8.500 sorudan oluşan şubat ayı yardımcı kaynak paketi/Öğretmenlik meslek kanunu teklifi, TBMM genel kurulunda kabul edilerek yasalaştı/ e-YDS 2022/2 İngilizce Başvuruları /DİB-MBSTS Başvurularının Alınması/Öncelikli Alan Araştırma Görevlisi Olarak Atananların Lisansüstü Eğitim Tercihleri/Özel Öğretim Kurumları 2022 Yılı Kurs Programları/ Öğretmenlere, yarıyıl tatilinde öba üzerinden istediği eğitim/Münster Üniversitesinde kurulan BACCARA isimli Uluslararası Araştırma Enstitüsü Duyurusu / 2022-Milli Savunma Üniversitesi Askeri Öğrenci Aday Başvuruları başlad

 ÖNEMLİ DUYURU

AÇIK ÖĞRETİM KURUMLARI 2021-2022 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM SINAVLARI  1 Mart 2022 SALI günü  saat 09:30'dan 10 Mart PERŞEMBE saat 23:59'a kadar ONLINE (ÇEVRİM İÇİ) olarak yapılacaktır.

 

Mesleki eğitim merkezlerinde öğrenci sayısı yüzde 100 arttı

Yapılan yasal düzenleme ile sağlanan avantajlar, mesleki eğitim merkezlerine ilgiyi artırdı. Düzenleme sonrası mesleki eğitim merkezlerine kayıtlı öğrenci sayısı, 159 binden yüzde 100'lük artışla 321 bine yükseldi. Devamı için

8.500 sorudan oluşan şubat ayı yardımcı kaynak paketi yayımlandı

Millî Eğitim Bakanlığı, ekim ayı itibarıyla hazırladığı yardımcı kaynakları her ay öğrenci ve öğretmenlerin istifadesine sunuyor. Yardımcı kaynak paketlerinde etkinlik kitapları, öğretmen kılavuz kitapları, çalışma soruları, beceri temelli testler, merkezî sınava yönelik örnek sorular, etkileşimli sorular, tekrar testleri, YKS'ye yönelik TYT, AYT ve YDT örnek soru kitapçıkları yer alıyor.

Tüm kademe ve sınıf seviyesindeki öğrencilere yönelik olarak hazırlanan şubat ayı yardımcı kaynak paketi yardimcikaynaklar.meb.gov.tr adresinden erişime açıldı.  

 Öğretmenlik meslek kanunu teklifi, TBMM genel kurulunda kabul edilerek yasalaştı

Öğretmenlik Meslek Kanunu Teklifi Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulunda kabul edildi.

Öğretmenlik Meslek Kanunu ile eğitim öğretim hizmetlerini yürütmekle görevli öğretmenlerin atamaları ve mesleki gelişimleriyle kariyer basamaklarında ilerlemelerinin düzenlenmesi amaçlanıyor.

 

Öğretmenliğin, "eğitim öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üzerine alan özel bir ihtisas mesleği" olarak tanımlandığı düzenlemeye göre öğretmenler bu görevlerini, Türk millî eğitiminin amaç ve temel ilkeleri ile öğretmenlik mesleği etik ilkelerine uygun olarak ifa etmekle yükümlü olacak. Öğretmenlerin çalışma şartları, eğitimde kalitenin yükseltilmesi için belirlenen amaçları gerçekleştirmek üzere düzenlenecek. Öğretmenlik mesleğine hazırlık, genel kültür, özel alan eğitimi ve pedagojik formasyon/öğretmenlik meslek bilgisiyle sağlanacak. Devamı için

Bakan özer, lise ve üniversite mezunlarına 6-8 ayda istihdam garantisi verecek yeni eğitim programını açıkladı

Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, bu ay itibarıyla lise ve üniversite mezunu gençlerin istedikleri bir alandaki mesleki eğitim merkezi programını 6-8 ay gibi kısa sürede tamamlama ve istihdam garantili iş gücü piyasasına geçme imkânı getiren programı başlatacaklarını açıkladı. Devamı

2021-2022 2. Dönem ilk kayıt ve kayıt yenileme duyurusu!

Açık Öğretim Ortaokulu 2021 - 2022 Eğitim Öğretim Yılı  2021-2 Dönemi İlk Kayıt ve Kayıt Yenileme İş ve İşlemleri ile ilgili Genel Kapsamlı Duyuru

İlk Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.

Kayıt Yenileme Kılavuzu için tıklayınız.


 e-YDS 2022/2 İngilizce Başvuruları 

e-YDS 2022/2 İngilizce alanında, 19 Şubat 2022 tarihinde Ankara, İstanbul, İzmir ve Adana’daki e-sınav uygulama binalarında yapılacak olup sınav cevaplama süresi 180 dakikadır. Adaylar, saat 13.30’dan sonra sınav binalarına alınmayacaklardır. 

Sınava başvuru süreci, 26 Ocak – 10 Şubat 2022 tarihleri arasında olup adaylar, başvurularını 26 Ocak 2022 tarihinde ÖSYM’nin https://odeme.osym.gov.tr internet adresinden saat 14.00'ten itibaren yapabileceklerdir. e-YDS’ye başvuru yapacak adayların ödeme işleminden önce HES kodunu edinmiş olmaları gerekmektedir.



2022 Elektronik Yabancı Dil Sınavı (2022 e-YDS) Kılavuzu

Deneme e-Sınav Uygulaması

Başvuru İçin Tıklayınız


 Öncelikli Alan Araştırma Görevlisi Olarak Atananların Lisansüstü Eğitim Tercihleri

2547 sayılı Kanun’un 50/d maddesi uyarınca kadrolarının bulunduğu üniversitelerde doktora programı bulunmayan “Öncelikli Alanlardaki Araştırma Görevlileri”nden Doktora eğitimi için tercih yapacakların *02.02.2022 (Saat 17:00) tarihine kadar e-devlet şifreleri ile https://yoksis.yok.gov.tr/TS​ adresinden sisteme giriş yaparak, ALES, Yabancı Dil Puanlarını, kişisel bilgilerini ve eğitim bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.


2022-DİB-MBSTS Başvurularının Alınması

Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleki Bilgiler Seviye Tespit Sınavı (2022-DİB-MBSTS) 12 Mart 2022 tarihinde uygulanacaktır.

Sınava başvurular, 25 Ocak – 02 Şubat 2022 tarihleri arasında yapılacaktır.

Adaylar, başvurularını elektronik ortamda ÖSYM Başvuru Merkezleri aracılığıyla veya bireysel olarak saat 10.00'dan itibaren ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden veya ÖSYM Aday İşlemleri Mobil uygulamasından yapabileceklerdir.
2022-DİB-MBSTS: Kılavuz ve Başvuru Bilgileri



Özel Öğretim Kurumları 2022 Yılı Kurs Programları



KURUL KARAR TARİHİ  KURUL KARAR NUMARASI KURS PROGRAMI     

24.01.2022 9 Yazılımcı Yetiştirme Kurs Programı     

18.01.2022 8 Güneş Enerjisi Sistemleri Kurulum, Bakım ve Onarım Elemanı Yetiştirme Kursu     

 07.01.2022 3 Çinicilik Kurs Programı     

 07.01.2022 3 Çömlekçilik Kurs Programı     

 07.01.2022 3 Seramik Kurs Programı 


Öğretmenlere, yarıyıl tatilinde öba üzerinden istediği eğitim

Yarıyıl tatilinde öğretmenlere isteğe bağlı hizmet içi eğitim verilecek. Öğretmenler, 24 Ocak-4 Şubat tarihleri arasındaki eğitimlere Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden MEBBİS ve e-Devlet şifrelerini kullanarak erişebilecek.

Öğretmenlere verilecek eğitim alanları şöyle:

"İklim Değişikliği ve Çevre Eğitimi Semineri, Atık Yönetimi ve Sıfır Atık Semineri, Fikrî ve Sınai Mülkiyet Hakları Semineri, Kütüphane Organizasyonu ve Kullanımı Semineri, İlk Yardım Uzaktan Eğitimi Semineri, Geçici Koruma Statüsündeki Çocuklara Rehberlik Hizmetleri Semineri, Geçici Koruma Altındaki Çocuklarla Psikolojik Danışma Becerileri Semineri, İngilizce Dil Sistemi Öğretim Becerilerinin Geliştirilmesi Semineri, Dijital Becerilerin Geliştirilmesi Semineri, Etkinlik Temelli Ders Tasarımı."

24 Ocak-4 Şubat 2022 tarihlerinde planlanan eğitimlerle ilgili detaylı bilgiye ulaşmak için tıklayınız.


Münster Üniversitesinde kurulan BACCARA isimli Uluslararası Araştırma Enstitüsü Duyurusu

​Elektrikli araçlar ile sanayi, enerji, tarım, robotik sektörlerinde ve evlerde kullanılacak cihazlara yönelik bataryaların araştırılması ve üretimine yönelik 2022 yılında Almanya Münster'de 'Batarya Araştırma ve Üretim Merkezinin (Forschungsfertigung Batterizelle-FFB)' kurulması planlanmaktadır. Proje, Münster Üniversitesine (Westfälische Wilhelms Üniversität-WWU) bağlı faaliyet gösteren Münster Elektrokimyasal Enerji Teknolojisi (Münster Electrochemical Energy Technology-MEET) ve Münster Helmholtz Enstitüsü (Helmholtz-Institut Münster-HI MS) ile Aachen'deki Frauenhofer-Üretim Teknolojileri Enstitüsü  (Institut für Produktionsteknologie-IPT) ile birlikte yürütülecektir. Federal Eğitim ve Araştırma Bakanlığı (BMBF) tarafından 500 milyon Avro ve Kuzey Ren-Vestfalya Eyaleti tarafından 200 milyon Avro destek sağlanacaktır. Bu projeyle birlikte eyaletin batarya için uluslararası alanda birinci ligde yer alması hedeflenmektedir. Proje üzerinde birçok bilim insanı çalışmakta olup, farklı ülkelerden doktora öğrencileri de bu alanda çalışma yapmaktadır.

Bununla birlikte, Münster Üniversitesinde 1 Temmuz 2020 tarihinde 'Uluslararası Batarya Kimyası, Karakterizasyon, Analiz, Geri Dönüşüm ve Uygulama Enstitüsü (BACCARA)' isimli bir Araştırma Enstitüsü kurulmuştur. Enstitünün kurucu ortakları arasında Münster Üniversitesine bağlı Batarya Araştırma Merkezi MEET, Kimya ve Eczacılık Bölümü ile Araştırma Merkezi Jülich'e bağlı Münster Helmholtz Enstitüsü yer almaktadır.

Uluslararası Enstitü, tüm uzmanlıklara sahip kimyagerlere ve malzeme bilimcilerine açıktır.  Ocak 2022 yılında başvuru yapılabilecektir. İlgili Araştırma Enstitüsünde 5 yıl boyunca 15'erlik üç grup olmak üzere toplam 45 doktora öğrencisinin yetiştirilmesi planlanmaktadır. Enstitüde, Münster Üniversitesinden ve Helmholtz Enstitüsünden 20'den fazla profesör eğitim vermektedir. Halihazırda sekiz ayrı ülkeden toplam 26 öğrenci eğitim görmektedir.

Kuzey Ren-Vestfalya eyaleti, BACCARA'yı beş yıllık bir süre içinde 9,5 milyon Avro ile finanse ediyor.

Konuya ilişkin ayrıntılı bilgilere aşağıda yer alan linklerden ulaşılabilmektedir;

https://www.uni-muenster.de/Baccara/news/start_second_kohort_baccara.html

https://www.uni-muenster.de/Baccara/about/index.html

https://www.uni-muenster.de/MEET/en/institute/index.html  







2022-
Milli Savunma Üniversitesi Askeri Öğrenci Aday Başvuruları başladı

2022-Milli Savunma Üniversitesi Askeri Öğrenci Aday Belirleme Sınavı (2022-MSÜ), 27 Mart 2022 tarihinde uygulanacaktır.

Sınava başvurular, 13 Ocak - 09 Şubat 2022 tarihleri arasında yapılacaktır.

Adaylar, başvurularını elektronik ortamda ÖSYM Başvuru Merkezleri aracılığıyla veya bireysel olarak 13 Ocak 2022 günü saat 10.00'dan itibaren ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr internet adresinden veya ÖSYM Aday İşlemleri Mobil uygulamasından yapabileceklerdir.

2022-MSÜ: Kılavuz ve Başvuru Bilgileri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğretmen şiirleri

HEM 1. Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler kurulu

Okullarda bulundurulacak sivil savunma dosya içeriği