Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ı.dönem zümre



FARUK TİMURTAŞ İLKÖĞRETİM OKULU 2008- 2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ı.dönem zümre öğretmenler toplantı tutanağı

TOPLANTI NO
:
1
TOPLANTI TARİHİ
:
04/09/2008
TOPLANTI SAATİ
:
14:00
TOPLANTI YERİ
:
Öğretmenler odası
TOPLANTIYA KATILANLAR
:
Zeki YAKA-Filiz Eylül APAYDIN

GÜNDEM:
1
-
Açılış.
2
-
1739 sayılı Türk Milli Eğitiminin genel amaçları
3
-
28/12/2006 tarih ve 410 sayılı Tebliğler Dergisinde açıklanan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi (4,5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programının incelenmesi
4
-
Yıllık ders planları
5
-
2007-2008 öğretim yılı zümre öğretmenler tutanağının incelenmesi.
6
-
Öğrenme,öğretme yöntem ve teknikleri
7
-
Yazılı sınavlar
8
-
Kaynak araç ve gereçler.
9
-
Performans ve Projeler görevleri
10
-
Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği
11
-
Dilek ve temenniler.




GÖRÜŞMELER:

1-Toplantı zümre başkanı Zeki YAKA tarafından 2008-2009 öğretim yılının başarılı olması dilekleriyle açılmıştır

2-1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Ali Ateş tarafından okundu. Bu kanuna göre, Türk Milli Eğitiminin genel amaçları Türk Milletinin bütün fertlerini Atatürk ilke ve inkılaplarına, Atatürk Milliyetçiliğine bağlı, Türk milletinin milli, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren, ailesi, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan insan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar yetiştirmek.
Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünce gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak
Okunan bu esaslara uyulmasının hem kanunlara uymamızı, hem de mükemmel bir nesil, başarılı öğrenciler yetiştirmemizi sağlayacağı toplantıya katılanların üzerinde birleştikleri ortak görüş olarak benimsendi.
3-Ders öğretmeni Filiz Eylül APAYDIN , 28.12.2006 tarih ve 410 sayılı tebliğler dergisinde yayınlanan Yeni Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim(4,5,6,7ve 8.Sınıflar) Programı’nı okudu.

Çağımızda hızla gelişen bilim ve teknoloji, eğitimin her alanını etkilemekte ve özellikle eğitim yaklaşımlarında köklü değişimleri zorunlu kılmaktadır. Bu anlamda bilginin hızla yenilenerek üretildiği çağımızda birey ve toplumun geleceği, bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerine bağlı bulunmaktadır. Bu becerilerin kazanılması ve hayat boyu sürdürülmesi bilgi üretimine dayalı çağdaş bir eğitimi gerektirmektedir.
“Nasıl bir din öğretimi?
İnsana, düşünceye, hürriyete, ahlaka ve kültürel mirasa saygıyı temel alan bu bakış açısı, din öğretimine karşı takınacağımız tavrı belirler ...
Din öğretimi ile ilgili yaklaşımımız da genel olarak “öğrencinin bilincinin gelişmesini sağlayacak şartları oluşturmak ve öğrenciye, hayatın problemlerini çözebilmesinde yardımcı olacak yolları göstermek” şeklinde formüle edilebilir.
Programın Yapısı
“Genel amaçlar,
Öğrenme alanları,( İnanç, İbadet, Hz. Muhammed, Kur’an ve Yorumu, Ahlak, Din ve Kültür)
Kazanımlar,
Etkinlik örnekleri
Açıklamalardan” oluşmaktadır.
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinde Öğrencilere Verilecek Kavramlar Listesi
4.Sınıf:
Ahlak,Aile,Allah,Ayet,Barış,Bismillahirrahmanirrahim,Cami,Cüz,Çevre,Dinî davranış,Din,Dua,Emin,Fatiha,Günah,Güven,Haram,
Helal,İlahî kitap,İyilik,Kelam,Kelimeişahadet,Kelimeitevhit,Kevser,Minare,Mushaf,Nimet,Öğüt,Selam,Sembol,Sevap,Sevgi,Sure,
Şükür,Temizlik,Tesbih,Yaratmak,Yardım,

5.Sınıf:
Akıl,Allah,Amel-i Salih,Barış,Basar,Bilge,Tevhit,Cami,Cuma,Dinî Davranış,Değer,Dinî,Dua,Düzen,Erdem,Evren,Farz,Gazi,Güven,
İbadet,İffet,İhlas,İnanç,İrade,İstiklal,İstişare,Kandil Gecesi,Kıssa,Kudret,Manevi,Mescit,Millet,Millî,Müslüman,Müstehap,Öksüz,
Rahmet,Ramazan,Sabır,Salavat,Semi’,Sünnet,Şart,Şehit,Tahiyyat,Tekvin,Vacip,Varlık,Vatan,Yadetmek,Yaratan,Yardım,Yoksul,
Ziyaret,

6.Sınıf:
Asr,Bayram,Çagrı,Ehl-i beyt,Emanet,Fetanet,Gıybet,Hicret,Hile,Hutbe,Iftar,Iftira,Ilahî kitap,Imsak,Incil,Ismet,Kibir,Kötü zan,
Kur’an,Medeniyet,Mesaj,Nasr,Nebi,Oruç,Peygamber,Ramazan,Resul,Sahur,Sıdk,Tevrat,Vahiy,Yaratan,Zebur,
7.Sınıf:
Abdest,Ahiret,Âlem,Amel-i Salih,Bagnazlık,Batıl Inanç,Bayram,Cuma,Çagrı,Dinî motif,Dinî sorumluluk,Emin,Ezan,Fal,Gusül,
Güzel Ahlak,Hurafe,Iyilik,Kamet,Kıyamet,Kul Hakkı,Kunut,Kültür,Laiklik,Melek,Mizan,Musiki,Namaz,Nas,Ögüt,Örf ve Âdet,
Ruh,Sembol,Sihir,Sırat,Şart,Şeytan,Taassup,Teravih,Teyemmüm,Vicdan,

8.Sınıf:
Ahlaki davranış,Âlem,Budizm,Din,Din anlayışı,Dindar, Ecel,Emanet,Evren,Fıkıh,Güzel ahlak,Hac,Hadis,Hristiyanlık,Hinduizm,
İnanç,İrade,İslam,İslam düşüncesi,İstişare,Kader,Kaza,Kurban,Kültür,Ömür,Rızık,Sadaka,Savurganlık,Sünnet,Tasavvuf,Tevekkül,
Umre,Yahudilik,Zekât,

İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4, 5, 6, 7 VE 8. SINIFLAR) ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME ALANLARI VE ÜNİTELERİ

ÖĞRENME ALANI
ÜNİTELER
4. Sınıf
5. Sınıf
6. Sınıf
7. Sınıf
8. Sınıf
İnanç
Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyoruz?
Allah İnancı
Peygamberlere ve İlahî Kitaplara İnanç
Melek ve Ahiret İnancı
Kaza ve Kader
İbadet
Temiz Olalım
İbadet Konusunda Bilgilenelim
Namaz İbadeti

Ramazan Ayı ve Oruç İbadeti
Zekât, Hac ve Kurban İbadeti
Hz.Muhammed
Hz. Muhammed’i Tanıyalım
Hz. Muhammed ve Aile Hayatı
Son Peygamber Hz.Muhammed
Bir İnsan ve Peygamber Olarak Hz. Muhammed
Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar
Kur’an ve Yorumu
Kur’an-ı Kerim’i Tanıyalım
Kuran’da Kıssalar
Kur’an-I Kerim’in Temel Eğitici Nitelikleri
Kur’an’da Akıl ve Bilgi
İslam Düşüncesinde Yorumlar
Ahlak
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
Sevinç ve Üzüntülerimizi Paylaşalım
İslam’ın Sakınılmasını İstediği Davranışlar
İslam Dinine Göre Kötü Alışkanlıklar
Din ve Güzel Ahlak
Din ve Kültür
Aile ve Din
Vatanımızı ve Milletimizi Seviyoruz
İslamiyet ve Türkler
Kültürümüz ve Din
Dinler ve Evrensel Öğütleri

4-.Ünitelerde yer alan konuların yılın çalışma takvimine dengeli dağılımına dikkat edilmesi ve bazı ünitelerin gerekirse öne alınmasının veya geriye bırakılmasının gerekebileceği gündeme getirildi. Oruçla ilgili ünitelerin Ramazan ayına denk gelen ayda işlenmesinin güncellik açısından uygun olacağına toplantıya katılanlarca uygun bulundu.

5-2007-2008 öğretim yılı zümre kararları incelendi. Yıllık başarının % 100 olduğu memnuniyetle görüldü. Ancak, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin diğer derslere göre öğrenci davranışlarında ve milli-manevi değerlerin benimsetilmesinde etkinliği göz önünde bulundurularak başarıların öğrenci davranışları üzerinde olumlu yansıması için çalışmaların daha da artırılması kararlaştırıldı.
6- Öğrenme,öğretme yöntem ve teknikleri;Anlatım,Soru cevap. Örnek Olay Analizi (Çözümlemesi),Sonuç Çıkarma,:Geri Plandaki Düşünceleri Bulma,Slogan Bulma,Reklam Hazırlama/Poster Afiş Hazırlama, Şiir-Hikâye Yazma, Görsel İmge Oluşturma, Önem Sırasına Koyma, Sınıflandırma, Örnek Verme,Yordama Yapma,Bulmaca, Dramatizasyon, Tavsiyede Bulunma,Karşılaştırma,Problem Çözme,Görüşme Yapma,Alan Gezileri, Kavram Haritası Oluşturma, Beyin Fırtınası, empati kurma, değerlendirme, günlük yaşamla ilişkilendirme, not alma, görüş tarama,  gözlem, haber toplama, önceki düşündükleriyle karşılaştırma, bildikleriyle bağ kurma, dosya oluşturma,öykü tamamlama, öğretim malzemesi hazırlama, çalışma yaprağı, koleksiyon yapma, hipotez oluşturma ve sınama, yıllık hazırlama, tersinden düşünme, anlaşma imzalama, öğrendiklerini listeleme, proje, gazete çıkarma, yeniden yazma ... gibi uygulamaların uygulanması uygun görülmüştür.

7-İlköğretim kurumlar yönetmeliğinin yeni haliyle 35. ve 36.maddelerine uygun olarak her dönem, iki yazılı sınavı ile değerlendirme yapılmasına karar verildi..
Birinci dönem 1.sınav Kasım ayının 1. haftası 2.sınav Aralık ayının 4. haftası;
İkinci dönem 1.sınav Nisan ayının 1. haftası 2.sınav Mayıs ayının 4. haftası yapılması kararlaştırıldı.

8-Ders kitapları,Kuran-ı Kerim meali,Hadis kitapları,İslam ilmihali,İslam ansiklopedisi,D.K.A.B.kaynak kitabı,konulara uygun şiirler,hikayeler,resimler,çalışma kağıtları,bulmacalar, Kavram Haritaları Anlam Çözümleme Tabloları Kavram Ağları ve sözlükler olarak tespit edildi. Ayrıca güncel imkanlardan yararlanılarak VCD,CD, vb. araç-gereçlerin derste kullanılmasının öğrencileri derse motive edeceği belirtildi.

9- İlköğretim kurumlar yönetmeliğinin 35.maddesi Zeki YAKA tarafından okundu. Performans ve Proje görevleri birinci dönem için belirlendi
PERFORMANS GÖREVLERİ
4.sınıf
Günlük konuşmalarımızda kullandığımız dini ifadeler
Hz. Muhammed'in Çocukluk yıllarını anlatınız
Çevremizde Bulunan Dinî Sembolle
Hz. Muhammed'in Gençlik Yıllarını anlatınız
Fatiha Suresi ve Anlamı sunu şeklinde hazırlama
Hz. Muhammed'in Aile Büyüklerini Tanıyalım
“Din Güzel Ahlaktır’konuyla ilgili Hz.Muhammed’in sözlerinin derlenmesi
Hz. Muhammed'in Doğduğu Çevreyi Tanıyalım
Temizlikte nelere dikkat etmeliyiz?
Allaha nasıl teşekkür ediyoruz?
Temizlikle ilgi sloganlar üretme
Sübhaneke duası ve anlamı sunu
Güzel davranışlara örnekler
Sevap ve günaha örnekler


5.sınıf
İhlas Suresi ve Anlamı
İbadetlerle ilgili kavramlar
Camiyi Tanıtan bir maket yapımı
Hz. Muhammed’in Çocukluk yıllarını anlatınız
Kur’an’dan ve Hz. Peygamberden Dua Örnekleri
Dua - Niçin Dua Edilir?
Güzel İş ve Güzel Davranış: Salih Amel ne demektir?
Başlıca İbadetler
Rabbena Duaları ve Anlamı
Hz. Peygamberden Dua Örnekleri
Hz. Muhammed’in Evliliği ve Çocukları
Hz.Muhammed Akrabayı Ziyaret Ederdi
Kur’an’dan Dua Örnekleri
Allah yarattıklarını ve biz insanları sevdiğini nerden biliyoruz? Açıklayınız
Aile Bireylerini Sever ve Aralarında Ayırım Yapmazdı
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım
Aile Bireylerine Danışır ve Görüşlerine Değer Verirdi
Güzel İş ve Güzel Davranış: Salih Amele örnekler
Yaptığımız bir duayı yazalım
Hz.M. Ailesinde Komşuluk İlişkilerine Önem Verilirdi.

6.sınıf
Peygamberlerin İnsanlardan Seçilmesinin Nedenleri
Namazın İnsana Kazandırdıkları
Peygamberlerin Nitelikleri: konusunu araştırınız
Teyemmüm nedir alınışın anlatılması
Kur'an'da Adı Geçen Peygamberler
Gusül ne demektir?
Kul Hakkı Yemek ne demektir açıklayınız
Cuma namazı
İslâm, Sevgi ve Barış Dinidir
Bayram namazları
Allah Niçin Vahiy Göndermiştir? konusunu araştırınız
Namazın İnsana kazandırdıkları
Dört Büyük Kutsal Kitap konusunu araştırınız
Namazın kılınışı resimlerle pano oluşturma
Asr suresi ve Anlamı
Kunut Duaları ve Anlamı sunu
Namaza Hazırlık Şartları
Kamet sözleri ve anlamları
Ezan doğuşu


7.sınıf
Ramazan Ayı ve önemi
Kur’an’a Göre Şeytan
Çevrenizdeki ramazan hazırlıkları
Şeytanın Kötülüğünden Korunma Konusunda Kur'an'ın Öğütleri nelerdir
Ramazan Ayı ve Oruçla İlgili Kavramlar
Ahirete İmanın Davranışlara Etkisi
Maun Suresi ve Anlamı
Meleklere İmanın, Davranışların Güzelleşme. Katkısı
Oruç İbadetinin Kişiye ve Topluma Kazandırdıkları belirleyeceğiniz bir kişiyle röportaj
Varlıklar Âlemi
Meleklerin Özellikleri ve Görevleri
Ahirete İmanın Davranışlara Etkisi
Toplumda Yaygın Olan Bazı Batıl İnançlar
Kuranda adı geçen melekler
Satanizm konusunu araştırınız
Orucu Bozan Durumlar
Nas Suresi ve Anlamı
Oruç Tutarken Nelere Dikkat Etmeliyiz?
Kıyamet ve Yeniden Dirilme konusunu araştırınız


8.sınıf
Evrendeki Yasalar - Fiziksel Yasalar
Zekâtı Kimlere, Nasıl Vermeliyiz?
İnsan İradesi ve Kader
Toplumsal Dayanışma İbadeti Olarak Sadaka
İnsanın Çabası:Emek ve Rızık
Yardımlaşma Kurumlarımız
Ayete’l-Kürsi ve Anlamı
Hac ve Umre ile İlgili Kavramlar
İslam’ın Paylaşma ve Yardımlaşmaya Verdiği Önem
Haccın İnsan Davranışları Üzerindeki Etkisi
Paylaşma ve Yardım. İbadeti Zekât - Zekât Nedir?
Kurban Nedir ve Niçin Kesilir?
Zekâtı Kimler Verir? - Zekât Nelerden Verilir?
Hacla ilgili mekanlar
Allah'a Güvenmek (Tevekkül)araştırınız
Dinde zorlama yoktur
Din Anlayışındaki Farklılıkların Sebepleri:
Ayete’l-Kürsi ve Anlamı
Din Anlayışındaki Farklılıklara Dayalı Oluşumlar
Hacla ilgili mekânlar pano oluşturma
PROJE GÖREVLERİ

4.SINIF:
  • Sınıfımızdaki arkadaşlarımızın isimleri ve anlamları
  • Bir imsakiye hazırlanması
  • Hz.Muhammed’in çocukluk yılları
  • Sınıfımız daha temiz tutmak için öneriler
  • Fatiha suresi ve anlamı
  • Haram, helal,günah ve sevap kavramları
  • Besmleyi nerelerde çekiyoruz?
  • Bir dua örneği yazalım
5.SINIF
  • Cami maketi yapılması
  • Peygamberimizin çocukları
  • Rabbena Duaları ve Anlamı
  • Kur’an’dan Dua Örnekleri
  • Hz.Muhammed’in ve çocuklar
  • Hz. Muhammed’in Ailesi İçindeki Örnek Davranışları
  • Bir dua örneği
  • Hz. Peygamberden Dua Örnekleri

6.SINIF:
  • Namazın fert ve topluma kazandırdıkları konusunda mahalle cami imamı ile röportaj yapılması.
  • Namazın şartları ile ilgili bulmaca hazırlama,
  • Hz.Ali’nin Hayatı
  • Kandil gecelerini araştırınız
  • Kul Hakkına giren davranışlar nelerdir
  • Öğrenci olarak vatan ve milletimize karşı görevlerimiz
  • Teyemmüm alınışı resimlerle anlatılması
  • Kuranda adı geçen peygamberlerle ilgili bulmaca hazırlama



7.SINIF:
  • Orucu Bozan Durumlar sunu
  • Nas suresi sunusu hazırlama
  • Mahya nedir?Örnekler verilmesi
  • Kıyamet nedir?devreleri hakkında bilgi
  • Maun suresi ve anlamı sunu hazırlama
  • Hz.Ali’nin Hayatı
  • Meleklerle ilgili bulmaca hazırlama

  • Din güzel ahlaklı olmamıza nasıl katkı sağlar? Konunun araştırılması ve il müftüsü ile röportaj yapılaması.
8. SINIF:
  • Hacla ilgili resimlerin internetten derlenerek vcd hazırlanması
  • Mezheplerin oluşma nedenlerini araştırınız.
  • Hac ve Umre ile ilgili sitelerin tanıtımı
  • Hacı Bektaşi Veli ‘nin hayatı
  • Hz.Ali’nin Hayatı
  • Veda hutbesinde ifade edilen evrensel değerlerin sunumu.
  • Paylaşma ve yardımlaşma ibadeti olarak zekatın önemi
  • Hac görevini yapmış bir yakınınızın Hac anılarını yazınız. (En fazla 3 sayfa

Proje görevleri Kasım ayında öğrencilere duyurulacak ve Nisan ayının birinci haftası toplanacaktır.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
PERFORMANS /PROJE GÖREVİ DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI


Araştırma ve
Görüş alma
İçerik
Düzenleme
Çalışma
Alışkanlığı
Planlama
Raporlaştırma


Sıra No
Öğrencinin
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Toplam
Puan
No
Adı Soyadı
Konusu










































































10-Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği yapılacaktır.
Sosyal Bilgiler öğretmeni ile
Atatürk ve Laiklik konularında
Fen ve Teknoloji dersi öğretmeni ile
Temizlik ve evrenin yasaları konularında
Türkçe öğretmeni ile
Türkçe’yi kullanma ve yazma konularında,
Müzik öğretmeni ile
Musikimizdeki ve kültürümüzdeki dini motifler,
Görsel sanatlar öğretmeni ile
Mimarimizdeki dini motifler,

Kısaca bütün öğretmenlerle işbiriliği yapılacaktır

11-Dilek ve temennilerde söz alan Filiz Eylül APAYDIN;Yeni program bir çok yenilikler getiriyor.Özellikle etkinlikler çok güzel.Türkiye genelindeki sevgili meslektaşlarım bir çok etkinlik üreteceklerdir.Bunların Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün sitesi vb. bir yerde toplanması ve paylaşıma açılması mükemmel olacak.Yerel bazda da Din Kültürü öğretmenleri seminer döneminde bir okulda toplanırsa bilgi akışı sağlanabilir.Kırtasiye giderlerine de bir çözüm bulunması gerektiğini söyledi.

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Zümre Toplantısı, Zeki YAKAN’ nın, eğitim - öğretim döneminin, milletimize ve bütün insanlığa hayırlı uğurlu olması dilekleriyle sona erdi.








Zeki YAKA
Din Kült. ve Ah. Bil.
Öğretmeni

Filiz Eylül APAYDIN
Din Kült. ve Ah. Bil.
Öğretmeni
04/09/2008
FAZLI ŞİRİN
Okul Müdürü



Araştırma ve
Görüş alma
İçerik
Düzenleme
Çalışma
Alışkanlığı
Planlama
Raporlaştırma


Sıra No
Öğrencinin
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Geliştirilmeli (1)
İyi (2)
Mükemmel (3)
Toplam
Puan
No
Adı Soyadı
Konusu

















































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
PERFORMANS /PROJE GÖREVİ DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğretmen şiirleri

HEM 1. Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler kurulu

Okullarda bulundurulacak sivil savunma dosya içeriği