4. sınıf sosyal bilgiler dersi sınavı


ZEYTİNBURNU FARUK TİMURTAŞ İLKÖĞRETİM OKULU
4/e sınıfı sosyal bilgiler dersi sınavı
(HERKESİN BİR KİMLİĞİ VAR)
  1. Aşağıdaki bilgilerden hangisi doğrudur?
I.                   Toplumun tüm bireyleri birbirine benzer.
II.                Bireylerin ortak özellikleri vardır.
a)           Sadece I doğrudur.                   b) Sadece II doğrudur..
   c)      Her ikisi de doğrudur.   d)Her ikisi de yanlıştır.
  1. Deniz her gün yaşadıklarını düzenli olarak deftere yazıyor. Deniz’in yazdığı yazılara verilen ad hangisidir?
a)           anı                   b)     günlük                  c)     hikaye      d)   öykü
  1. Mevlana Celaleddin Rumi hangi şehirde doğmuştur?
a)           Konya              b)      Belh                    c)   Bağdat       d)  Akşehir
  1. Aşağıdakilerden hangisi Mevlana’nın hoşgörü ile ilgili sözü değildir.
a)           Şefkat ve merhamette güneş gibi ol.
b)           Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol.
c)           Hoşgörülülükte deniz gibi ol.
d)           Cömertlik ve yardım etmede bildiğin gibi ol.
  1. Kimlik belgesinde bizleri tanıtacak bilgiler bulunmaktadır. Buna göre aşağıdakilerden hangisi kimlik belgesinde bulunmaz?
a)           Doğum yeri                  b)  doğum tarihi c)  sokak adı                 d)  baba adı
  1. Remzi okula kayıt için istenilen belgelerde kimlik bilgilerini dolduruyor. Ancak kimlik belgesinde en önemli bir numaranın eksik olduğunu görüyor. Sizce bu numara hangisidir.
a)           TC kimlik numarası      b) Seri Numarası    c)  Aile sıra numarası     d)  Kayıt numarası
  1. Aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır.
a)           Dünyadaki herkesin parmak izi birbirinden farklıdır.
b)           Her kardeş birbirine benzemez.
c)           Başkalarının düşüncelerine her zaman saygı göstermek zorunda değiliz.
d)           Arkadaşlık ilişkilerimizde birbirimize hoşgörülü davranmalıyız.
  1. Ülkemizde Müslümanlar, Hıristiyanlar, Yahudiler ile başka din ve mezheplere inanan insanlar hoşgörü içinde kardeşçe yaşıyorlar. Ülkemizde yaşayan insanlar, yüzyıllar boyunca birbirinin bayramını kutlamış, cenaze ve düğünlerine katılmışlardır.
Yukarıdaki metinden aşağıdaki sonuçlardan hangisi çıkmaz.
a)           Ülkemizde farklı din ve mezhebe bağlı tüm insanlar kardeşçe yaşamaktadırlar.
b)           Ülkemizde farklı din ve mezhebe bağlı tüm insanlar birbirlerine hoşgörülü davranırlar.
c)           Ülkemizde farklı din ve mezhebe bağlı tüm insanlar yüzyıllarca birbirleriyle kavga etmişlerdir.
d)           Ülkemizde yaşayan  tüm insanlar yıllardır sevinçlerini ve üzüntülerini paylaşmaktadırlar. 
  1. Bütün arkadaşlarım benimle her konuda aynı düşünmeyebilir. Arkadaşlarım benim gibi düşünmeseler de onların düşüncelerine saygı göstermeliyim.
Aşağıdakilerden hangisi yukarıda anlatılanlara örnek olabilir.
a)           Kubilay’la farklı oyunlardan hoşlandığımız için pek anlaşamıyoruz.
b)           Elif benimle aynı sosyal kulüpte çalışmadığı için ona çok kırıldım.
c)           Ben televizyonda belgesel izlemeyi seviyorum, Büşra ise çizgi filme bayılıyor.
d)           Anıl benim istediğim her şeyi yapar.      
  1. Aşağıdakilerden hangisinde aile bireylerini tanıtan bilgiler bulunur.
a)           Nüfus cüzdanı               b)  soy ağacı                 c)  günlük         d) ikametgâh
  1.  Hoşgörü, başkalarının değer verip savundukları görüş, düşünce ve duyguları bizimkilerle aynı olmasa ve çelişse de anlayışla karşılamak , onlara katlanmak ve saygı duymaktır.
Yukarıdaki paragrafa göre aşağıdakilerden hangisi çıkarılamaz.
a)           Toplumdaki her türlü farklılığı bir zenginlik olarak değerlendirmeliyiz.
b)           Herkesin aynı düşündüğü bir toplumdan söz edemeyiz.
c)           Farklılıklarla bir arada yaşamak çağdaşlıktır.
d)           Farklı düşüncelerin bulunduğu toplumlar gelişemez.
  1. Aniden öfkelenerek sergilenen davranışlar kırıcı olabilir. Bu davranışların sonuçları önceden belli olmaz.”
Yukarıdaki bilgi aşağıdaki atasözlerinden hangisini açıklamaktadır.
a)           Bir elin nesi var iki elin nesi var.
b)           Gülü seven dikenine katlanır.
c)           Damlaya damlaya göl olur.
d)           Öfkeyle kalkan zararla oturur.
13.          Arkadaşlarla saklambaç oynamak için toplandık. Bir ebe seçtik ve herkes saklanacağı yere doğru koşmaya başladı. Saklandığımız çıkmaz sokaktan arkadaşımızı gözlemlemeye başladık. Tam o sırada kocaman bir köpek bize doğru koşmaya başladı. Kaçacak yer arıyorduk ama korkudan bir yere gidemiyorduk. Sonra son hızla koşmaya başladık. Yanımdaki arkadaşım benim yüzümden burada olduğumuzu söyleyince bende öfkelenip ona bağırdım. Arkamıza döndüğümüzde ise köpeğin oturup bize baktığını görünce şaşırdık. Ardından birbirimize söylediğimiz sözlerden dolayı üzüldük ve özür diledik.                           
                             Parçada hangi duygular bulunmamaktadır?
a)           Şaşırmak          b) korkmak                   c)  kıskanmak               d) kızmak
14.  Parçaya göre çocuk neden arkadaşına bağırıyor? 
a)           Kavga ettikleri için.
b)           Arkadaşı, onun yüzünden köpekle karşılaştıklarını söylediği için.
c)           Birbirlerini sevmedikleri için.
d)           Köpek onları kovaladığı için.
15. Aşağıda yaşantılarla ilgili verilen olayları kendi yaşantınızı düşünerek sıralarsak hangisi doğru olur?                                          
         Yürümeye başladım.                    * Okuma yazma öğrendim.   
         Doğdum.                                      *1. sınıfa başladım.                             *Konuşmaya başladım.         
a)     Doğdum yürümeye başladım, okuma yazma öğrendim, 1.sınıfa başladım, konuşmaya başladım.
b)     Doğdum, yürümeye başladım, 1.sınıfa başladım, okuma yazma öğrendim, konuşmaya başladım.
c)     Doğdum, konuşmaya başladım, yürümeye başladım, 1.sınıfa başladım, okuma yazma öğrendim.
d)     Doğdum, konuşmaya başladım, yürümeye başladım, okuma yazma öğrendim, 1.sınıfa başladım.
16. Aşağıda boş olan yerlere cümleyi tamamlayan doğru kelimeleri yazın.
                “Benimle farklı görüşte olan arkadaşımın düşüncesine ……………..göstermeliyim.                       
                        a) Hoşgörü                   b) sevgi                        c) duygu                       d) saygı
17.   Atakan çok başarılı bir öğrenciydi. Yıl boyu çok çalıştı. Ödevlerini zamanında yaptı öğretmenini can kulağıyla dinledi. Ve sınıfını başarıyla geçti. Annesi de ona karne hediyesi olarak bir bilgisayar aldı.
Yukarıdaki parçaya göre Atakan hangi duyguyu yaşamıştır?
                 a) öfke           b) özlem            c) şaşkınlık                   d)  sevinç
18.                  I   konuşmak                 II  korkmak                  III  işitmek                   IV  şaşırmak
               Yukarıdakilerden hangileri duygudur?
                        a) I-IV             b) I-III                         c) II-IV                        d) II-III
 19. Aşağıda boş olan yerlere cümleyi tamamlayan doğru kelimeleri yazın.
              “  İnsanlar ……………..özellikleri yani dış görünüşleri bakımından farklıdır.”
a)      duygu               b)  günlük                      c) saygı                       d)fiziksel
20.  ‘Gel, ne olursan ol, yine gel.’ sözünü söyleyen ve hoşgörü deyince aklımıza ilk gelen ünlü Türk bilgini kimdir?  
a)      Nasrettin Hoca       b)Mustafa Kemal Atatürk   c) Mevlana Celaleddin Rumi  d)Mimar Sinan
21.   Aşağıdakilerden hangisi fiziksel özelliklerimizden değildir?
                  a) saç rengi            b) göz rengi           c) parmak izi         d) üzüntü
22. Aşağıda verilen özelliklerden hangisi Atatürk’ün bireysel özelliği değildir ?
a)      Cesur bir asker olması.
b)      Sarışın ve mavi gözlü olması.
c)      Kız kardeşinin olması.
d)      İleri görüşlü, çağdaş bir devlet adamı olması.
23. Aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır.
a)     Fiziksel özelliklerimiz birbirinden farklıdır.
b)     Herkes makarnayı sever.
c)     Herkes aynı düşüncelere sahip olmayabilir.
d)     İnsanlar birbirinden farklıdır
24. Aşağıdakilerden hangisi soyağacında yer almaz?
   a) büyük baba           b) anne-baba            c) kardeşler                   d)  komşular
25. Aşağıdakilerden hangisi doğru davranış değildir?
a)     Arkadaşımızın kalbini kırdığımızda ondan özür dilemek.
b)     Bizden farklı düşünenlerin fikirlerine saygı göstermek.
c)     Sadece kızgın olduğumuzda bağırmak.
d)     Çevremizdekilere karşı hoşgörülü olmak.                                   Ahmet KAYA
4/E Sınıfı Öğretmeni

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğretmen şiirleri

HEM 1. Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler kurulu

Özel Eğitim Uygulama Okulları (III. Kademe) İş ve Beceri Uygulamaları dersine ait taslak öğretim programları