Rehberlik Programları
………………….. İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
1.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
1
Sınıf arkadaşlarını, öğretmenlerini, yönetici ve diğer çalışanları tanır. | 1. sınıfa yeni başlayan öğrencilerin okul ortamına uyumunun sağlanması. |
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
175
Eğitsel ve mesleki planlama dosyası hazırlar. |
Eğitsel ve mesleki planlama dosyası “Öğrencinin ürün dosyalarından seçilmiş örnekler, öğrenciye uygulanan ölçme araçları sonuçları, öğrencinin aldığı ödül, derece, ve sertifikalar ve gönüllü çalışmalarla ilgili” belgelerden oluşmaktadır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
3
Okula gidip gelme yolunu fark eder.
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Güvenli ve Sağlıklı Hayat
|
163
Kendini tehlike oluşturacak durumlardan korur. |
Çocuğun günlük hayatında yaşayabileceği tehlikeler (Ev kazaları, trafikte karşılaşabileceği tehlikeler, sokakta karşılaşabileceği tehlikeler vb.) anlaşılmalıdır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
( 09.12.2009)
| “AYNA AYNA” Etkinliğinin uygulanması |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
| Eğitsel Başarı |
15
Ders araç gereçlerini yanında bulundurmanın önemini fark eder. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| "BU NE SESİ" Grup Rehberliği Etkinliği. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
2
Okula ilişkin duygularını ifade eder. |
Etkinlik sonrası okula ilişkin olumsuz duyguları devam eden öğrenciler okul rehber öğretmenine yoksa RAM’a yönlendirilir.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
4
Farklı ortamların kendine özgü kuralları olduğunu fark eder. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
88
Zorbalıkla karşılaştığında kimden yardım alabileceğini bilir. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
85
Engelli bireylere karşı hoşgörülü davranmanın önemini ifade eder. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
87
İletişimde zamanlamanın önemini fark eder. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
89
Öfkenin zaman zaman yaşanabilen doğal bir duygu olduğunu anlar. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
86
Paylaşmanın önemini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
176
Anne babasının ve çevresindeki diğer çalışanların mesleklerini tanır. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Kendini Kabul
|
64
Kendisinde gördüğü olumlu özellikleri ifade eder. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
16
Bir üst sınıfla ilgili hayallerini açıklar. |
Sınıf Öğretmeni
| ||
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinişn Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Öğretmeni
|
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
……………………. ………………
2.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
5
Sınıf ve okul kurallarına uyar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
90
İsteklerini uygun biçimde ifade eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
7
Sorumluluklarını fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
92
Kişisel sınırlarını korumanın önemini açıklar |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “AYNA AYNA” Etkinliğinin uygulanması |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
96
Zorbalıkla karşılaştığında gösterebileceği davranışları ifade eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| "BU NE SESİ" Grup Rehberliği Etkinliği. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Kendini Kabul
|
65
Hata yapılabileceğini ve bunun doğal olduğunu fark eder |
Etkinliğin gerçekleştirilmesinde öğrencinin hatalarından ders çıkarması gerekliliği de vurgulanmalıdır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
91
Zamanlamanın önemine dikkat ederek iletişim kurar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Güvenli ve Sağlıklı Hayat
|
164
Sağlıklı büyümesi için gerekli olan besinleri tüketir
|
Etkinliğin gerçekleştirilmesinde öğretmen sağlığımız için yararlı olmayan abur cubur yiyeceklerin tüketilmemesi ya da bilinçli tüketilmesi konularını vurgulamalıdır
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Aile ve Toplum
|
145
Aile içinde iş birliğinin önemini ifade eder
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
93
Engelli bireylere gerektiğinde yardım etmenin önemini fark eder
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
94
Arkadaşlık ilişkilerinde yardımlaşmanın önemini fark eder | Etkinliğin gerçekleştirilmesinde “kişisel yarar gözetmeksizin başkasına yararlı olmaya çalışma” anlamına gelen “diğerkâmlık/özgecilik” kavramları da kullanılabilir. |
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Kendini Kabul
|
66
Başkalarının kendisinde gördüğü olumlu özellikleri fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
95
Arkadaşlarının olumlu ve güzel yönlerini ifade eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
6
Okula ilişkin duygularındaki değişimi sorgular
|
Etkinlik sonrası okula ilişkin olumsuz duyguları devam eden öğrenciler okul rehber öğretmenine yoksa RAM’a yönlendirilir.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
177
Yapmaktan hoşlandıklarını ve hoşlanmadıklarını ifade eder
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Öğretmeni
|
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
BEHMRAMAĞA İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
3.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
17
Okul araç-gereçlerini korur |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
18
Ders çalışma ile başarı arasındaki ilişkiyi açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
19
Zamanı etkili biçimde kullanmanın önemini açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
8
Sorumluluklarını yerine getirmemenin sonuçlarını fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “AYNA AYNA” Etkinliğinin uygulanması |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Kendini Red
|
68
Güçlü ve zayıf yönlerini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| "BU NE SESİ" Grup Rehberliği Etkinliği. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
100
Kişisel sınırlarını korur |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
98
Arkadaşları tarafından dışlandığında neler yapabileceğini fark eder |
Etkinliğin gerçekleştirilmesinde, arkadaşları tarafından sürekli dışlanma sorunu yaşayan öğrenci fark edilirse okul rehber öğretmeni ile işbirliği yapılarak öğrenciye destek hizmetleri sağlanmalıdır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
99
Alay edilme durumlarında yapabileceklerini fark eder |
Etkinliğin gerçekleştirilmesinde, arkadaşları tarafından sürekli alay edilme sorunu yaşayan öğrenci fark edilirse okul rehber öğretmeni ile işbirliği yapılarak öğrenciye destek hizmetleri sağlanmalıdır
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
97
Davranışlarının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
101
İletişimde dinlemenin önemini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Kendini Kabul
|
67
İlgilerini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
20
Serbest zamanını ilgileri doğrultusunda değerlendirir |
Serbest zamanın ilgiler doğrultusunda bireysel olarak (resim yapma, şiir yazma, maket yapma vb) ya da sosyal etkinliklerle (halk oyunları, spor takımları) değerlendirilebileceği vurgulanmalıdır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Aile ve Toplum
|
146
Doğa çevreyi korumaya karşı duyarlı olur |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
179
Çeşitli mesleklerde çalışanların yaptıkları işlerden örnekler verir |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
178
Mesleklerin birbirine benzer ve birbirinden farklı özelliklerinin olduğunu açıklar
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Öğretmeni
|
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
4.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Kendini Kabul
|
70
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder |
Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmeleri öğretmen tarafından teşvik edilmeli, çocuğun duygu ve düşüncelerini nasıl ifade ettiğinden çok sadece ifade edebilmesi sağlanmalıdır. Uygun ve rahat biçimde ifade edebilme becerileri iletişim becerilerine yönelik kazanımlarda verilecektir.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
22
Zamanını etkili biçimde kullanır |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
21
Sınavlarda başarıyı etkileyen etmenleri ifade eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
23
Kendi öğrenme stilini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “AYNA AYNA” Etkinliğinin uygulanması |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
24
İhtiyaç duyduğu bilgileri çeşitli kaynaklardan toplar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| “OTOBİYOGRAFİ VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin uygulanması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
10
Okuldaki seçim süreçlerine katılır |
Öğrencilerin okulda yapılan öğrenci meclisi seçim sürecine demokratik tutumlar sergileyerek katılmaları amaçlanmaktadır. Kazanım için yapılacak etkinlik, okuldaki seçim sürecinden 1–2 hafta önce yapılmalıdır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
105
Öfkesini uygun yollarla ifade eder |
Öfkesini uygun yolla ifade etmede yoğun sorun yaşayan öğrenci için okul rehber öğretmeni ile işbirliği yapılarak öğrenciye destek hizmetleri sağlanmalıdır.
|
Rehber Öğretmen
| |
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
102
Zorbalıkla karşılaştığında baş etme yollarını kullanır |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
9
Sorumluluklarını yerine getirir
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
103
Arkadaşları tarafından dışlandığında baş etme yollarını kullanır |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Kendini Kabul
|
69
Başarılı olduğu etkinlikleri açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
104
Öfkenin kontrol edilebilir bir duygu olduğunu fark eder |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
25
Grupla çalışmanın avantajlarını açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
180
Yerel çevresinde bulunan işlerden örnekler verir |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
106
Arkadaşlığın önemini ifade eder
|
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Öğretmeni
|
............................
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
8.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
KARTALTEPE İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
5.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
29
Eğitsel başarı ile ilişkili etmenleri açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
108
Eğitsel ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım alabileceği birimlere başvurur |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
26
Etkili bir grup üyesinin ve liderinin özelliklerini açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
27
Kendi öğrenme stiline uygun çalışma yöntemlerini kullanır |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “PROBLEM TARAMA LİSTESİ” nin uygulanması |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Okula ve Çevreye Uyum
|
11
Yaşadığı çevredeki eğitsel ve sosyal imkânlardan yararlanmanın önemini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| “OTOBİYOGRAFİ VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin uygulanması. |
Sınıf Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
110
Kendini arkadaşının yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
109
Uygun reddetme davranışına ilişkin örnekler verir |
Zararlı alışkanlıklara da değinilmelidir.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
107
Akran baskısıyla nasıl baş edeceğini açıklar |
Akran baskısıyla baş etmede yoğun sorun yaşayan öğrenci için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM ile işbirliği yapılarak öğrenci için destek hizmetleri sağlanmalıdır.
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Kendini Kabul
|
71
Duygularının davranışlarını nasıl etkilediğini fark eder
|
Olumlu ve olumsuz etkilerin her ikisi üzerinde de durulmalıdır
|
Sınıf Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
111
Başkalarıyla kurduğu iletişimi değerlendirir |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Kendini Kabul
|
112
Barış içinde yaşamak için gereken tutumları fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Aile ve Toplum
|
148
Kitle iletişim araçlarının toplum üzerindeki etkisini fark eder |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
181
Çalışmanın insanlar ve toplum için önemini açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Aile ve Toplum
|
147
Toplum için gönüllü çalışmanın önemini ve gerekliliğini açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
28
Bir üst sınıfın nasıl olacağına ilişkin hayallerini ve beklentilerini açıklar |
Sınıf Öğretmeni
| ||
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Öğretmeni
|
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
BEHRAMAĞA İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
117
Kendini öğretmeninin yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
30
Amaç belirlemenin önemini açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
31
Amaç belirlemedeki ölçütleri açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
32
Kısa, orta ve uzun vadeli amaçlar oluşturur |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “PROBLEM TARAMA LİSTESİ” nin uygulanması |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
34
Serbest zaman etkinliklerinin gelecekteki amaçlara ulaşmadaki önemini belirtir |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| “OTOBİYOGRAFİ VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin uygulanması. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
33
İlgi ve yetenekleri doğrultusunda hobiler edinir |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
35
Kendini başarı ve başarısızlığa neden olan etmenler açısından değerlendirir |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
36
Sınavda başarıyı etkileyen düşünceleri fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
114
Sorun çözme sürecinde dikkat edilecek unsurları açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
115
Öfkeyi uygun ve uygun olmayan biçimlerde ortaya koymanın sonuçlarını açıklar |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
116
Öfkelendiğinde gevşeme ve nefes egzersizlerini kullanır |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
113
Gerektiğinde reddetme davranışı gösterir |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Kendini kabul
|
72
Hatalarının sonuçlarını değerlendirerek düzeltme yollarını belirler |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Aile ve Toplum
|
149
Kitle iletişim araçlarından uygun biçimde yararlanmanın önemini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
182
Okuldaki derslerin mesleklerle olan ilişkisini açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
|
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
6.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Aile ve Toplum
|
150
Toplumsal hayatı düzenleyen kuralların önemini ve gerekliliğini açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Güvenli ve Sağlıklı Hayat
|
165
Zararlı alışkanlıkların duygusal ve bedensel yönden insan hayatına etkilerini fark eder |
Öğrencilere zararlı alışkanlıkların hayatımızın pek çok alanını olumsuz etkileyebileceği, çevrelerinde bu alışkanlıklara sahip insanları gözleyerek de bu zararlara ilişkin bilgi edinebilecekleri vurgulanmalıdır.
|
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
118
Çatışma durumlarını fark eder |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
151
Kullandığı çatışma çözme yöntemlerini değerlendirir |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “PROBLEM TARAMA LİSTESİ” nin uygulanması |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Aile ve Toplum
|
119
Okul hayatının iyi bir vatandaş olma üzerindeki etkisini açıklar |
Rehber Öğretmen
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| “OTOBİYOGRAFİ VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin uygulanması. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
37
Sınav kaygısının başarı üzerindeki etkisini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
74
Başarılı olduğu durumlarda kendini takdir eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
120
Kendini aile fertlerinin yerine koyarak onların duygu ve düşüncelerini anlar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Kişiler Arası İlişkiler
|
121
İletişim engellerinin üstesinden nasıl gelinebileceğini açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
73
Bedensel değişimini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
38
Okulda uygulanan testlerin ve test dışı tekniklerin kendini tanımadaki önemini açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
75
Yeteneklerini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
183
İlgilerin meslek seçimindeki rolünü fark eder |
Öğrencilerin eğitsel ve mesleki planlama dosyasından yararlanmaları sağlanmalıdır.
|
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
184
Meslek seçiminin önemini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
39
Ortaöğretim kurumlarına giriş sınavları ile ilgili bilgi toplar | Öğrencilere sınavlara hazırlanmada önceden bilgi sahibi olmanın önemi ve bunun amaç belirlemedeki katkısı belirtilmelidir. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
|
.............................
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
7.SINIF REHBERLİK PROGRAMI
BEHRAMAĞA İLKÖĞRETİM OKULU 2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
HAFTA
|
ETKİNLİKLER
|
YETERLİK ALANLARI
|
KAZANIM NUMARASI VE KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMA
|
UYG.
| |
1
|
(23.9.2009 )
| Sınıf başkanı ve yardımcılarının seçilmesi. Okul ve sınıf içinde uyulması gereken kurallar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
( 30.09.2009 )
| Öğrenci Tanıma Fişlerinin Güncelleştirilmesi. Öğrenci kulüplerinin oluşturulması, faaliyetlerin tanıtılması, öğrenci seçiminin yapılması. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 1
( 07.10.2009 )
|
Kendini Kabul
|
76
Bedensel ve duygusal değişimlerin ergenlik döneminin doğal bir parçası olduğunu fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 2
( 14.10.2009 )
|
Kendini Kabul
|
77
Kendini geliştirmede eleştirinin önemini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 3
( 11.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
43
Sınavlarda başarıyı etkileyen etmenler açısından kendini değerlendirir | Ders yılı içerisinde yapılan sınavlarla ilgilidir |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 4
( 25.11.2009 )
|
Eğitsel Başarı
|
41
Karar verme sürecinin aşamalarını kararlarında uygular |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
( 09.12.2009)
| “PROBLEM TARAMA LİSTESİ” nin uygulanması |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 5
( 23.12.2009 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
190
Geleceğin meslekleri hakkında bilgi toplar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
( 30.12.2009 )
| “OTOBİYOGRAFİ VE KİMDİR BU ?” Tekniklerinin uygulanması. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |||
1
|
Etkinlik 6
( 13.01.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
189
İlgi duyduğu mesleklerin gerektirdiği eğitim ve kişisel özelliklerini ifade eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 7
( 11.02.2009 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
188
Yeteneklerin meslek seçimindeki rolünü fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 8
( 27.02.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
40
Vereceği kararların geleceğine olan etkilerini fark eder |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 9
( 10.03.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
44
Sınav kaygısının performansını düşürecek düzeyde olup olmadığını belirler ve gerekiyorsa yardım alır |
Ortaöğretim kurumları giriş sınavına yönelik yoğun sınav kaygısı yaşayan öğrenciler belirlenirse destek hizmetleri sunulmalıdır
|
Rehber Öğretmen
| |
1
|
Etkinlik 10
( 24.03.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
185
İş başvurusu için öz geçmiş yazar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 11
( 07.04.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
191
Mesleki amaçlara ulaşmada genel ortaöğretim programlarını değerlendirir |
Öğrencinin ilgileri, yetenekleri ve hedefleri doğrultusunda değerlendirmeler yapması beklenmektedir
|
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 12
( 22.04.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
192
Mesleki amaçlara ulaşmada mesleki ve teknik programları değerlendirir |
Öğrencinin ilgileri, yetenekleri ve hedefleri doğrultusunda değerlendirmeler yapması beklenmektedir
|
Sınıf Rehber Öğretmeni
| |
1
|
Etkinlik 13
( 05.05.2010 )
|
Eğitsel Başarı
|
42
Ortaöğretim kurumlarına giriş sınavı öncesi, fiziksel açıdan sınav başarısını etkileyen etmenleri açıklar |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 14
(19.05.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
187
İlköğretim sonrasında yapılabilecek işleri belirler |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
|
Etkinlik 15
( 02.06.2010 )
|
Eğitsel ve Mesleki Gelişim
|
186
Ortaöğretim tercihlerini yaparken eğitsel ve mesleki planlama dosyası ile okulda uygulanan test ve test dışı tekniklerin sonuçlarından yararlanır |
Sınıf Rehber Öğretmeni
| ||
1
| Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerinin Değerlendirilmesi, Öğrenci Kişilik Dosyalarının işlenmesi. |
Sınıf Rehber Öğretmeni
|
............................. ...........................
Sınıf Öğretmeni Rehber Öğretmen Okul Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder