noktaları çok ve çeşitli derslerdeki başarısızlığın en büyük sebebi temel bilgi ve beceriler de ki eksikliktir.2'nin ne olduğunu bilmiyorsak 2+2 bize hiçbir şey söylemez.2+2'nin anlamı bilinmeden bunun üzerine gibi olacak 2*2, 2/2 ve benzeri bağlantılar bir Birilerine eklenecektir. Bu gibi derslerde sınıflar yükseldikçe karşılaşılan karanlık büyür o ders artık "zor" olarak tanımlanır. Böyle bir durumda geri dönüp baştan başlamaktan Başka çare yoktur. Ders içinde sorularınızla az önceye dönebilmeniz mümkündür ama belli bir faydası olmakla birlikte yeterli çözüm değildir.


Eğer eksikliği telafi etmek, birikmiş bilgiyi anlamlı hale getirmek kararlılığını gösterirseniz, öğretmeninizden gerekli yardımı görebileceğimize şüphe etmiyorum. Bunun için geride kalmış her konuyu kendi sırasında ana çözümlerle öğrenip basamakları çıkmak mümkündür. Yeter ki kararlı ve Gayretli olun. Bu çalışma zannettiğiniz kadar uzun sürmeyecektir. İstendiği takdirde telafisi mümkün olmayan eksiklik yoktur yani bu çalışma imkânsızı denemek de değildir.


Böyle bir çalışma için bizi cesaretlendirmesi gereken bir gerçek de birçok konunun Bir alt sınıftaki konunun daha geniş bir şekli olduğudur. Matematik için bunun doğruluğunu özellikle araştırdığımız da gördüğümüz tablo şöyle: Örneğin 8. sınıf matematik konularının 13 ü yeni konu,15 i 6.ve7. Sınıf konularının biraz daha geniş şekildir.13 yeni konu içinde de sınıflarda okutulmuş bölümler vardır. Lise sınıfları için de pek farklı değil bütün dersler için geçerli.


Önceki konularda dönüşlerinizde alt sınıflarda o dersi çok iyi anlamış arkadaşlarınızla, halen alt sınıflarda okuyan başarılı öğrenciler diğer yardımcılarınız dır. Siz bir şeyi samimiyetle istediğinizde birçok imkânın harekete geçtiğini hayretle göreceksiniz. İstemenin gücü büyüktür deneyin.


Size zor gelen dersleri için özetle tavsiyelerde bulunabiliriz:


1- öğretmeninizle konuşun onun yardımını isteyin.
2- arkadaşlarınızdan faydalanın onların çalışma şekillerini inceleyin tavsiyelerini dinleyin Mümkünse beraber çalışın herhangi bir konuyu çok iyi bilen bir arkadaşınıza rahatça çeşitli sorular sorabilirsiniz.
3- geriye Dönün birikmiş bilgileri sistemli bir şekilde öğrenmeye gayret edin ihtiyaç duyduğunuz en alt basamaktan başlayın.
4- bu dersler için daha çok çalışın çalışmalarınızdan öğretmeninizi haberdar edin Sizi izlemesini sağlayın
Her şey bana bağlı
Recep Şükrü Apuhan

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğretmen şiirleri

HEM 1. Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler kurulu

Özel Eğitim Uygulama Okulları (III. Kademe) İş ve Beceri Uygulamaları dersine ait taslak öğretim programları