Hem Zümreleri
Bayrampaşa hem
2015 – 2016 eğitim - öğretim yılı 1.Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler
Toplantı tutanağı
Toplantı No: 1
Toplantı Tarihi: 13 / 10 /2015
Toplantı Saati 12:30
2015 - 2016 Eğitim / Öğretim Bayrampaşa Hem 1. Kademe Okuma - Yazma Kursu Zümre Öğretmenler Toplantısı; ........................ başkanlığında 13.10.2015 tarihinde Öğretmenler odasında aşağıdaki gündem maddeleri ile yapıldı.
GÜNDEM MADDELERİ
- 1. Açılış
2- Kurs programının incelenmesi
3- Uygulamada karşılaşılan güçlükler ve bunların çözüm yolları
4- Kurs öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin özelliklerinin incelenmesi
5- Kurs planlarda birlik beraberliğin sağlanması için sürelerinin belirlenmesi
6- Kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
7- İyi dilek ve temenniler
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Bayram Paşa HEM 1. Kademe Okuma Yazma kursu öğretmenleri öğretmenler odasında toplandı. Kursun başarılı olması dileğinde bulunarak toplantıya başlandı.
2.Kurs planı incelenerek velilerin düzeylerine uygun işlenişin tespit edilmesi ve bunların uygulanması, velilerle birebir ilgilenilerek okuma- yazma becerisinin daha etkili gerçekleşmesi gerektiği kararlaştırıldı.
- 3. ........................uygulama da karşılaşılan güçlüklerin aşılmasında (okuma, yazma ve telaffuz) birebir yardımlaşarak ve bireysel farklılıklara uygun yöntemlerin seçiminin daha uygun olacağını ifade etti.
- ........................Kurs öğrencilerinin çoğunun ev hanımı ve çalışan veliler olması nedeniyle planlamanın buna uygun yapılması ve gerekli tedbirlerin alınması konusu kararlaştırıldı.
5.Kurs programı incelendi, programa uygun olacak şekilde planlama yapılarak kursa hazır olarak başlanılmasının ve kursun planlara uygun olacak şekilde sürenin dağıtılarak yerleştirilmesinin önemli olduğu ........................ Tarafından söylendi.
6.Derslerde kullanılacak yöntem ve teknikler;
—Öğrencilerin dik temel yazıyı güzel, kurallı ve düzenli yazmaları için kursun ilk günlerinde gerekli özenin gösterilmesi gerektiği,
— Türkçe derslerinde bireysel düzeylere dikkat etme.
—Yazı tahtalarını çizgilerinin ayarlanması gerektiğini, kullanılan yöntem ve tekniklerde çevre katılımına sıklıkla yer verilmesi gerektiği,
—Matematik derslerini uygulamada ağırlıklı olarak oyunlaştırılarak işlenmesinin daha kalıcı olacağı kararlaştırıldı.
7.İyi dilek temennileri ile toplantı sona erdirildi.
........................ Sınıf Öğretmeni
……/…../…….
Müd.Yrd.
………………………..
Müdür
……/…../…….
……………………………….. Halk eğitimi merkezi müdürlüğü
201..-201…. eğitim öğretim yılı bilgisayar kullanımı kursu zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanağı
Toplantı yeri : …………………..
Toplantı tarihi : …../…../201..
Toplantı saati : ….:…..
Toplantıya katılanlar : ……………………………………. , ………………………………..……..
Gündem maddeleri:
1) Açılış ve yoklama
2) Eğitim ve öğretim ile ilgili mevzuat, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Yaygın Eğitim kapsam, amaç ve görevler okunarak planlamanın bu doğrultuda yapılması
3) Öğretim programlarında yer alması gereken önemli gün ve haftaların kurs planına aktarılması.
4) Bilişim Teknolojileri alanı, Bilgisayar Kullanımı modüler programının incelenmesi
5) Bilgisayar Kullanımı modüler programının günlük ve haftalık ders saatlerinin görüşülmesi
6) Kursta uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi
7) Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi
8) Diğer zümre veya bölüm öğretmenleriyle yapılacak iş birliği esaslarının belirlenmesi,
9) Dilek ve temenniler.
Gündem maddelerinin görüşülmesi
1) Açılış yapıldı. Zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü. Zümre başkanlığına B.T. öğretmeni …………………………, yazmanlığa …………….. Seçildi. Zümre başkanı 2014- 2015 eğitim-öğretim yılının hayırlı olması temennisiyle toplantıyı açtı. Yetişkin eğitimini örgün eğitim kurumlarından çok farklı olduğu bu nedenle etkili iletişimin çok önemli olduğunu ifade etti. Özellikle yersiz kursiyer- öğretmen ilişkilerinin olmaması için karşılıklı sevgi, saygının şart olduğunu ifade etti. 2) Bütün eğitim faaliyetlerinin temel amacı Milli Eğitim Temel Kanununda belirtilen amaçlara ulaşmaktır. Hazırlayacağımız kursun konusunun amaçları müfredatın amaçlarına, müfredatın amaçları da Milli Eğitim Temel Kanunu Yaygın Eğitimin amaçlarına hedef olacak şekilde düzenlenmelidir. Milli Eğitim Temel Kanunu Yaygın Eğitimin genel amaçları ……………………………. tarafından okundu.
Yaygın Eğitim
I – Kapsam, amaç ve görevler:
Madde 40 – Yaygın eğitimin özel amacı, milli eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun olarak, örgün eğitim sistemine hiç girmemiş yahut, herhangi bir kademesinde bulunan veya bu kademeden çıkmış vatandaşlara, örgün eğitimin yanında veya dışında,
- Okuma - yazma öğretmek, eksik eğitimlerini tamamlamaları için sürekli eğitim imkânları hazırlamak,
- Çağımızın bilimsel, teknolojik, iktisadi, sosyal ve kültürel gelişmelerine uymalarını sağlayıcı eğitim imkânları hazırlamak,
- Milli kültür değerlerimizi koruyucu, geliştirici, tanıtıcı, benimsetici nitelikte eğitim yapmak,
- Toplu yaşama, dayanışma, yardımlaşma, birlikte çalışma ve örgütlenme anlayış ve alışkanlıkları kazandırmak,
- İktisadi gücün arttırılması için gerekli beslenme ve sağlıklı yaşama şekil ve usullerini benimsetmek, 6. Boş zamanları iyi bir şekilde değerlendirme ve kullanma alışkanlıkları kazandırmak,
- Kısa süreli ve kademeli eğitim uygulayarak ekonomimizin gelişmesi doğrultusunda ve istihdam politikasına uygun meslekleri edinmelerini sağlayıcı imkânlar hazırlamak,
- Çeşitli mesleklerde çalışmakta olanların hizmet içinde ve mesleklerinde gelişmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
II – Kuruluş:
Madde 41 – Yaygın eğitim, örgün eğitim ile birbirini tamamlayacak, gereğinde aynı vasıfları kazandırabilecek ve birbirinin her türlü imkânlarından yararlanacak biçimde bir bütünlük içinde düzenlenir. Yaygın eğitim, genel ve mesleki - teknik olmak üzere iki temel bölümden meydana gelir. Bu bölümler birbirini destekleyici biçimde hazırlanır.
III – Koordinasyon: Madde
42 – Genel, mesleki ve teknik yaygın eğitim alanında görev alan resmi, özel ve gönüllü kuruluşların çalışmaları arasındaki koordinasyon Milli Eğitim Bakanlığınca sağlanır. Genel yaygın eğitim programlarının düzenleniş şekli yönetmelikle tespit edilir. Mesleki ve teknik yaygın eğitim faaliyetlerini yürüten Bakanlıklar ile özerk eğitim kurumları ve resmi ve özel işletmeler arasında Milli Eğitim Bakanlığınca sağlanacak koordinasyon ve işbirliğinin esasları kanunla düzenlenir.
3) Sosyal etkinlik Yönetmeliğindeki önemli gün ve haftalardan uygun görülenlerin kurs planına alınması kararlaştırıldı.
4)Zümre başkanı kursun müfredat programının zümrece hazırlanması gerektiğini ifade etti. Birlikte müfredat programı aşağıdaki şekilde hazırlandı. Müfredat konularının saatlere dağılımını ……………………………….. yaptı. Oy birliğiyle kabul edildi. Bilişim Teknolojileri Alanı, Bilgisayar Kullanımı Modül programı yeterlilik ve modül tablosu Zümre öğretmenlerince incelendi. Programının yeterliliklerinin ve modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
Programının toplam 6 modülünün bulunduğu görüldü. Programın 6 Modülünün süresinin yeterli olduğu görülmüştür.
Kurs planının buna göre planlanması kararlaştırıldı.
- Kursun hafta içi her gün 08:45-12:00 / 13:00-16:15 / 17:30-20:45 saatleri arasında, hafta sonu 08:45-12:00 / 13:00-16:15 saatleri arasında; hafta içi günlük toplam 4’er Ders saati üzerinden olmak üzere haftada 20 ders saati; hafta sonu günlük toplam 5’er Ders saati üzerinden olmak üzere haftada 10 ders saati olarak planlamasına karar verildi. Resmi tatil günlerinde ders yapılmayacaktır. 6.Uygulanacak yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
- Modüller öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
- Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
- Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
- Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır.
- Bireylere araştırmaya yönelik ödev ve projeler verilecektir.
- Bireyler kendi kendilerini değerlendirmesi sağlayacak.
Ölçme ve değerlendirme teknikleri kullanılacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım drama sunu proje hazırlama araştırma ödev vb. öğretim yöntem ve teknikleri kullanılacaktır.
- Sistemde modül kitapçıkları yayınlanmadığında Bilişim Teknolojisi alanına ait modüllerin bulunduğu megeb modül bankası taranacaktır ve edinilen yeni bilgiler kursiyerlerle paylaşılacaktır.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi:
Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesinde, Milli Eğitim Bakanlığı Halk Eğitimi Faaliyetlerinin Uygulanmasına dair yönetmeliğin 16. ve 17. Maddeleriyle ve Milli Eğitim Bakanlığı Yaygın eğitim Kurumları Yönetmeliğinin 44. Maddesinden yararlanılır.
- Diğer zümre öğretmenlerine bilişim teknolojilerinden nasıl yararlanabilecekleri konusunda ihtiyaçları doğrultusunda gerekli bilgiler aktarılacak ve yardımcı olunacaktır.
- Serkan ZEYBE……………………………..K ;2014-2015 öğretim yılının tüm öğretmen ve kursiyerler için başarılı ve hayırlı olması dileklerini bildirerek söz almak isteyen olup olmadığını sordu. Başka söz alan olmadığı için toplantıya son verildi.
…………………………………………… …………………………………………………..
B.T. Öğretmeni Usta Öğretici
……………………………………….
HEM Müdürü
…………………………. Halk eğitimi merkezi ve akşam sanat okulu müdürlüğü el sanatları teknolojisi alanı halı dokuma kursu zümre öğretmenleri toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi : 01.10.2014
Toplantı Yeri :………………….. Halk Eğitimi Merkezi ve ASO müdürlüğü
Toplantı Saati : 14:00
Toplantıya Katılanlar : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- El Sanatları Teknolojisi Alanı, Halı Dokuma Modüler Programının incelenmesi.
- Halı Dokuma Modüler Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Halı Dokuma Modüler Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- El Sanatları Teknolojisi Alanı, Halı Dokuma Modüler Programı ………………………………. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
Programın toplam 5 modülünün bulunduğu görüldü. 2,3 ve 4. Modüllerin kurs planı 64 saat üzerinden 5. Modülün kurs planı ise 96 saat üzerinden yapılacak olup toplam kurs süresi 320 saatte sabit bırakılmıştır.
- Kursun hafta içi her gün 10:00-14:20 saatleri arasında günlük toplam 4 ders saati üzerinden ve haftada 20 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir. 4. Kurs haftalık 20 saatten (320/20) =16 hafta olacaktır. Dönem Tatilde ders yapılmayacaktır. Bu durumda 13 Aralık 2014 da başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 22 Nisan 2014 tarihinde sona erecektir. Kurs planı 13 Aralık 2014-22 Nisan 2015 tarihleri arasındaki hafta içi çalışma günlerini kapsayacak şekilde yapılacaktır.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir. -Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır. -Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir. -Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir. -Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır, -Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir. -Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır. -Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır. -Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir. -Modül Kitapçığı yayınlanmayan modüller için tüm zümre öğretmenleri iş birliği yapacak ve dersleri ortaklaşa hazırladıkları günlük planlar doğrultusunda işleyeceklerdir. 3,4 ve 5. modüllerin modül kitapçıkları yayınlanmadığından 11.12.2014 tarihinde Halk eğitim Merkezinde toplanılmasına ve 3.4 ve 5. modüllerin Modül Bilgi sayfalarının incelenerek işlenecek konuların günlük planlarının ortaklaşa yapılmasına karar verildi.
- Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkan buldukça aşağıdaki konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Ayrıca Kurs planının Atatürkçülük kısmında 2. haftada ‘Laiklik İlkesine’4. hafta ise ‘Atatürk’ün Sanata verdiği Önem’ konularına yer verilmesine karar verildi. 11. Haftada İstiklal Marşının Kabulü hakkında bilgi verilmesi kararlaştırıldı.
- Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
- Modülde sadece teorik sınav yapılacak. Diğer Modül sonlarında ise uygulama sınavı yapılacaktır. (Kazanılan yeterlilikler, beceri ve tavırlar ve uygulamadaki başarısı uygulama notu olarak verilecektir.)
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı ……………………………. ’nin başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
………………………. ………………………
Zümre Öğrt. Zümre Öğrt.
../…/.201..
Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
.............................. halk eğitimi merkezi
Ney eğitimi zümre planı
ney KURSU zümre öğretmenlerİ toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi : ..../..../.2015
Toplantı Yeri :.............................. Halk Eğitim Merkezi
Toplantı Saati :
Toplantıya Katılanlar :………………………. - …………………
(Müdür Yrd.) (kurs öğretmeni)
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- Ney Eğitimi Programının incelenmesi.
- Ney Eğitimi Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Ney Eğitimi Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- 2. Ney Eğitimi Alanı Programı ………………….. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
| |
1
|
Ney de Oturuş ve Tutuş Tekniği Uygulamak
|
Ney’i Tutabilmek ve Oturuş Düzeni
|
5/5
|
2
|
Ses Çıkartabilmek
|
Ney’i Üflemek
|
5/5
|
3
|
Ney Üzerinde Pozisyon ve Ses çalışmaları yapmak
|
Ney Üzerinde Nota Sistemi
|
5/5
|
4
|
Ney Üzerinde Notaları Tanıyabilmek
|
Ney Üzerinde Nota Üfleyebilmek
|
5/5
|
5
|
Ney ile Geçilmesi Gereken Eserler Hakkında Bilgi Vermek
|
Eserleri Tanımak ve Üflemek
|
5/5
|
6
|
Eserlere Başlamak
|
Segah Peşrev
|
5/5
|
7
|
Atatürk’ün Görüş ve Bilgisini Öğrenmek
|
Atatürk’ün Mûsikiye Bakışı
|
5/5
|
8
|
Atatürk Hakkında Araştırmalar Yapmak
|
Atatürk’ün Müzik İçin Yaptıkları
|
5/5
|
9
|
Eseri Tanımak
|
Segah Makamı
|
5/5
|
10
|
Müzik Tarihini Öğretmek
|
Mûsiki Tarihi
|
5/5
|
11
|
Sonrari Esere Başlamak
|
Saba Peşrev
|
5/5
|
12
|
Makamı Tanıtmak
|
Saba Makamı
|
5/5
|
13
|
Farklı Esere Geçmek
|
Acem Aşiran Peşrev
|
5/5
|
14
|
Makamı Tanıtmak
|
Acem Aşiran Makamı
|
5/5
|
15
|
Eserleri Çeşitlendirmek
|
Hicaz Peşrev
|
5/5
|
16
|
Makam Çakkında Çilgi Vermek
|
Hicaz Makamı
|
5/5
|
17
|
Makamları Kavramak
|
Geçilen Makamları Tarihi Araştırma
|
5/5
|
18
|
Soru ve Ödevler ile Öğrencileri Sınamak
|
Öğrencileri Sınama
|
5/5
|
19
|
Eksik Yönleri Bulmak
|
Eksik Giderme
|
5/5
|
20
|
Eser Geçmek
|
Hüzzam Peşrev
|
5/5
|
21
|
Makamı Tanıtmak
|
Hüzzam Makamı
|
5/5
|
22
|
Farklı Esere Geçmek
|
Mahur Peşrev
|
5/5
|
23
|
.............................
|
RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ
|
..................
|
24
|
Bilgileri Hatırlatmak
|
Tatil dönüşü ders tekrarı
|
5/5
|
25
|
Ayinlere Giriş Yapmak
|
Mevlevi Ayinleri
|
5/5
|
26
|
Ayinleri Öğretmek
|
Mevlevi Ayinleri
|
5/5
|
27
|
Ayin İcrasına Başlamak
|
Mevlevi Ayini İcrası
|
5/5
|
28
|
Ayin Geçmek
|
Suzidilara Ayin-i
|
5/5
|
29
|
Ayini Öğrernmek
|
Suzidilara Ayin-i Makamı
|
5/5
|
30
|
Farklı Ayine Geçmek
|
Nihavend Ayin-i Şerifi
|
5/5
|
31
|
Makamını Öğrenmek
|
Nihavend Makamı
|
5/5
|
32
|
Ayinleri Çeşitlendirmek
|
Rast Ayin-i Şerifi
|
5/5
|
33
|
....................................
|
KURBAN BAYRAMI TATİLİ
|
..........................
|
34
|
Neyin Bozulmasını Önlemek
|
Ney Bakımı
|
5/5
|
35
|
Bakımları Öğrenmek
|
Ney Bakım Çeşitleri ve Zamanı
|
5/5
|
36
|
Ders Tatideyken Çalışmak
|
Tatil Zamında Çalışma Yöntemi
|
5/5
|
37
|
Eser Geçmek
|
Muhayyer Kürdi Makamı
|
5/5
|
38
|
Makamını Öğrenmek
|
Muhayyer Makamı
|
5/5
|
39
|
Farklı Esere Geçmek
|
Beyati Peşrev
|
5/5
|
40
|
Makamını Öğrenmek
|
Beyati Makamı
|
5/5
|
41
|
Genel Tekrar
|
Yapılan Bütün Derslerin Genel Tekrarı
|
5/5
|
42
|
Öğrenciyi Test Etmek
|
Öğrencilerin Bilgisini Sınama
|
5/5
|
43
|
Tekrarlamak
|
Bilgilerin Kalıcılığı
|
5/5
|
44
|
Yapılışı Hakkında Bilgi Vermek
|
Ney Yapımı
|
5/5
|
45
|
Öğretme Usülü İle Kalıcılığı Sağlamak
|
Öğrenme ve Öğretme
|
5/5
|
46
|
Belge Vermek
|
Eğitim Sürüci Sonu Başarı Belgesi Verilmesi
|
5/5
|
TOPLAM
|
424
|
- Kursun hafta sonu Cumartesi-Pazar 09:00 /13:00. Toplam 5’er ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
- Kurs haftalık 10 saatten =46 hafta olacaktır. Bu durumda 14.02.2015 de başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 27.12.2015 tarihinde sona erecektir.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir.
- Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
Tüm modül sonlarında uygulama sınavı yapılacaktır.(Kazanılan yeterlilikler, beceri ve tavırlar ve uygulamadaki başarısı uygulama notu olarak verilecektir.)
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
- Kurum müdür yardımcısı ……………………………… başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
Müdür Yrd. Zümre Öğrt.
.../.../2015
………………………………..
.............................. Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
.......................... halk eğitimi merkezi
bilişim teknolojileri web tasarımcı kursu zümre öğretmenlerİ
toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi : 11.02.2013
Toplantı Yeri : .......................... Halk Eğitimi Merkezi
Toplantı Saati : 14.00
Toplantıya Katılanlar : .........................., ..........................
GÜNDEM MADDELERİ:
- Açılış ve Yoklama.
- Bilişim Teknolojileri Kursu Web Tasarımcısı Modüler Programının incelenmesi.
- Bilişim Teknolojileri Kursu Web Tasarımcısı Modüler Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Bilişim Teknolojileri Kursu Web Tasarımcısı Modüler Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
- GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
WEB TASARIMCISI
| |||
NO
|
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
|
1
|
HTML kodları ile web sayfaları için basit işlemler yapmak
|
HTML 1
|
40/32
|
2
|
HTML kodları ile web sayfaları için gelişmiş özellikler oluşturmak
|
HTML 2
|
40/32
|
3
|
Web sayfası hazırlamak için temel işlemleri yapmak
|
Web Tasarım Editörü 1
|
40/32
|
4
|
WEB sayfaları için tablo, stil, kütüphane işlemlerini yapmak
|
Web Tasarım Editörü 2
|
40/32
|
5
|
Web sayfaları için şablon ve çerçeve işlemlerini yapmak
|
Web Tasarım Editörü 3
|
40/32
|
6
|
Web sayfaları içinde kullanıcı etkileşimli uygulamaları yapmak ve site yönetimini gerçekleştirmek
|
Web Tasarım Editörü 4
|
40/32
|
TOPLAM:
|
192
|
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- 2. Bilişim Teknolojileri Kursu Web Tasarımcısı Modüler Programı .......................... tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin yukarıdaki gibi olduğu tespit edildi.
1.Bilişim Teknolojleri Kursu Grafik ve Amimasyon Tabanlı Web Sayfası Hazırlama Modüller Programında bulunan 1.3,4 Kursunda gösterilmiş olup Web Tasarımcı Kursunda gösterilmeyecektir.
2.Programın toplam 6 modülünün bulunduğu görüldü.2,5,6 Modülün kurs planı 32 saat, üzerinden yapılacak olup toplam kurs süresi 240/96 saatte sabit bırakılmıştır.
- Kursun hafta içi her gün 09.00- 12.10 saatleri arasında günlük toplam 4 ders saati üzerinden ve haftada 20 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
4.Kurs haftalık 20 saatten (96/20)=4 hafta olacaktır.12.02.2013 de başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 15.03.2013 tarihinde sona erecektir. Kurs planı 12 Şubat 2013
Ve 15 Mart 2013 tarihleri arasındaki hafta içi çalışma günlerini kapsayacak şekilde yapılacaktır.
Bu kursu açılabileceği halkımıza duyurulması ve bu kursların yeterlilik, modül ve süreleri aşağıdaki tablolarda yer almaktadır.
5.Konular işlenirken; anlatım, gösterip yaptırma, soru-cevap, problem çözme araştırmaya yönlendirme, laboratuvar uygulaması, bireysel çalışma ve teknikleri, monografi çözümleri, belge temini, belgelerin doldurulmasından faydalanılmalıdır. Dersler mümkün olduğunca laboratuvar ortamında uygulamalı olarak işlenmesine özen gösterilecek.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
- Modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir
- Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkan buldukça aşağıdaki konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Atatürk’ün Yurt ve Bayrak Sevgisi
|
Atatürk’ün çocuk sevgisi
|
- Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
Modül sonlarında sözlü ve uygulama sınavı yapılacaktır. (Kazanılan yeterlilikler, beceri ve tavırlar ve uygulamadaki başarısı uygulama notu olarak verilecektir.)
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
9.Kurum müdür yardımcısı ..........................’ın başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
……………………………. ..........................
Müdür Yrd. Zümre Öğrt. Zümre Öğrt.
11.02.2013
………………………….
.......................... Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
.................................. halk eğitimi merkezi
GİTAR EĞİTİMİ (POPÜLER) ALANI
GİTAR KURSU zümre öğretmenlerİ toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi : 1..0..20..
Toplantı Yeri :.................................. Halk Eğitim Merkezi
Toplantı Saati :13:00
Toplantıya Katılanlar : …………………….. - ………………….
(müdür yrd.) (kurs öğretmeni)
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- Gitar Eğitimi Programının incelenmesi.
- Gitar Eğitimi Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Gitar Eğitimi Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- 2. Gitar Eğitimi Alanı Programı ……………………….. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
| |
1
|
Müziğin temel öğelerini kullanmak
|
Müziğin Temel Öğeleri
|
40/16
|
2
|
Gitar Çalmada Oturuş ve Tutuş Tekniği Uygulamak
|
Gitar Çalmada Oturuş ve Tutuş Tekniği
|
40/24
|
3
|
Popüler gitarda I. Pozisyon ve tel çalışmaları yapmak
|
Popüler gitarda I. Pozisyon ve Tel Çalışmaları
|
40/32
|
4
|
Popüler Gitarda iki ve dört zamanlı ritim kalıplarını tanımlama
|
Popüler Gitarda iki ve dört zamanlı ritim kalıpları
|
40/32
|
5
|
Popüler Gitarda üç ve beş zamanlı ritim kalıplarını tanımlama
|
Popüler Gitarda üç ve beş zamanlı ritim kalıplarını tanımlama
|
40/32
|
6
|
Popüler gitarda majör ve minör dizileri çalmak
|
Popüler gitarda majör ve minör dizileri
|
40/32
|
7
|
Popüler gitarda akor ve akor ritimlerini uygulamak
|
Popüler gitarda akor ve akor Ritimleri
|
40/32
|
8
|
Popüler gitarda eşlik çalışmaları yapmak
|
Popüler gitarda eşlik çalışmaları
|
40/32
|
TOPLAM:
|
320/232
|
- Kursun hafta içi Salı-Çarşamba-Perşembe 17:00 / 21:00. Toplam 4’er saat ve hafta sonu Cumartesi-Pazar 12:00 / 17:00. Toplam 5’er ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir. 1 mayıs ve 19 mayıs resmi günler olduğu için ders işlenmeyecektir.
- Kurs haftalık 22 saatten (320/232) =11 hafta olacaktır. Bu durumda 15/04/2014 de başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 29/06/2014 tarihinde sona erecektir.
5.Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir.
6.Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
Tüm modül sonlarında uygulama sınavı yapılacaktır.(Kazanılan yeterlilikler, beceri ve tavırlar ve uygulamadaki başarısı uygulama notu olarak verilecektir.)
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı ………………………… başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
Müdür Yrd. Zümre Öğrt. Zümre Öğrt.
../../201..
.................................. Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
................................ halk eğitimi merkezi
SANAT VE TASARIM
HÜSN-İ HAT KURSU ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Tarihi : 08/02/2013
Toplantı Yeri : ................................ Halk Eğitimi Merkezi
Toplantı Saati : 14:00
Toplantıya Katılanlar : Mehmet …………………………………….
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- Sanat Ve Tasarım Alanı, Hüsn-i Hat Modüler Programının incelenmesi.
- Hüsn-i Hat Modüler Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Hüsn-i Hat Modüler Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
2 Sanat Ve Tasarım Alanı, Hüsn-i Hat Modüler Programı …………………….. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
| |
1
|
Hat Sanat Tarihi Hüsn-i Hat
kavramı tanımak
|
Hat Sanat Tarihi Hüsn-İ Hat
Kavramı
|
40/16
|
2
|
Hat sanatında yazı çeşitlerini
tanımak
|
Hutûtu Mütenevvi (Hat
Sanatında Yazı Çeşitleri
|
40/8
|
3
|
Meşhur Hattatları, eserlerini
tanımak ve örnekler yazabilecektir
|
Meşhur Türk Hattatları
|
40/16
|
4
|
Hüsn-i Hat ile ilgili terimleri tanımak
ve yazmak
|
Hüsn-İ Hat Terimleri
|
40/8
|
5
|
Hüsn-i Hatta kullanılan işaretleri
tanımak ve kullanmak
|
Hüsn-İ Hatta Kullanılan
İşaretler
|
40/8
|
6
|
Yazı öncesi malzemeleri
hazırlamak
|
Yazıya Hazırlık
|
40/16
|
7
|
Sülüs yazıyı yazabilmek
|
Sülüs Meşkleri
|
40/32++
|
8
|
Nesih yazıyı yazabilmek
|
Nesih Meşkleri
|
40/32++
|
TOPLAM
|
480/264
|
Programın toplam 8 modülünün bulunduğu görüldü. 1,3 ve 6. Modüllerin kurs planı 16 saat üzerinden,2,4ve 5. modüllerin kurs planı ise 8 saat üzerinden, 7 ve 8. modüllerin kurs planı 96 saat yapılacak olup toplam kurs süresi 264 saatte sabit bırakılmıştır.
- Kursun hafta içi Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri 16:00-19:10 saatleri arasında günlük toplam 4 ders saati üzerinden ve haftada 12 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
- Kurs haftalık 12 saatten (264/12) =22 hafta olacaktır. Bu durumda 11 Şubat 2013 de başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 15/07/2013 tarihinde sona erecektir.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri
uygulanır.
- Eğitimciler bireylere rehberlik eder.
- Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilir.
- Bireylerin aktif olması sağlanır.
- Bireyler araştırmaya yönlendirilir.
- Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilir.
- Bireylere meslekî yeterlik kazandırmaya yönelik yöntem ve teknikler uygulanır.
- Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkân buldukça aşağıdaki konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Atatürk’ün hayatı
|
Atatürk’ün sanata verdiği önem
|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bireylerin çeşitli ölçme araçları kullanılarak,
- Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
- Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
- Ölçme sonuçları program sonunda değerlendirilecektir.
- Eğitim kurumunda, işletmede ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim
Faaliyetleri değerlendirilecektir.
- 1,2,3 modül sonunda teorik sınav yapılarak değerlendirme yapılacaktır.4,5,6,7 ve 8 modül sonunda uygulamalı sınav sonucunda değerlendirme yapılacaktır.
Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı ………………………… in başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
Müdür Yrd. Zümre Öğrt.
08.02.2013
……………………………
................................ Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
…………………… halk eğitimi merkezi
Arapça kursu
zümre öğretmenlerİ toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi :12.02.2014
Toplantı Yeri : Halk Eğitimi Merkezi
Toplantı Saati : 09:00
Toplantıya Katılanlar : ……………………., …………………..
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- Arapça Modüler Programının incelenmesi.
- Arapça Modüler Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Arapça Modüler Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- 2. Arapça Modüler Programı ……………………….. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
| |
1
|
Günlük Hayatta İletişim
Konularında
dinlemek,konuşmak,okumak ve
yazmak
|
Günlük Hayatta İletişim
|
40/16
|
2
|
Aile İlişkileri ve Çevre Konularında
dinlemek,konuşmak,okumak ve
yazmak
|
Aile İlişkileri ve Çevre
|
40/24
|
3
|
Alışkanlıklar ve Tercihler
Konularında
dinlemek,konuşmak,okumak ve
yazmak
|
Alışkanlıklar ve Tercihler
|
40/24
|
4
|
Yiyecekler ve İçecekler
Konularında
dinlemek,konuşmak,okumak ve
yazmak
|
Yiyecekler ve İçecekler
|
40/24
|
5
|
geleceği planlama, geçmişi
anlatma Konularında dinlemek,
konuşmak, okumak ve yazmak
|
Geleceği Planlama,
Geçmişi Anlatma
|
40/32
|
TOPLAM: 7
|
200/120
|
Programın toplam 5 modülünün bulunduğu görüldü. 2,3.,4, Modüllerin 24 saat 1. Modül ise 16 saat olduğu görüldü kurs planı ise 120 saat üzerinden yapılacak olup toplam kurs süresi 120 saatte sabit bırakılmıştır.
- Kursun hafta içi Pazartesi,Çarşamba 09:00-12:00 saatleri arasında günlük toplam 4 ders saati üzerinden ve haftada 8 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
- Kurs haftalık 8 saatten (120/8) =15 hafta olacaktır. 17.02. 2014 de başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 04.06.2014 tarihinde sona erecektir.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir.
- Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkan buldukça aşağıdaki konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Atatürk’ün İlke ve İnkılâpları
|
Atatürk’ün sanata verdiği önem
|
Ayrıca Kurs planının Atatürkçülük kısmında 2. haftada ‘Laiklik İlkesine’
- hafta ise ‘Atatürk’ün Sanata verdiği Önem’ konularına yer verilmesine karar verildi.
- Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
1.,3.,5. Modüllerde sadece teorik sınav yapılacaktır .
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı ………………………………… başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
Müdür Yrd. Zümre Öğrt. Zümre Öğrt.
12.02.2014
……………………
Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
............................................ halk eğitimi merkezi
YABANCI DİLLER ALANI
ARAPÇA SEVİYE A1 KURSU
zümre öğretmenlerİ toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi : 15/10/2012
Toplantı Yeri : ............................................ Halk Eğitimi Merkezi
Toplantı Saati : 14:00
Toplantıya Katılanlar :………………….., ……………………
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- Yabancı Diller Alanı, Arapça Seviye A1 Modüler Programının incelenmesi.
- Arapça Seviye A1Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Arapça Seviye A1 Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- 2. Yabancı Diller Alanı, Arapça Seviye A1 Modüler Programı ……………………. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
| |
1
|
Günlük Hayatta İletişim
Konularında dinlemek, konuşmak,okumak ve yazmak
|
Günlük Hayatta İletişim
|
40/16
|
2
|
Aile İlişkileri ve Çevre Konularında
dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Aile İlişkileri ve Çevre
|
40/24
|
3
|
Alışkanlıklar ve Tercihler
Konularında dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Alışkanlıklar ve Tercihler
|
40/24
|
4
|
Yiyecekler ve İçecekler
Konularında dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Yiyecekler ve İçecekler
|
40/24
|
5
|
geleceği planlama, geçmişi anlatma Konularında dinlemek,
konuşmak, okumak ve yazmak
|
Geleceği Planlama,
Geçmişi Anlatma
|
40/32
|
TOPLAM:
|
200/120
|
Programın toplam 5 modülünün bulunduğu görüldü. 1.,2.,3. ve 4. Modüllerin kurs planı 88 saat üzerinden 5. Modülün kurs planı ise 32 saat üzerinden yapılacak olup toplam kurs süresi 120 saatte sabit bırakılmıştır.
- Kursun hafta sonu Cumartesi ve Pazar günleri 09:00-1:30 saatleri arasında günlük toplam 5 ders saati üzerinden ve haftada 10 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
- Kurs haftalık 10 saatten (120/10) =12 hafta olacaktır. Bu durumda 20 Ekim 2012’de başlayacak olan kursumuz, 13 Ocak 2013 tarihinde sona erecektir. Kurs planı da bu tarihler arasındaki hafta sonu çalışma günlerini kapsayacak şekilde yapılacaktır.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir.
-Modül Kitapçığı yayınlanmayan modüller için tüm zümre öğretmenleri iş birliği yapacak ve dersleri ortaklaşa hazırladıkları günlük planlar doğrultusunda işleyeceklerdir.
- Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkan buldukça aşağıdaki konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Türkçe dersi metin inceleme ünitesinde İstiklal Marşı ve Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi(İlkokul çıkışlılar için)
|
Türkçe derslerinde Mustafa Kemal Atatürk’ün eserlerinden yararlanılması (İlköğretim çıkışlılar için)
|
Atatürk’ün hayatı
|
Atatürk’ün Yurt ve Bayrak Sevgisi
|
Atatürk’ün İlke ve İnkılâpları
|
Atatürk’ün kişisel özellikleri ve çeşitli yönleri
|
Atatürkçü düşünce sisteminin diğer düşünce sistemleriyle mukayesesi
|
T.C. Anayasası
|
Atatürk’ün sanata verdiği önem
|
Atatürk’ün çocuk sevgisi
|
Çocuk Hakları Sözleşmesi kapsamında yapılan çalışmalar
|
Ayrıca Kurs planının Atatürkçülük kısmında 2. haftada ‘Laiklik İlkesine’4. hafta ise ‘Atatürk’ün Sanata verdiği Önem’ konularına yer verilmesine karar verildi. 11. Haftada İstiklal Marşının Kabulü hakkında bilgi verilmesi kararlaştırıldı.
- Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
- Modüllerde sadece teorik sınav yapılacaktır.
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı …………………………………….. başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
Müdür Yrd. Zümre Öğrt. Zümre Öğrt.
15.10.2012
............................................ Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
........................ halk eğitimi merkezi
yabancı dil alanı arapça kursu
zümre öğretmenlerİ toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi : ……………………….
Toplantı Yeri : ........................ Halk Eğitimi Merkezi
Toplantı Saati : 14:00
Toplantıya Katılanlar : ……………………
GÜNDEM MADDELERİ :
- Açılış ve Yoklama.
- Yabancı Dil Alanı Modüler Programının incelenmesi.
- Arapça Modüler Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
- Arapça Modüler Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
- Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
- İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
- Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
- Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
- Açılış yapıldı, Zümre Öğretmenlerinin tamamının hazır olduğu görüldü.
- 2. Yabancı Dil Alanı, Arapça Modüler Programı …………. tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit edildi.
YETERLİKLER
|
MODÜLLER
|
SÜRE
| |
1
|
Günlük hayatta iletişim konularında dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Hayat ve Olaylar
|
40/24
|
2
|
Deneyimler konusunda dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Deneyimler
|
40/24
|
3
|
Giyim ve moda konusunda dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Giyim ve Moda
|
40/24
|
4
|
Sağlık ve beslenme konusunda dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Sağlık ve Beslenme
|
40/24
|
5
|
Doğa çevre ve kurallar konusunda dinlemek, konuşmak okumak ve yazmak
|
Doğa Çevre ve Kurallar
|
40/32
|
6
|
Bilim Sanat ve Teknoloji konusunda dinlemek, konuşmak, okumak ve yazmak
|
Bilim Sanat ve Teknoloji
|
40/32
|
Toplam
|
240/160
|
Proğramın 6 modülünün bulunduğu görüldü.(6)modülünün süresinin yeterli olduğu tespit edildi.
- Kursun hafta içi iki gün 12:30-15:45 saatleri arasında günlük toplam 4 ders saati üzerinden ve haftada 8 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
- Kurs haftalık 8 saatten (160/8) =20 hafta olacaktır. 15 Tatilde ders yapılacaktır. Bu durumda 5 KASIM 2013 de başlayacak olan kursumuz çalışma takvimine göre 20 MART 2014 tarihinde sona erecektir. Kurs planı 05 KASIM 2013-20 MART 2014 tarihleri arasında hafta içi SALI ve PERŞEMBE çalışma günlerini kapsayacak şekilde yapılacaktır.
- Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama, sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir.
- Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkan buldukça aşağıdaki konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Türkçe dersi metin inceleme ünitesinde İstiklal Marşı ve Atatürk’ün Gençliğe Hitabesi(İlkokul çıkışlılar için)
|
Türkçe derslerinde Mustafa Kemal Atatürk’ün eserlerinden yararlanılması (İlköğretim çıkışlılar için)
|
Atatürk’ün hayatı
|
Atatürk’ün Yurt ve Bayrak Sevgisi
|
Atatürk’ün İlke ve İnkılâpları
|
Atatürk’ün kişisel özellikleri ve çeşitli yönleri
|
Atatürkçü düşünce sisteminin diğer düşünce sistemleriyle mukayesesi
|
T.C. Anayasası
|
Atatürk’ün sanata verdiği önem
|
Atatürk’ün çocuk sevgisi
|
Çocuk Hakları Sözleşmesi kapsamında yapılan çalışmalar
|
Ayrıca Kurs planının Atatürkçülük kısmında 2. haftada ‘Laiklik İlkesine’4. hafta ise ‘Atatürk’ün Sanata verdiği Önem’ konularına yer verilmesine karar verildi. 11. Haftada İstiklal Marşının Kabulu hakkında bilgi verilmesi kararlaştırıldı.
- Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
Modüllerde sözlü sınav yapılacaktır. Son Modülde ise uygulama(yazılı) sınav yapılacaktır. (Kazanılan yeterlilikler, beceri ve tavırlar ve uygulamadaki başarısı uygulama notu olarak verilecektir.)
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı ……………………………….. başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle toplantı sona erdi.
…………………. ……………………..
Müdür Yrd. Zümre Öğrt.
……………………………
........................Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
halk eğitimi merkezi
Katı, Sıvı Yakıtlı ve Doğalgaz Sistemi Ateşçiliği Kursu zümre öğretmenlerİ toplantı tutanağı
Toplantı Tarihi :
30/09/2011
Toplantı Yeri :
Halk Eğitimi Merkezi
Toplantı Saati :
14:30
Toplantıya Katılanlar : ............................., .............................
GÜNDEM MADDELERİ :
1. Açılış ve Yoklama.
2. Katı, Sıvı Yakıtlı ve Doğalgaz Sistemi Ateşçiliği Kursu Modüler Programının incelenmesi.
3. Katı, Sıvı Yakıtlı ve Doğalgaz Sistemi Ateşçiliği Kursu Modüler Programın haftalık ders saatinin belirlenmesi.
4. Katı, Sıvı Yakıtlı ve Doğalgaz Sistemi Ateşçiliği Kursu Modüler Programının başlama ve bitiş tarihlerinin belirlenmesi.
5. Kursta Uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi.
6. İşlenecek Atatürkçülük konularının belirlenmesi.
7. Kursta uygulanacak Ölçme ve değerlendirme tekniklerinin belirlenmesi.
8. Dilek ve Temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:
1. Açılış yapıldı, zümre öğretmenlerinin tamamının hazır
olduğu görüldü.
2. Katı, Sıvı Yakıtlı ve Doğalgaz Sistemi Ateşçiliği Kursu Modüler Programı .............................tarafından okundu ve Zümre Öğretmenlerince incelendi. Programın modüllerinin aşağıdaki gibi olduğu tespit
edildi.
Programın toplam 3 modülünün bulunduğu görüldü. Modüllerin kurs planı 32 saat üzerinden Modülün kurs planı ise 96
saat üzerinden yapılacak olup toplam kurs süresi 96 olarak belirlenmiştir.
3. Kursun hafta içi Pazartesi 18:30-21:45, Salı 18:30-21:45, Çarşamba 18:30-20:10 başlama
ve Bitiş saatleri olup; günlük toplam 4-4-2 ders saati üzerinden ve haftada 10 ders saati olarak planlanmasına karar verilmiştir.
4. Kurs haftalık 10 saatten (96/10) =9,6 hafta olacaktır. Resmi Bayram Tatillerinde ders yapılmayacaktır.
Bu durumda 7,8,9 Kasım 2011 olan kursumuz çalışma takvimine göre 13 Aralık 2011 tarihinde sona erecektir. Kurs planı 03 Ekim-13 Aralık 2011 tarihleri arasındaki hafta içi
çalışma günlerini kapsayacak şekilde yapılacaktır.
5. Uygulanacak Yöntem ve teknikler aşağıdaki ilkeler doğrultusunda belirlenmiştir.
-Modüler öğretime yönelik olarak bireysel öğrenme yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Eğitimciler derslerde ve ders dışında bireylere rehberlik edecektir.
-Bireyler kendi kendine öğrenmeye teşvik edilecektir.
-Bireylerin derslerde ve ders dışında aktif olması sağlanacaktır,
-Bireylerin araştırmaya yönlendirilecektir.
-Bireyler kendi kendilerini değerlendirebilmesi sağlanacaktır.
-Bireylere mesleki yeterlik kazandırmaya yönelik yazılı ve görsel öğretim materyalleri kullandırılacak, sözlü anlatım, drama,
sunu, proje hazırlama, araştırma ödevi vb. öğretim yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
-Modül kitapçıkları yayınlanan modüllerde günlük plan yapılmayacak dersler modül kitapçığı kullanılarak işlenecektir.
-Modül Kitapçığı yayınlanmayan modüller için tüm zümre öğretmenleri iş birliği yapacak ve dersleri ortaklaşa
hazırladıkları günlük planlar doğrultusunda işleyeceklerdir.
6. Atatürkçülük konularının 2504 ve sayılı Tebliğler dergileri uyarınca
derslerde yeri ve zamanı geldikçe işlenmesinin gerektiği belirtildi. Atatürkçülük konuları ve belirli gün ve haftalarda konuyla ilgili imkan buldukça aşağıdaki
konularda mültivizyon gösterisi yapılmasına karar verilmiştir.
Ayrıca Kurs planının Atatürkçülük kısmında 2. haftada ‘Laiklik İlkesine’4. hafta ise ‘Atatürk’ün Sanata verdiği Önem’ konularına yer verilmesine karar verildi. 11. Haftada İstiklal Marşının Kabulü hakkında bilgi verilmesi kararlaştırıldı.
7. Bireylerin, çeşitli ölçme araçları kullanılarak;
-Modüllerin sonunda kazandığı yeterlikler ölçülecektir.
-Modüller ile kazandıkları bilgi, beceri ve tavırları ölçülecektir.
-Eğitim kurumunda ve kendi kendilerine yaptıkları tüm öğrenim faaliyetleri değerlendirilecektir.
1. Her Modülde sadece teorik sınav yapılacak. Diğer Modül sonlarında ise uygulama sınavı yapılacaktır. (Kazanılan yeterlilikler,
beceri ve tavırlar ve uygulamadaki başarısı uygulama notu olarak verilecektir.)
-Ölçme sonuçları program sonunda genel olarak değerlendirilerek rapor halinde ilgili müdür yardımcısına teslim edilecektir.
8.Kurum müdür yardımcısı ………………………….. başarılı bir kurs dönemi olması dileğiyle
toplantı sona erdi.
............................. .............................
Müdür Yrd. Zümre Öğrt. Zümre Öğrt.
30.09.2011
Halk Eğitimi Merkezi Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder