Rehberlik planı 1-8.Sınıflar
…………………..
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
1.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
1
Sınıf
arkadaşlarını, öğretmenlerini, yönetici ve diğer
çalışanları tanır. |
1.
sınıfa yeni başlayan öğrencilerin okul ortamına uyumunun
sağlanması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
175
Eğitsel ve mesleki
planlama dosyası hazırlar. |
Eğitsel ve
mesleki planlama dosyası “Öğrencinin ürün dosyalarından
seçilmiş örnekler, öğrenciye uygulanan ölçme araçları
sonuçları, öğrencinin aldığı ödül, derece, ve
sertifikalar ve gönüllü çalışmalarla ilgili” belgelerden
oluşmaktadır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
3
Okula
gidip gelme yolunu fark eder.
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Güvenli
ve Sağlıklı Hayat
|
163
Kendini
tehlike oluşturacak durumlardan korur. |
Çocuğun
günlük hayatında yaşayabileceği tehlikeler (Ev kazaları,
trafikte karşılaşabileceği tehlikeler, sokakta
karşılaşabileceği tehlikeler vb.) anlaşılmalıdır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“AYNA
AYNA” Etkinliğinin
uygulanması |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Eğitsel
Başarı |
15
Ders
araç gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark eder. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
"BU
NE SESİ" Grup
Rehberliği Etkinliği. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
2
Okula
ilişkin duygularını ifade eder. |
Etkinlik
sonrası okula ilişkin olumsuz duyguları devam eden öğrenciler
okul rehber öğretmenine yoksa RAM’a yönlendirilir.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
4
Farklı
ortamların kendine özgü kuralları olduğunu fark eder. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
88
Zorbalıkla
karşılaştığında kimden yardım alabileceğini bilir. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
85
Engelli
bireylere karşı hoşgörülü davranmanın önemini ifade eder. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
87
İletişimde
zamanlamanın önemini fark eder. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
89
Öfkenin
zaman zaman yaşanabilen doğal bir duygu olduğunu anlar. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
86
Paylaşmanın
önemini fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
176
Anne
babasının ve çevresindeki diğer çalışanların mesleklerini
tanır. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Kendini
Kabul
|
64
Kendisinde gördüğü
olumlu özellikleri ifade eder. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
16
Bir
üst sınıfla ilgili hayallerini açıklar. |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinişn Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Öğretmeni
|
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
…………………….
………………
2.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
5
Sınıf
ve okul kurallarına uyar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
90
İsteklerini
uygun biçimde ifade eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
7
Sorumluluklarını
fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
92
Kişisel
sınırlarını korumanın önemini açıklar |
|
Rehber
Öğretmen
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“AYNA
AYNA” Etkinliğinin
uygulanması |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
96
Zorbalıkla
karşılaştığında gösterebileceği davranışları ifade eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
"BU
NE SESİ" Grup
Rehberliği Etkinliği. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Kendini
Kabul
|
65
Hata
yapılabileceğini ve bunun doğal olduğunu fark eder |
Etkinliğin
gerçekleştirilmesinde öğrencinin hatalarından ders çıkarması
gerekliliği de vurgulanmalıdır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
91
Zamanlamanın
önemine dikkat ederek iletişim kurar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Güvenli
ve Sağlıklı Hayat
|
164
Sağlıklı
büyümesi için gerekli olan besinleri tüketir
|
Etkinliğin
gerçekleştirilmesinde öğretmen sağlığımız için yararlı
olmayan abur cubur yiyeceklerin tüketilmemesi ya da bilinçli
tüketilmesi konularını vurgulamalıdır
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Aile
ve Toplum
|
145
Aile
içinde iş birliğinin önemini ifade eder
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
93
Engelli
bireylere gerektiğinde yardım etmenin önemini fark eder
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
94
Arkadaşlık
ilişkilerinde yardımlaşmanın önemini fark eder |
Etkinliğin
gerçekleştirilmesinde “kişisel yarar gözetmeksizin başkasına
yararlı olmaya çalışma” anlamına gelen
“diğerkâmlık/özgecilik” kavramları da kullanılabilir. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Kendini
Kabul
|
66
Başkalarının
kendisinde gördüğü olumlu özellikleri fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
95
Arkadaşlarının
olumlu ve güzel yönlerini ifade eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
6
Okula
ilişkin duygularındaki değişimi sorgular
|
Etkinlik
sonrası okula ilişkin olumsuz duyguları devam eden öğrenciler
okul rehber öğretmenine yoksa RAM’a yönlendirilir.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
177
Yapmaktan
hoşlandıklarını ve hoşlanmadıklarını ifade eder
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Öğretmeni
|
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
BEHMRAMAĞA
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
3.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
17
Okul
araç-gereçlerini korur |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
18
Ders
çalışma ile başarı arasındaki ilişkiyi açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
19
Zamanı
etkili biçimde kullanmanın önemini açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
8
Sorumluluklarını
yerine getirmemenin
sonuçlarını
fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“AYNA
AYNA” Etkinliğinin
uygulanması |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Kendini
Red
|
68
Güçlü
ve zayıf yönlerini fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
"BU
NE SESİ" Grup
Rehberliği Etkinliği. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
100
Kişisel
sınırlarını korur |
|
Rehber
Öğretmen
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
98
Arkadaşları
tarafından dışlandığında neler yapabileceğini fark eder |
Etkinliğin
gerçekleştirilmesinde, arkadaşları tarafından sürekli
dışlanma sorunu yaşayan öğrenci fark edilirse okul rehber
öğretmeni ile işbirliği yapılarak öğrenciye destek
hizmetleri sağlanmalıdır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
99
Alay
edilme durumlarında yapabileceklerini fark eder |
Etkinliğin
gerçekleştirilmesinde, arkadaşları tarafından sürekli alay
edilme sorunu yaşayan öğrenci fark edilirse okul rehber
öğretmeni ile işbirliği yapılarak öğrenciye destek
hizmetleri sağlanmalıdır
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
97
Davranışlarının
kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
101
İletişimde
dinlemenin önemini fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Kendini
Kabul
|
67
İlgilerini
fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
20
Serbest
zamanını ilgileri doğrultusunda değerlendirir |
Serbest
zamanın ilgiler doğrultusunda bireysel olarak (resim yapma, şiir
yazma, maket yapma vb) ya da sosyal etkinliklerle (halk oyunları,
spor takımları) değerlendirilebileceği vurgulanmalıdır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Aile
ve Toplum
|
146
Doğa
çevreyi korumaya karşı duyarlı olur |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
179
Çeşitli
mesleklerde çalışanların yaptıkları işlerden örnekler
verir |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
178
Mesleklerin
birbirine benzer ve birbirinden farklı özelliklerinin olduğunu
açıklar
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Öğretmeni
|
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
4.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Kendini
Kabul
|
70
Duygularını
ve düşüncelerini ifade eder |
Öğrencilerin
duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri öğretmen tarafından
teşvik edilmeli, çocuğun duygu ve düşüncelerini nasıl ifade
ettiğinden çok sadece ifade edebilmesi sağlanmalıdır. Uygun
ve rahat biçimde ifade edebilme becerileri iletişim becerilerine
yönelik kazanımlarda verilecektir.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
22
Zamanını
etkili biçimde kullanır |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
21
Sınavlarda
başarıyı etkileyen etmenleri ifade eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
23
Kendi
öğrenme stilini fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“AYNA
AYNA” Etkinliğinin
uygulanması |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
24
İhtiyaç
duyduğu bilgileri çeşitli kaynaklardan toplar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
“OTOBİYOGRAFİ
VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin
uygulanması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
10
Okuldaki
seçim süreçlerine katılır |
Öğrencilerin
okulda yapılan öğrenci meclisi seçim sürecine demokratik
tutumlar sergileyerek katılmaları amaçlanmaktadır. Kazanım
için yapılacak etkinlik, okuldaki seçim sürecinden 1–2 hafta
önce yapılmalıdır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
105
Öfkesini
uygun yollarla ifade eder |
Öfkesini
uygun yolla ifade etmede yoğun sorun yaşayan öğrenci için
okul rehber öğretmeni ile işbirliği yapılarak öğrenciye
destek hizmetleri sağlanmalıdır.
|
Rehber
Öğretmen
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
102
Zorbalıkla
karşılaştığında baş etme yollarını kullanır |
|
Rehber
Öğretmen
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
9
Sorumluluklarını
yerine getirir
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
103
Arkadaşları
tarafından dışlandığında baş etme yollarını kullanır |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Kendini
Kabul
|
69
Başarılı
olduğu etkinlikleri açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
104
Öfkenin
kontrol edilebilir bir duygu olduğunu fark eder |
|
Rehber
Öğretmen
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
25
Grupla
çalışmanın avantajlarını açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
180
Yerel
çevresinde bulunan işlerden örnekler verir |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
106
Arkadaşlığın
önemini ifade eder
|
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Öğretmeni
|
............................
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
8.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
KARTALTEPE
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
5.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
29
Eğitsel
başarı ile ilişkili etmenleri açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
108
Eğitsel
ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım
alabileceği birimlere başvurur |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
26
Etkili
bir grup üyesinin ve liderinin özelliklerini açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
27
Kendi
öğrenme stiline uygun çalışma yöntemlerini kullanır |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“PROBLEM
TARAMA LİSTESİ” nin
uygulanması |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Okula
ve Çevreye Uyum
|
11
Yaşadığı
çevredeki eğitsel ve sosyal imkânlardan yararlanmanın önemini
fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
“OTOBİYOGRAFİ
VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin
uygulanması. |
Sınıf
Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
110
Kendini
arkadaşının yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
109
Uygun
reddetme davranışına ilişkin örnekler verir |
Zararlı
alışkanlıklara da değinilmelidir.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
107
Akran
baskısıyla nasıl baş edeceğini açıklar |
Akran
baskısıyla baş etmede yoğun sorun yaşayan öğrenci için
okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM ile
işbirliği yapılarak öğrenci için destek hizmetleri
sağlanmalıdır.
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Kendini
Kabul
|
71
Duygularının
davranışlarını nasıl etkilediğini fark eder
|
Olumlu
ve olumsuz etkilerin her ikisi üzerinde de durulmalıdır
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
111
Başkalarıyla
kurduğu iletişimi değerlendirir |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Kendini
Kabul
|
112
Barış
içinde yaşamak için gereken tutumları fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Aile
ve Toplum
|
148
Kitle
iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisini fark eder |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
181
Çalışmanın
insanlar ve toplum için önemini açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Aile
ve Toplum
|
147
Toplum
için gönüllü çalışmanın önemini ve gerekliliğini açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
28
Bir
üst sınıfın nasıl olacağına ilişkin hayallerini ve
beklentilerini açıklar |
|
Sınıf
Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Öğretmeni
|
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
BEHRAMAĞA
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
117
Kendini
öğretmeninin yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
30
Amaç
belirlemenin önemini açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
31
Amaç
belirlemedeki ölçütleri açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
32
Kısa,
orta ve uzun vadeli amaçlar oluşturur |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“PROBLEM
TARAMA LİSTESİ” nin
uygulanması |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
34
Serbest
zaman etkinliklerinin gelecekteki amaçlara ulaşmadaki önemini
belirtir |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
“OTOBİYOGRAFİ
VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin
uygulanması. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
33
İlgi
ve yetenekleri doğrultusunda hobiler edinir |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
35
Kendini
başarı ve başarısızlığa neden olan etmenler açısından
değerlendirir |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
36
Sınavda
başarıyı etkileyen düşünceleri fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
114
Sorun
çözme sürecinde dikkat edilecek unsurları açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
115
Öfkeyi
uygun ve uygun olmayan biçimlerde ortaya koymanın sonuçlarını
açıklar |
|
Rehber
Öğretmen
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
116
Öfkelendiğinde
gevşeme ve nefes egzersizlerini kullanır |
|
Rehber
Öğretmen
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
113
Gerektiğinde
reddetme davranışı gösterir |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Kendini
kabul
|
72
Hatalarının
sonuçlarını değerlendirerek düzeltme yollarını belirler |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Aile
ve Toplum
|
149
Kitle
iletişim araçlarından uygun biçimde yararlanmanın önemini
fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
182
Okuldaki
derslerin mesleklerle olan ilişkisini açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
6.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Aile
ve Toplum
|
150
Toplumsal
hayatı düzenleyen kuralların önemini ve gerekliliğini açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Güvenli
ve Sağlıklı Hayat
|
165
Zararlı
alışkanlıkların duygusal ve bedensel yönden insan hayatına
etkilerini fark eder |
Öğrencilere
zararlı alışkanlıkların hayatımızın pek çok alanını
olumsuz etkileyebileceği, çevrelerinde bu alışkanlıklara
sahip insanları gözleyerek de bu zararlara ilişkin bilgi
edinebilecekleri vurgulanmalıdır.
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
118
Çatışma
durumlarını fark eder |
|
Rehber
Öğretmen
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
151
Kullandığı
çatışma çözme yöntemlerini değerlendirir |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“PROBLEM
TARAMA LİSTESİ” nin
uygulanması |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Aile
ve Toplum
|
119
Okul
hayatının iyi bir vatandaş olma üzerindeki etkisini açıklar |
|
Rehber
Öğretmen
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
“OTOBİYOGRAFİ
VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin
uygulanması. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
37
Sınav
kaygısının başarı üzerindeki etkisini fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
74
Başarılı
olduğu durumlarda kendini takdir eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
120
Kendini
aile fertlerinin yerine koyarak onların duygu ve düşüncelerini
anlar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Kişiler
Arası İlişkiler
|
121
İletişim
engellerinin üstesinden nasıl gelinebileceğini açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
73
Bedensel
değişimini fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
38
Okulda
uygulanan testlerin ve test dışı tekniklerin kendini tanımadaki
önemini açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
75
Yeteneklerini
fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
183
İlgilerin
meslek seçimindeki rolünü fark eder |
Öğrencilerin
eğitsel ve mesleki planlama dosyasından yararlanmaları
sağlanmalıdır.
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
184
Meslek
seçiminin önemini fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
39
Ortaöğretim
kurumlarına giriş sınavları ile ilgili bilgi toplar |
Öğrencilere
sınavlara hazırlanmada önceden bilgi sahibi olmanın önemi ve
bunun amaç belirlemedeki katkısı belirtilmelidir. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
.............................
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
7.SINIF
REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA
İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
|
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK
ALANLARI
|
KAZANIM
NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
|
|
1
|
(23.9.2009
)
|
Sınıf
başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf
içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
||
1
|
(
30.09.2009 )
|
Öğrenci
Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin
oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin
yapılması. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
1
(
07.10.2009 )
|
Kendini
Kabul
|
76
Bedensel
ve duygusal değişimlerin ergenlik döneminin doğal bir parçası
olduğunu fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
2
(
14.10.2009 )
|
Kendini
Kabul
|
77
Kendini
geliştirmede eleştirinin önemini fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
1
|
Etkinlik
3
(
11.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
43
Sınavlarda
başarıyı etkileyen etmenler açısından kendini değerlendirir |
Ders
yılı içerisinde yapılan sınavlarla ilgilidir |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
4
(
25.11.2009 )
|
Eğitsel
Başarı
|
41
Karar
verme sürecinin aşamalarını kararlarında uygular |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
(
09.12.2009)
|
“PROBLEM
TARAMA LİSTESİ” nin
uygulanması |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
5
(
23.12.2009 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
190
Geleceğin
meslekleri hakkında bilgi toplar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
(
30.12.2009 )
|
“OTOBİYOGRAFİ
VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin
uygulanması. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|||
|
1
|
Etkinlik
6
(
13.01.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
189
İlgi
duyduğu mesleklerin gerektirdiği eğitim ve kişisel
özelliklerini ifade eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
7
(
11.02.2009 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
188
Yeteneklerin
meslek seçimindeki rolünü fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
8
(
27.02.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
40
Vereceği
kararların geleceğine olan etkilerini fark eder |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
9
(
10.03.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
44
Sınav
kaygısının performansını düşürecek düzeyde olup
olmadığını belirler ve gerekiyorsa yardım alır |
Ortaöğretim
kurumları giriş sınavına yönelik yoğun sınav kaygısı
yaşayan öğrenciler belirlenirse destek hizmetleri sunulmalıdır
|
Rehber
Öğretmen
|
|
|
1
|
Etkinlik
10
(
24.03.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
185
İş
başvurusu için öz geçmiş yazar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
11
(
07.04.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
191
Mesleki
amaçlara ulaşmada genel ortaöğretim programlarını
değerlendirir |
Öğrencinin
ilgileri, yetenekleri ve hedefleri doğrultusunda değerlendirmeler
yapması beklenmektedir
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
12
(
22.04.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
192
Mesleki
amaçlara ulaşmada mesleki ve teknik programları değerlendirir |
Öğrencinin
ilgileri, yetenekleri ve hedefleri doğrultusunda değerlendirmeler
yapması beklenmektedir
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
13
(
05.05.2010 )
|
Eğitsel
Başarı
|
42
Ortaöğretim
kurumlarına giriş sınavı öncesi, fiziksel açıdan sınav
başarısını etkileyen etmenleri açıklar |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
Etkinlik
14
(19.05.2010
)
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
187
İlköğretim
sonrasında yapılabilecek işleri belirler |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
1
|
Etkinlik
15
(
02.06.2010 )
|
Eğitsel
ve Mesleki Gelişim
|
186
Ortaöğretim
tercihlerini yaparken eğitsel ve mesleki planlama dosyası ile
okulda uygulanan test ve test dışı tekniklerin sonuçlarından
yararlanır |
|
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
|
|
1
|
|
Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi,
Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf
Rehber Öğretmeni
|
.............................
...........................
Sınıf
Öğretmeni
Rehber Öğretmen
Okul
Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder