MEB İkinci dönem ortak yazılı sınavlara yönelik örnek "konu soru dağılım tabloları" yayımlandı..

İkinci dönem ortak yazılı sınavlara yönelik örnek "konu soru dağılım tabloları" yayımlandı

Millî Eğitim Bakanlığınca, il, ilçe ve okul genelinde yapılacak ortak sınavlar öncesinde il sınıf/alan zümrelerince oluşturulacak konu soru dağılım tablolarına örnek teşkil edecek tablolar yayımlandı.

Millî Eğitim Bakanlığınca 9 Eylül 2023'te yayımlanarak yürürlüğe giren Ölçme ve Değerlendirme Yönetmeliği'ne göre ülke, il, ilçe ve okul genelinde yapılacak ortak yazılı sınavlar, il sınıf/alan zümrelerince hazırlanacak konu soru dağılım tabloları çerçevesinde uygulanacak.

İl sınıf/alan zümreleri, yayımlanan konu soru dağılım tablosu örnekleri temelinde kendi tablolarını hazırlayacak. Birinci dönemde olduğu gibi, ikinci dönemde de okul genelinde yapılacak ortak yazılı sınavlar için yayımlanan bu örnek senaryolara yönelik soru örnekleri ve çözümleri https://odsgm.meb.gov.tr/ adresinde yayımlanacak.

Konu soru dağılım tablolarına ulaşmak için tıklayınız.

......................................................................................................................................................

 Amatör Telsizcilik e-Sınavı Başvuru ve Uygulama Kılavuzu 2024 yayınlandı

Kalfalık, Ustalık ve Usta Öğreticilik e-Sınavları Başvuru ve Uygulama Kılavuzu

Motorlu Taşıt Sürücü Kursiyerleri e-Sınav Uygulama Kılavuzu-2024 


......................................................................................................................................................

Tarım ve Orman Bakanlığının Sözleşmeli Personel alımı için müracaatlar başladı..

Adaylar tercihlerini, 31 Ocak-7 Şubat 2024 tarihleri arasında yapabilecektir. Tercih işlemleri, 31 Ocak 2024 tarihinde saat 10.30’da başlayacak ve 7 Şubat 2024 tarihinde saat 23.59'da sona erecektir.

Tercih işlemleri, Ek’te yer alan KPSS-2024/4 Tercih Kılavuzu kurallarına göre ÖSYM’nin https://ais.osym.gov.tr adresinden T.C. kimlik numarası ve aday şifresi kullanılarak bireysel olarak yapılacaktır. Adayların tercih işlemleri için kılavuzu dikkatle incelemeleri gerekmektedir.


Tarım ve Orman Bakanlığı KPSS-2024/4 Tercih Kılavuzu

......................................................................................................................................................

 İlköğretim ve ortaöğretim kurumları bursluluk sınavı başvuru ve uygulama kılavuzu yayımlandı

Millî Eğitim Bakanlığınca 21 Nisan 2024 tarihinde gerçekleştirilecek İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı Başvuru ve Uygulama Kılavuzu yayımlandı.

Bu yıl 21 Nisan tarihinde gerçekleşecek olan sınava başvurular, 13 Şubat 2024 ile 1 Mart 2024 tarihleri arasında yapılacak.

 

Yurt dışında e-Okul sistemine kayıtlı Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan öğrenciler sistem üzerinden, KKTC vatandaşı olan öğrenciler ise KKTC kimlik numarası ile eğitim ataşeliği veya eğitim müşavirliği üzerinden başvuru yapabilecek ve sınavda özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere sınav tedbir hizmeti verilecek.

 

5, 6, 7 ve 8'inci sınıf öğrenciler ile hazırlık sınıfı öğrencilerine 80 soru sorulacak

Sınav, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının belirlediği kazanımlar kapsamında uygulanacak. Sınavda 5, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri ile hazırlık sınıfı öğrencilerine dörder seçenekli 80 soru sorulacak ve 100 dakika süre verilecek. 9, 10 ve 11. sınıf öğrencilerine ise dörder seçenekli 100 soru sorulacak ve 120 dakika süre verilecek.

 

Kılavuza göre fotoğraflı sınav giriş belgesi, sınav tarihinden en az 7 gün önce www.meb.gov.tr internet adresinden alınabilecek. Sınav, 21 Nisan 2024 Pazar günü Türkiye saatiyle 10.00'da başlayacak.

 

Sınav sonuçları, 17 Mayıs 2024 tarihinde "www.meb.gov.tr" internet adresinden ilan edilecek.

 

Daha önce öğretim yılı bitmeden yapılan bursluluk sınavları, koronavirüs salgını nedeniyle eylül ayı itibarıyla gerçekleştiriliyordu. Bu yıl 2023 - 2024 eğitim öğretim yılı sona ermeden yaz tatili öncesinde öğrencilerin güncel bilgileriyle sınava girebilmeleri için sınavın 21 Nisan 2024 tarihinde, eğitim öğretim yılı tamamlanmadan yapılmasına karar verildi.

 

Başvuru ve Uygulama Kılavuzu için tıklayınız.

......................................................................................................................................................

Öğretmenlere aile birliği mazeretine "ek yer değiştirme" hakkı

Millî Eğitim Bakanlığınca 18 Ocak tarihinde gerçekleştirilen "Öğretmenlerin Mazerete Bağlı Yer Değiştirme" işlemlerinin ardından, yer değiştirme işlemi gerçekleşmeyenler için yeni bir hak tanındı.

Başvurular 24- 27 Ocak'ta

2024 yarıyıl tatili öğretmenlerin mazerete bağlı yer değiştirme duyurusu kapsamında aile birliği mazeretine bağlı olarak, iller arası yer değiştirmek üzere onaylı ön başvurusu bulunan ancak atama işlemi gerçekleşmeyen öğretmenlerin, aile birliklerinin sağlanması amacıyla ek yer değiştirme başvuruları, 24 - 27 Ocak tarihleri arasında alınacak.


Aile birliği ön başvurusu olan öğretmenlerin görev yaptığı ilde veya duyuru ekinde yer alan 23 ilden birindeki tercihler dikkate alınarak değerlendirilecek.


Ek yerleştirme duyurusu için tıklayınız.

......................................................................................................................................................


Diyanet işleri başkanlığı mesleki bilgiler seviye tespit sınavı

Sınava başvurular, 24-31 Ocak 2024 tarihleri arasında yapılacaktır.

Adaylar, başvurularını 24 Ocak 2024 tarihinde saat 10.00'dan itibaren ÖSYM başvuru merkezleri aracılığıyla yapabilecekleri gibi ÖSYM'nin https://ais.osym.gov.tr adresinden veya ÖSYM Aday İşlemleri Mobil Uygulaması’ndan da yapabilecektir.

2024-DİB-MBSTS: Kılavuz ve Başvuru Bilgileri

......................................................................................................................................................


Açık öğretim kurumları 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı 1.DÖNEM Sınav sonuçları açıklanmıştır.


Sınav sonucunu öğrenmek için TIKLAYINIZ.      

......................................................................................................................................................


ÖSYM Tarafından 2024 Yılında Gerçekleştirilecek "Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)"na Esas Derslere Ait Konu ve Kazanımlar

ÖSYM tarafından 2024 yılında gerçekleştirilecek "Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)"na esas derslere ait konu ve kazanımlar belirlenmiştir.

2024 yılında gerçekleştirilecek "Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)"na esas derslere ait konu ve kazanımlar için tıklayınız.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğretmen şiirleri

HEM 1. Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler kurulu

Okullarda bulundurulacak sivil savunma dosya içeriği