1.2.3.sınıf zümreleri
201.-201. EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
DÖNEM 1.SINIFLAR ……………………………..EĞİTİM BÖLGESİ
ZÜMRE BAŞKANLARI KURULU TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ: 10.09.2013
TOPLANTI SAATİ : 14.00
TOPLANTI YERİ: …………………………………….. İLKOKULU ……………………….
Sınıflar Zümre Başkanları Toplantı Gündem Maddeleri
Açılış ve Yoklama
Zümre başkanının seçimi.
Bir önceki zümre kararlarının değerlendirilmesi
Eğitim ve öğretimde karşılaşılan güçlükler ve bu güçlüklerin giderilmesine yönelik öneriler
Ders programlarının ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesine, bölgede bulunan
ders araçlarından bir program çerçevesinde planlı bir şekilde yararlanılması;
Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları
ve derslerde kullanılacak eğitim araç ve gerecine ilişkin donatım önceliklerinin belirlenmesi;
Yıllık, ünite ve günlük ders planları ile gezi, gözlem, deney ve inceleme planları arasında bölgede birlik ve koordinasyonun sağlanması;
Ölçme değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması;
Mesleki eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin bilgilendirilmesi;
Bölgedeki eğitim ve öğretimin planlanması;
Zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve paylaşımı ile öğrenci başarısının artırılması;
Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ile öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile ibirliği yapılarak belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması;
Öğretim programlarıyla öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretim kalitesinin yükseltilmesi;
Bölgenin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;
Dilek ve temenniler;
Kapanış;
Toplantıda Alınan Kararlar
Açılı yapıldı. Toplantıda hazır olanlar belirlendi.
Zümre bakanlığı için …………………………………. İlkokulu öğretmeni ……………………………. zümre bakanı
seçildi. ……………………………….’nın raporlu olmasından dolayı Okul Müdür Yardımcısı ve ……………………… İlkokulu Öğretmeni ………………………………………………….. Başkanlık yapması kararlaştırıldı
Bir önceki zümre kararı incelendi.Yapılması gerekenler ve yapılamayanlar konuşuldu ve zümreye uygun olarak alınan kararlara birlikte uyulması kararlaştırıldı.
…………………………………………. http://ttkb.meb.gov.tr adresinde uyum programı olduğunu söyledi.
…………………………………………getirdiği MEB yayını olan öğrenci çalıma kitabı incelendi.
……………………………………….: 29 Kasım 2013’e dek uyum ve hazırlık çalışmalarının uygulanacağı ve planlandığını söyledi.
Eğitim öğretimde karşılaşılan güçlükler, …………………………………………..:Aynı sınıfta ya farkı olan öğrencilerin bulunduğu,bazı öğrencilerin hazır olduğu bazılarının ise hazır olmadığı görüldü. Bu durumun öğretmeni, veliyi ve öğrenciyi zor durumda bıraktığı görüldü.
……………………………………………Uyumun sağlanması için rehberlik servisinden yardım alınmasına, velilerin bilgilendirilmesine karar verildi.
………………………………….. okula gönderilen Türkçe okuma yazma programında (Türkçe
öğretmen Kılavuz Kitabında) elat ile başlandığını ancak yine MEB tarafından yönlendirilen (Uyum programı için) öğrenci çalışma kitabında e ve a seslerinin de verildiğini buna dikkat edilmesi gerektiğini belirtti.
Ders programlarının ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesine, bölgede bulunan ders araçlarından bir program çerçevesinde planlı bir şekilde yararlanılması;
………………………………………..: Ders programlarının ve derslerin birbirine paralel olarak yürütülmesine karar verildi.
Derslerde izlenecek yöntem ve teknikler ile zümre/sınıf öğretmenlerinin eğitim ihtiyaçları ve derslerde kullanılacak eğitim araç ve gerecine ilikin donatım önceliklerinin belirlenmesi;
Uygulanılacak eğitim-öğretim yöntemlerinin öğrenci merkezli olması gereğini belirten
………………………………………………..öğrenci merkezli eğitimin zor ve uzun zaman almasına rağmen hedefte ve amaçta hep öğrenci olduğu için başarının muhakkak olduğunu söyledi.
7…………………………………………….. Yıllık,ünite ve günlük –ders planları ile gezi,gözlem ,deney ve
inceleme planları arasında bölgede birlik ve koordinasyonun sağlanması;
Yıllık planların hazırlanarak dijital ortamda hazır bulundurulmasını ……………………………………….. önerdi. ……………………………………….. planların okul ve sınıf ortamına uygun olmasına özen göstermenin önemi üzerinde konutu.
……………………………………………. MEB tarafından gönderilen kitapların tüm yıla göre planlanarak yazıldığını hatırlattı. Uyum programına göre bunların da ilave edilerek planlamanın yapılmasına dikkat edilmesi gereğini belirtti.
Ölçme değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması;
………………………………………………………. Ölçme değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanması gerektiğini söyledi.
Mesleki eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin
bilgilendirilmesi;
………………………………………………..Mesleki eserler ile eğitim ve öğretim alanındaki yeni gelişmelerden öğretmenlerin internet ortamından araştırması gerektiğini söyledi ve karar verildi.
Bölgedeki eğitim ve öğretimin planlanması;
……………………………………………….. Bölgedeki eğitim ve öğretimin planlı bir şekilde yürütülmesi gerektiğini söyledi ve karar verildi.
Zümre ve branşlar arası bilgi akışı ve paylaşımı ile öğrenci başarısının artırılması;
Zümreler arası işbirliğini geliştirme amaçlı olarak e-mail ve GSM numaralarının verilmesi konuşuldu.
Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ile öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile ibirliği yapılarak belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınması;
Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler ile öğrenme güçlüğü çekilen konuların ilgili sınıf/zümre öğretmenleri ile ibirliği yapılarak belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınmasına karar verildi.
Öğretim programlarıyla öğretim hizmetlerinin değerlendirilerek öğretim kalitesinin yükseltilmesi;
Her türlü araç gereç gezi, gözlem ve yöntemler kullanılarak eğitim öğretimin kalitesinin yükseltilmesine karar verildi.
Bölgenin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi;
Sınıflarda bilgisayar, projeksiyon, yazıcı, fotokopi vb ihtiyaçların-kaynakların olduğu belirlendi. Bunların okul idaresi ve-veya veli toplantılarında velilerle görüşülmesine; temini yoluna gidilmesine,
Dilek ve temenniler;
Kapanış;
Başarılı bir eğitim öğretim yılı geçirilmesi dileğiyle toplantı sona erdi. 10.09.2013
Toplantı Tarihi : 04.09.2008
Toplantı Yeri : ………………………………….
Zümre Başkanı: …………………….
Zümre Üyesi : ………………………..
……………………….. İLKOKULU 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
24 NOLU EĞİTİM BÖLGESİ 2. KANAAT DÖNEMİ 2.sınıf zümre başkanları kurulu toplantı tutanağı
1) Zümre Başkanı tarafından açılış yapıldı, yoklama alındı. Yazmanlığa ………………. ve …………………. seçildi. Zümre Başkanı ……………….. ve Başkan Yardımcısı ……………………. olarak belirlendi.
2) 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nu genel ve özel amaçlarının gözden geçirilmesi.
3) Birinci dönemin değerlendirilmesi yapılarak okullar arasındaki başarı düzeylerinin birbirine yakın olduğu görülmüştür. Ünitelendirilmiş yıllık ve ders planları kılavuz kitaplar dikkate alınarak işlenmesine karar verildi. Gezi gözlem, ve inceleme planlarıda kılavuz kitapları baz alınarak uygulanmaktadır. Bu durumda 1. dönem yaptığımız Zümre Başkanları Toplantısına bütün okulların alınan kararlara uymasıyla sağlanmıştır.
4) Ölçme Değerlendirmeler kılavuz kitaba göre yapılmaktadır.
5) Derslerde işlenecek yöntem ve tekniklerde bilgisayar ve projeksiyon makinası araç -gereç kullanılmaktadır. Yöntem Teknik soru cevap, görsellerden yararlanma işbirlikçi çalışma yöntemlerinden yararlanılmaktadır.
6) İkinci sınıflarda ölçme-değerlendirme not bazında yapılmadığı için, klavuz kitapla sınırlandırılmıştır.
7) Bu madde 2.Sınıfları kapsamadığı için görüşülmemiştir.
8) 2.Sınıf Türkçe dersinin parçalarının çok uzun olduğu etkinliklerin ise basitleştirilmemesi daha işlevsel hale getirilmesi gerektiğini söyledi. 2.Sınıf Matematik konularının seviyeye uygun olduğu belirtilmiştir. 2.Sınıf Hayat Bilgisi konularının zaman ve seviye açısından uygun olduğu görülmüştür. Konu bakımından genişletilebileceği önerilmiştir.
9) Yardımcı ders araç - gereçleride dahil olmak üzere 2.Sınıfa ait yazılı ve görsel tüm materyallerden faydalanmaktadır.
10) Okul Aile ve çevre işbirliği, öğretim kalitesinin yükseltilmesi velilerin yönetmelik konusunda bilgilendirilmesi için velilerle işbirliği yapılmasına karar verilmiştir.
11) Sınıf seviyesinden geride olan öğrenciler için konuların baştan alınarak tekrarını ve konuların pekiştirilmesi bu doğrultuda öğrenci başarısının arttırılmasına zümre öğretmenlerle işbirliği yapılması kararlaştırıldı.
12) Eğitim - Öğretimde niteliğin yükselmesine yönelik öğrencilere dağıtılan kitapların tüm okullarda aynı olması özel yayınların değil MEB yayınlı olması önerilmiştir.
13) Belirtilen tüm ortak hedeflere ulaşılmıştır.
14) Bilimsel ve teknolojik araçlar sınıflarda etkin olarak kullanılmaktadır. Mevcut Hizmetiçi eğitimlerin yeterli olduğu belirtilmiştir.
15) Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için özel sınıflarda eğitim almasına yönelik ortak karar belirtildi. Bu doğrultuda RAM'a gönderilen öğrencilerin doğru bir taramadan geçirilerek uygun okullara gönderilmesinin uygun olacağı belirtilmiştir.
16) Gündem Maddelerinin yenilenerek, 2.Sınıflara yönelik maddelerin konulması talep edilmiştir. Maddelerle sınırlandırılan zümre toplantıları amacına ulaşılamamaktadır. Zaman ve madde kısıtlaması olmadan çalıştay yapılması önerilmektedir.
17) Rehber öğretmenlerin haftada bir ders sınıfa girerek öğrencilere gerekli rehberliği yapması istenmiştir. Devlet okullarında resim, müzik, beden derslerine branş öğretmenlerinin girmesi önerildi.
…..NOLU EĞİTİM BÖLGESİ
2012 -2013 ÖĞRETİM YILI 1. DÖNEM
TOPLANTI TARİHİ: 10 EYLÜL 2012
TOPLANTI SAATİ: 13.00
TOPLANTI YERİ: ……………….………………..İLKÖĞRETİM OKULU
SINIF: 3. SINIFLAR
G Ü N D E M
1- Açılış
2- Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı
3- Yoklama ve toplantı yazmanının seçimi
4- Yeni eğitim sistemi ile ilgili Milli Eğitim Temel Kanunun ilgili maddelerinin
5- Yeni öğretim yılı ile ilgili zümre başkanlarının düşüncelerinin alınması.
6- Ünitelendirilmiş_ yıllık plan ve günlük planlarının incelenmesi.
7- Eğitim öğretim çalışmalarının planlı bir şekilde yürütülmesi için yapılacak çalışmalar.
Serbest Etkinlikler derslerinin 25. Eğitim bölgesinde uygulaması ile ilgili deneyimlerin paylaşılması. Örnek çalışmaların uygulanmasında birliktelik sağlamak amacıyla, yapılacak çalışmaların görüşülmesi.
8- Başarının artırılması için bölgemizde yapılması gereken çalışmalar, araç, gereç, kaynak ve deneyimlerin paylaşımı
9- Ölçme değerlendirme çalışmaları, ölçme değerlendirme çalışmalarında birlik sağlanması.
10- İlçe genelinde ve eğitim bölgesinde ortak değerlendirme çalışmalarının yapılması.
Eğitim bölgemizde başarı düzeyini İstanbul ve Türkiye düzeyinde örnek olabilecek
düzeye ulaştırmak için ortak projelerin hazırlanıp uygulanması.
11- Okul, aile ve öğretmen işbirliğinin eğitim üzerindeki etkileri ve başarılı örneklerin
Paylaşımı.
12- Sosyal, kültürel, sanatsal etkinliklerin karşılıklı değişimi, ortak çalışmalar yapılması.
13- Kulüp çalışmaları ve öğrencilerin gelişimine katkıları, gezi gözlem, öğretim teknikleri deneyimlerinin paylaşımı bu konuda internetin yaygın kullanımı.
14- İstanbul dersi hakkında bilgi alışverişinin yapılması.
15- Dilek ve temenniler
16- Kapanış.
Yorumlar
Yorum Gönder