servisleri denetleme formu Okul aile birliği denetleme formu Okul kantini denetleme formu Çevre incelemesi formu
Milli eğitim bakanlığına bağlı okulların servisleri denetleme formu
( Şehriçi Öğrenci Servisleri ve Taşımalı İlköğretim Uygulaması Kapsamındaki Öğrenci Servisleri)
A-ÖĞRENCİ SERVİSİ YAPAN FİRMA VE KİŞİLERLE İLGİLİ BİLGİLER | |||||
FİRMA ADI/ADI VE SOYADI | |||||
AÇIK ADRESİ | |||||
TELEFON NUMARASI | |||||
ÖĞRENCİ SERVİSİNİN YAPILDIĞI OKULUN ADI | |||||
SERVİSİN YAPILDIĞI GÜZERGAH | |||||
B- ÖĞRENCİ SERVİSİ YAPAN TAŞITLAR İLGİLİ BİLGİLER | |||||
TAŞITIN CİNSİ | |||||
TAŞITIN PLAKASI | |||||
MODELİ | |||||
YOLCU KAPASİTESİ | |||||
ŞOFÖRÜN ADI SOYADI | |||||
SÜRÜCÜ BELGESİ SINIFI | |||||
C.ÖĞRENCİ SERVİS ARAÇLARINDA DEĞERLENDİRİLECEK HUSUSLAR | |||||
Var | Yok | Açıklama | |||
Taşıt Sürücüsünün Ehliyeti | |||||
Okul Taşıtı Yazısı | |||||
Dur Yazılı Kırmızı Işıklı Lamba | |||||
İlkyardım Çantası | |||||
Trafik Seti | |||||
Yangın Söndürme Cihazı | |||||
Karayolları Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası | |||||
Evet | Hayır | ||||
Taşıt Kapıları Otomatik mi? | |||||
Araç Fenni Muayenesi Yapılmış mı? | |||||
Güzergâha Göre Servis Yapılıyor mu? | |||||
Kapasitenin Üzerinde Yolcu Taşınıyor mu? | |||||
Hız sınırlarına uyuluyor mu? | |||||
Aracın İç ve Dış Temizliğine Dikkat Ediyor mu? | |||||
Emniyet Kemerleri Kullandırılıyor mu? | |||||
Seyir Halinde Sigara vb. kullanıyor mu? | |||||
Geliş ve Gidiş saatlerine uyuluyor mu? | |||||
Öğrencilerin Servis Hakkındaki Düşünceleri | Olumlu | Olumsuz | |||
Velilerin Servis Hakkındaki Düşünceleri | |||||
Okul Yöneticilerinin Servis Hakkındaki Düşünceleri | |||||
Servis Sürücüsünü Öğrencileri Karşı Tutumu | İyi | Kötü | |||
Servis Sürücüsünün Kılık Kıyafeti Düzgün mü? | Düzgün | Değil | |||
Sürücü Belgesinin Araç Cinsine Uygunluğu | Uygun | Değil | |||
Denetlemeyi Yapan Kişilerin Servis Hakkındaki Görüşleri | |||||
DENETEME YAPANLARIN
Adı Soyadı Adı Soyadı Adı Soyadı
Görevi Görevi Görevi
………………………………………………..
Okul aile birliği denetleme formu
EVET | HAYIR | ||
1 | Yönetim Kurulu görev süresi 1 yıldır. | ||
2 | Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri en fazla 3 defa seçilir. | ||
3 | Eğitim ve Öğretim yılı içinde en az dört üyenin katılımıyla ayda bir toplanır ve karar yeter sayısı üçtür. | ||
4 | Birlik adına yapılan her türlü harcama ile iş ve işlemlere ilişkin yazışmalar Okul Müdürü ile koordineli yapılır. | ||
5 | Yönetim kurulu kararları, karar defterine el yazısı ile yazılarak imzalanır. | ||
6 | Yönetim kurulu birlik tahmini bütçesini hazırlar ve genel kurulda görüşülen bütçeyi okul ilan panosunda ve internet sayfasında duyurur. | ||
7 | İlgili mevzuata göre tutulan gelir-gider kayıtları eğitim-öğretim yılında her dönem en az birer kere velilerin görebileceği şekilde okul ilan panosuna asılır. | ||
8 | Şartlı bağışlar amaç dışında kullanılamaz. | ||
9 | Kullanılacak belgelerin sayısı ve türü yönetim kurulunca tespit edilir, bastırılır. Kayıt defterinde kayıt altına alınır ve kurum mührüyle mühürlenir. | ||
10 | Kantin gelirinin % 3’ü üçer aylık dönemler halinde takip eden ayın 20’sine kadar hazineye arz bedeli olarak yatırılır. | ||
11 | Elde edilecek gelirin %80’i birliğin %10 İlçe MEM,%10 İl MEM hesabına yatırılır. | ||
12 | Tüm harcamalar birlik yönetim kurulu kararı ile yapılır. Mal ve hizmet alımları birlik yönetim kurulu üyeleri ve uzmanlık gerektiren işlerde aile birliği üyelerini de içine alan az üç kişilik bir komisyon marifetiyle yapılır. | ||
13 |
Paralar başkan ve Muhasip üyenin ortak imzasıyla çekilir.
. | ||
14 | Alınan demirbaşlar tüketim malzemeleri yönetmelik hükümlerine göre okul adına kaydedilerek taşınır işlem fişinin bir örneği harcama belgesine eklenir. | ||
15 | Birliğin gelirlerinin elde edilmesinden ve harcanmasından mevzuata uygun ve okul ihtiyacına göre olmasında sorumludur. | ||
16 |
Tutulacak Defterler:
a) Genel Kurul Tutanak Dosyası | ||
b) Yönetim Kurulu Karar defteri | |||
c) Gelen –Giden evrak defteri | |||
d) Gelir-Gider Defteri | |||
e) Harcama belgelerinin yer aldığı dosya | |||
f) Gelir/Gider, Makbuzu, alındı belgesi, harcama belgesi | |||
g) İhtiyaç duyulan diğer dosya ve kâğıtlar | |||
17 | Yönetim Kurulunca yönetim kurulu karar defterinin noterce tasdik edilmesi zorunlu olup, diğer defter ve belgeler birliğin bağlı olduğu İl/İlçe MEM tarafından onaylanır. |
……………..……. ……………………. ………………………
Sınıf Öğretmeni Ana Sınıfı Öğretmeni Okul Aile Birliği Başkanı
OKUL MÜDÜRÜ
…/…../…………….
Okul kantini denetleme formu
AYI:
1-Kantinin genel temizlik durumunu (her gün muntazam olarak genel temizliği yapılmalı, tezgâhların temizliğinden kullanılan toz bezleri temiz olmalıdır.)
Temiz ( ) Temiz Değil ( )
2-Öğrencilerin görebileceği bir yerde fiyat listesi:
Var ( ) Yok ( )
3-Fiyat listesi Okul Müdürlüğünce:
Onaylatılmış ( ) Onaylatılmamış ( )
4-Kantinde ambalajsız yiyecek:
Satılıyor ( ) Satılmıyor ( )
5-Ambalajsız yiyecekler kapalı yerde:
Muhafaza ediliyor ( ) Muhafaza edilmiyor ( )
6-Yiyeceklerin taksiminde kullanılan bıçak vs. aletler:
Temiz ( ) Temiz değil ( )
7-Ambalajlı satılan yiyecekler:
Etiketli ( ) Etiketli değil ( )
8-Etiketlerdeki kullanma tarihini aşan yiyecekler:
Var ( ) Yok ( )
9-Yiyecekler ve diğer satılan maddeler yerden yüksek raflarda ve cinslerine göre biri birine zarar vermeyecek şekilde sıralanmış mı?
Evet ( ) Hayır ( )
10-Kantinde karasinek ve böcek gibi haşerelere karşı önlem:
Alınmış ( ) Alınmamış ( )
11-Ambalajsız yiyecekler satışı varsa (sandviç, tost vs.) personelin araç –gereci yıkamak için lavabo:
Var ( ) Yok ( )
12-Lavaboda temizlik malzemesi:
Var ( ) Yok ( )
13-Lavaboda bir defada kullanılan havlu yada tuvalet kağıdı:
Var ( ) Yok ( ) |
14-Gıda maddelerinin ambalajında gazete kâğıdı, kullanılmış diğer ambalaj kâğıdı:
Kullanılıyor ( ) Kullanılmıyor ( )
15-Bozulan yiyecek satılıyor ise buzdolabı:
Var ( ) Yok ( )
PERSONEL
1- Kantinde çalışan personelin sağlık karneleri:
Var ( ) Yok ( )
2-Gerekli kontroller zamanında:
Yapılıyor ( ) Yapılmıyor ( )
(Personel sağlık yönünden yılda en az bir defa muayene ve karaciğer çekilmeli 3 ayda bir dışkı kültürleri alınmalı, sonuçlar karnelerine işlenmelidir. Personel hastalığında herhangi bir bulaşıcı hastalık ihtimaline karşı hemen muayenehaneye gönderilmelidir.)
3-Personelin kantinde çalışmayı engelleyecek hastalığı:
Var ( ) Yok ( )
4-Personelin elleri ve tırnakları:
Temiz ( ) Temiz değil ( )
5-İş Üniformaları:
Var ( ) Yok ( )
6- İş Üniformaları:
Temiz ( ) Temiz değil ( )
GÜVENLİK
1-Tüp gaz kullanıyorsa emniyeti:
Sağlanmış ( ) Sağlanmamış ( )
2-Yangın söndürücü:
Var ( ) Yok ( )
GÖRÜLEN DİĞER EKSİKLİKLER VE DÜŞÜNCELER |
………………………………………………..
ÇEVRE İNCELEMESİ FORMU
İncelenen Yerin Adı ........................:
Bağlı Bulunduğu İlçe:......................:
Bağlı Bulunduğu İl...........................:
İncelemeyi yapan öğretmen.............:
İncelemenin yapıldığı yıl.................:
Değişikliklerin kaydedildiği yıllar...:
1- COĞRAFİ DURUMU : (Krokisi hazırlanacak, önemli yerler gösterilecek)
Komşuları
Yeryüzü şekilleri, madenleri ve yer altı kaynakları
İklimi, iklimin günlük hayata etkileri
Toprak ve ekime elverişliliği, yanlış tarımsal uygulamalar
Akar ve durgun suları, sulardan yararlanma durumu
Mesire yerleri ve tabii güzellikleri, müzeler ve buraların değerlendirilmesi
2- TARİHÇESİ :
Adını nereden aldığı
İlk yerleşenler ve yerleşme maksatları
Tarih boyunca kimlerin elinde kaldığı ve üzerine kurulan beylikler
Harabeler ve kimlerden kaldığı
3- YAŞAYIŞ :
Ev yapıları ve iç tezyinatı, evlerin sağlıklı olma ve aileye yeterlilik durumu
Aile tipi ve aile nüfus sayısı ortalaması, evlenme adetleri ve yanlışlıkları
Komşuluk münasebetleri, yardımlaşma, imece
Nüfusu ( kadın, erkek, okula gidenler, gitmeyenler.)
Gelenek ve görenekleri ( inançları, batıl itikatları, ibadetleri, törenleri, büyük–küçük ilişkileri )
Giyimleri ( günlük, folklorik, resmi )
Atasözleri ve deyimleri
Mahalli oyunlar ve türküler
Masal, hikaye, efsane ve destanları
Boş zamanlarını nasıl değerlendirdikleri, günlük yaşayış, kötü alışkanlıkları
Sağlık durumu, yaygın hastalıkların sebepleri, yanlış tedavi yöntemleri
Günlük beslenme alışkanlıkları
Yol durumu, ulaşım vasıtalarının çalışma durumu
Yönetici-halk münasebeti
Okulla olan münasebetleri, okulun tarihçesi, okul görevlilerine ilgi
Okulun çevrede bıraktığı etkiler ( olumlu-olumsuz )
Yöreye getirilmiş devlet hizmetleri ve halkın bunlardan faydalanması
Yerin dış dünya ile ilişkileri, uzak yörelerle ilişkiler, gurbetçilik, beyin göçü
Yaşama seviyesini yükseltmek için düşünce ve faaliyetleri
4- EKONOMİK HAYAT :
Geçim kaynağı ürünler, günlük tüketilen ürünler
Yetiştirilen hayvanlar ve miktarları, hayvanlardan yararlanma durumu
Geçim durumu, ailelerin yıllık gelir ortalaması
Diğer gelir kaynakları, sanayi kuruluşları
Dışarıya sattığı ve aldığı eşyalar, ürünler v.s.
Topraklı ve topraksız aileler
5- YÖRENİN PROBLEMLERİ : Yıllar itibariyle artanlar, çözülenler
6- YÖRENİN PROBLEMLERİNİN ÇÖZÜM YOLLARI İÇİN NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ ?
(Öğretmen ve öğrencilerin bu konulardaki düşünceleri ve çözüm önerileri belirtilecek)
(Not: Giriş-Başvuru dosyasındaki yazının 28. maddesindeki açıklamalar için tıklayınız)
Yorumlar
Yorum Gönder