Görsel sanatlar zümre
2011–2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
24. NOLU EĞİTİM BÖLGE ZÜMRESİ
ZÜMRE BAŞKANLARI KURUL TOPLANTISI
17.02.2012
- Zümre başkanı …………………….. tarafından açış ve yoklama yapıldı. Yazman olarak …………………… seçilmiştir. Başkan Yardımcısı olarak …………………….. Bey seçilmiştir.
- 139 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunun genel ve özel amaçları gözden geçirildi.
- Birinci dönemin değerlendirmesinde müfredatın çoğunun uygulanmaya çalışıldığı fakat ders saati azlığı nedeni ile yetiştirilemeyen konular olduğu tespit edildi. Atölyesi olan okullarda daha fazla öğrenci çalışması üretildiği gözlemlendi.
- Gezi gözlem ve deney konusunda her okulun kendi fiziksel ve sosyal yapısına uygun gezi düzenleyebildiği gözlemlendi.
- İki içi performans ve bir ürün dosyası olmak üzere toplam üç adet not verilmesi kararlaştırıldı.
- Derste kullanılacak araç ve gereçler;
- Resim Kalemi
- Resim Defteri
- Sulu Boya
- Pastel Boya
- Vitray Malzemeleri
- Baskı Malzemeleri
- Atık Malzemeler
- Fon Kartonu
- El İşi Kâğıdı
- Kâğıt Makası
- Yapıştırıcı malzemeler
- Akrilik
- Sulu Boya ve Yağlı boya fırçaları
- Seramik Malzemeler
- Program okulun koşulları, çevre faktörü ve öğrencinin ihtiyacına göre şekillenebileceğine karar verildi.
- Slayt, örnek resimler, afişler, sergiler, gazete haberleri, kendi araştırmaları vb. yararlanılacak kaynaklar olarak belirlendi.
- Veliler yönetmelik noktasında okul idaresi ve branş öğretmeni tarafından veli toplantılarında bilgilendirmekte olup, özel yeteneği olan çocuklar hakkında yönlendirme yapılmaktadır.
- Diğer zümreler ile iş birliği yapıldığı ve verimli olduğu gözlemlendi.
- Her okulda bir atölye kurulması, ders saatinin arttırılması, öğretmen ve öğrencilerin farkındalığını arttırmak için akademisyenlerin belirli dönemlerde okullarda çalışmalar yapmasının verimliliği arttıracağı görüşünde birleşilmiştir.
- Ortak Hedefler;
- Çizimle duygu ve düşüncelerini ifade etme
- Yaratıcılıklarını geliştirme
- Sanata karşı ilgilerinin arttırılması
- Estetik bakışın geliştirilmesi
- Farklı kültürlere saygı
- Kendi kültürünü tanıma
- Sanatsal gözle dünyayı algılaması
- Sanat terimleri hakkında bilgi sahibi olma
- Ulaşılması için yukarıdaki hedefler belirlenmiştir.
- Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ile öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili zümre öğretmenleri ile işbirliği yapılarak belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması kararlaştırıldı.
- Dilek ve temenniler; Ders saatinin arttırılması, atölye imkanının sağlanması, Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sanatsal geziler düzenlemesi temennileri ile toplantı sona ermiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder