Yetişkinler okuma – yazma kursu planı


HEM BAYRAMPAŞA 2015 - 2016 ÖĞRETİM YILI
Yetişkinler okuma – yazma kursu planı
SÜRE






AY
HAFTA
Kazanım Adı
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
AÇIKLAMALAR


DİNLEME
Dinleme Kurallarını Uygulama
1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Dinlediğini Anlama
1, 2, 3, 4. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3. kazanımlar
KONUŞMA
Konuşma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Sözlü Olarak İfade Etme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
1, 2, 3. kazanımlar
OKUMA
Okuma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama
3, 14. kazanımlar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
4, 5, 6. kazanımlar
YAZMA
Yazma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
5, 6, 7. kazanımlar
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
1, 6, 9, 10. kazanımlar
Görsel Sunu
1, 2. kazanımlar

Oku­ma ve yaz­ma­ya ha­zır­lık ça­lış­maları

Serbest ve düzenli çizgi çalışmaları




Verilecek sesler: a, l,i
Verilecek heceler
a,i, al,li
Verilecek kelimeler
al, ala,ali
Verilecek cümleler
Ali al.
Verilecek sesler: e,t
Verilecek heceler: e, el,et, te
Verilecek kelimeler
Ela, al, el, il, ili,at,it ile,ali,Ata, tat, Talat ... vb.
Değerlendirme çalışmaları
Metin çalışmaları



1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir.
2.1.Yaşam Becerisi: B.20. Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak çevresindeki belli başlı sosyal sorunlarla ya da ihtiyaçlarla grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
1.10. Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını tanır ve saygı gösterir.
3.1. Yaşam Becerisi: A.2. Eleştirilere yönelik uygun tepkiler gösterir. A.26. Aile bireylerinin eleştirilerine karşı uygun tepkide bulunma becerisi kazanır.
5-6. Yaşam Becerisi: B.19. Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özellikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
5.4. Yaşam Becerisi: C.7. Liderlerin toplumların hayatını nasıl değiştirdiğini açıklar.
2.2. Yaşam Becerisi: B.18. Çevresinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek, bulgularını resimli grafiklere aktarır.
Yön­tem ve Teknikler
Dik­te et­me
Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
Pay­la­şa­rak oku­ma
Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası



Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.
DİNLEME
1.1 Uygun bir oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli araçları hazırlaması. 1.2. Dinleme sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.
1.3. Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma, kendini konuşanın yerine koyma vb.
2.1. Yetişkinin dinlenilecek konu ile ilgili geçmişte edinmiş olduğu tecrübe, bilgi ve becerilerini kullanması. 2.2. Yetişkinlerin anlatılanları daha kolay anlayabilmeleri için resim, şekil, grafik, fotoğraf vb.den yararlanılması. 2.3. Belirtilen sesin, duyduklarında olup olmadığını söylemesi. 2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan yanlışlıkların fark edilmesi.
3.2. Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması.
3.3. İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller hazırlaması, konuşma denemeleri yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Konuşmasını beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden, bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma.
2.3 Konuşmasında resimleri, fotoğrafları, şekilleri, tabloları kullanması.
3.1. Selâmlaşma, tanışma, arkadaşlarıyla ve farklı yaş gruplarıyla konuşma, teşekkür etme, kutlama, özür dileme, telefonda, resmî bir kurumda, hastanede, toplu taşım araçlarında konuşma vb. 3.2. Ailede, okulda ve sınıfta, çalışma gruplarında, ziyaretlerde, ölüm ve düğün törenlerinde, bayramlarda konuşma.
OKUMA
1.1. Kitabını, kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses tekrarlarının, duraklamaların, yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7. Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip ederek okuma.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan, yöntem vb. belirlemesi.
1.3. Rakamların kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve tümleçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözlerinden sonra ve anlık duygulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme işaretini, kısaltmaların ve sıralama bildiren sayıların, özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma verilmelidir.
1.7. Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve başlıkla yazı arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır. 3.6. Belirlenen bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.1. Çevresinde gördüğü yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini bilmesi.

Yön­tem ve Teknikler
Dik­te et­me
Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
Pay­la­şa­rak oku­ma
Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası


Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.


SÜRE






AY
HAFTA
Kazanım Adı
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
AÇIKLAMALAR


DİN­LE­ME
Din­le­me Ku­ral­la­rı­nı Uy­gu­la­ma
1, 2, 3. (Tüm ka­za­nım­la­ra yer ve­ri­le­cek­tir.)
Din­le­di­ği­ni An­la­ma
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. ka­za­nım­lar
Tür, Yön­tem ve Tek­nik­le­re Uy­gun Din­le­me
1, 2, 3. ka­za­nım­lar

KONUŞ­MA
Ko­nuş­ma Ku­ral­la­rı­nı Uy­gu­la­ma
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. (Tüm ka­za­nım­la­ra yer ve­ri­le­cek­tir.)
Ken­di­ni Söz­lü Ola­rak İfa­de Et­me
1, 3, 5, 6, 8. ka­za­nım­lar
Tür, Yön­tem ve Tek­nik­le­re Uy­gun Ko­nuş­ma
1, 2, 3. ka­za­nım­lar

OKUMA
Okuma Ku­ral­la­rı­nı Uy­gu­la­ma
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm ka­za­nım­la­ra yer ve­ri­le­cek­tir.)
Okuduğunu Anlama
1, 2, 3, 14. ka­za­nım­lar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. ka­za­nım­lar
Tür, Yön­tem ve Tek­nik­le­re Uy­gun Ko­nuş­ma
4, 5, 6. ka­za­nım­lar

YAZMA
Yazma Ku­ral­la­rı­nı Uy­gu­la­ma
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm ka­za­nım­la­ra yer ve­ri­le­cek­tir.)
Tür, Yön­tem ve Tek­nik­le­re Uy­gun Ko­nuş­ma
4, 5, 6, 7. ka­za­nım­lar

GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
1, 2, 4, 7, 10. kazanımlar
Görsel Sunu
1, 2, 3, 4, 5. kazanımlar

Yeni hece ve kelimelerin türetilmesi

“n” ,m ve g” k sesi
“an,ana,na,ni ,ma me ,ga,ge, gel ,anla,ak,ek, ik,iki,kim,kil,Kemal “em,emi,mi”
nal, anne, tane, gelin, gani,etek vb.hece ve kelimeleri


Metin çalışmaları
Dinleme metni:

Metin çalışmaları


1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir.
2.1.Yaşam Becerisi: B.20. Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak çevresindeki belli başlı sosyal sorunlarla ya da ihtiyaçlarla grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
1.10. Özel Eğitim: Farklılıklara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı hoşgörü gösterir.
1.3. Özel Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar.
1.10. Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını tanır ve saygı gösterir.
2.1. Kariyer Bilinci Geliştirme: Kendisi hakkında olumlu bir tutum sergiler.
2.8. Yaşam Becerisi: A.30. Aile bireyleriyle iyi ilişkiler geliştirebilmek için yapması gerekenleri sözlü olarak ifade eder.
3.1. Özel Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar. 3.1. Özel Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar.
3.3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Topluluk önünde kendini ifade eder.
3.1. Yaşam Becerisi: A.2. Eleştirilere yönelik uygun tepkiler gösterir. A.26. Aile bireylerinin eleştirilerine karşı uygun tepkide bulunma becerisi kazanır.
5. 5-6. Yaşam Becerisi: B.19. Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özellikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
5.4. Yaşam Becerisi: C.7. Liderlerin toplumların hayatını nasıl değiştirdiğini açıklar.
1.6. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Günlük yaşam becerileri geliştirir.(temizlik,beslenme, adres-telefon bilme, yardım isteme vb.)

1.1. Girişimcilik: İşyerleri ve belli hizmetleri simge-leyen sembollerin anlamınıbilir. 1.4. Yaşam Becerisi: C.27. Reklamlar, istekler, ihtiyaçlar ve imkânlar arasındaki ilişkiyi sorgular.
YÖNTEM VE TEKNİKLER • Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
• Pay­la­şa­rak oku­ma
• Reh­ber yar­dımıy­la okuma
• Dikte etme
• Bakarak yazma
• İşbirlikli yazma
• Oyun
• Drama
• Görsel okuma
• Görsel sunu

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası
• Gözlem formları
• İz­le­me
• Ça­lış­ma yap­rak­la­rı vb. araçlar kul­la­na­rak ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.
DİNLEME
1.1 Uygun bir oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli araçları hazırlaması. 1.2. Dinleme sırasında dinleme ortamını bozacak hareket-lerden kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.1.3. Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma, kendini konuşanın yerine koyma vb. 2.1. Yetişkinin dinlenilecek konu ile ilgili geçmişte edinmiş olduğu tecrübe, bilgi ve becerilerini kullanması. 2.2. Yetişkinlerin anlatılanları daha kolay anlayabilmeleri için resim, şekil, grafik, fotoğraf vb.den yararlanılması. 2.3. Belirtilen sesin, duyduklarında olup olmadı-ğını söylemesi. 2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan yanlışlıkların fark edilmesi.2.5. Zihinde canlandırılanların sözlü, yazılı veya görsel olarak ifade edilmesi. 2.7. Dinledik-lerinde nelerin anlatıldığının belirtilmesi. 3.2. Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması. 3.3. İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller hazırlama-sı, konuşma denemeleri yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Ko-nuşmasını beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden, bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma. 2.3 Konuşmasında resimleri, fo-toğrafları, şekilleri, tabloları kullanması. 2.6. Kişiler, nesneler, olaylar, farklı çev-re ve ortamları vb. karşılaştırması. 3.1. Selâmlaşma, tanışma, arkadaşlarıyla ve farklı yaş gruplarıyla konuşma, teşekkür etme, kutlama, özür dileme, telefonda, resmî bir ku-rumda, hastanede, toplu taşım araçlarında konuşma vb. 3.2. Ailede, okulda ve sınıfta, ça-lışma gruplarında, ziyaretlerde,ölüm ve düğün törenlerinde,bayramlarda konuşma.
OKUMA
1. Kitabını, kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses tekrarlarının, duraklamaların, yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7. Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip ederek okuma.

YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan, yöntem vb. belirlemesi.1.3. Rakam-ların kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve tümleçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözlerinden sonra ve anlık duygulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme işaretini, kısaltmaların ve sıralama bildiren sayıların, özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, verilmelidir. 1.7.Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalana-rak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve başlıkla yazı arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır.3.6.Belirlenen bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.1. Çevresinde gördüğü yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini
bilmesi.1.2. Hava durumu, nüfus, seçim sonuçları, ürün vb. grafiklerin ve basit tabloların
yorumlanması.1.4. Günlük yaşamda uymaları gereken trafik işaretleri hakkında bilgi verilmesi.

Metin çalışmaları
2.Grup seslerin tekrarı ve değerlendirmesi

Dinleme metni
Metin oluş­tur­ma, oku­ma, yaz­ma ça­lış­ma­la­rı
YÖNTEM VE TEKNİKLER • Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
• Pay­la­şa­rak oku­ma
• Reh­ber yar­dımıy­la okuma
• Dikte etme
• Bakarak yazma
• İşbirlikli yazma
• Oyun
• Drama
• Görsel okuma
• Görsel sunu

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası
• Gözlem formları
• İz­le­me
• Ça­lış­ma yap­rak­la­rı vb. araçlar kul­la­na­rak ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.


SÜRE






AY
HAFTA
Kazanım Adı
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
AÇIKLAMALAR


DİNLEME
Dinleme Kurallarını Uygulama
1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Dinlediğini Anlama
3, 4, 10, 13. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3. kazanımlar




KONUŞMA
Konuşma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Sözlü Olarak İfade Etme
8, 9, 10. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
3, 4, 5. kazanımlar




OKUMA
Okuma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama
3, 6, 10, 14. kazanımlar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
4, 5, 6. kazanımlar




YAZMA
Yazma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
4, 5, 6, 7. kazanımlar




GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
2, 4, 7. kazanımlar
Görsel Sunu
3, 4. kazanımlar
u” sesi

un,unu,nu”hece ve kelimeleri


Yeni hece kelime ve cümlelerin oluşturul-ması

Metin çalışması


o,d,r,ı,y” sesi
on, ol, ot, ok,Okan, oku, olta, ad, ada,od,oda, id,dil,dile,dilek, er,ar, ara, rana, adı, akı, arı, atı, ay, ey, oy uy, aya, eye, oyo, uyu yaren,oyna” kelime ve heceleri
Yeni hece,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir. 1.10. Özel Eğitim: Farklılıklara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı hoşgörü gösterir.
1.3. Özel Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar. 1.10. Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını tanır ve saygı gösterir.
2.9. Özel Eğitim: Kendini ifade edebilme becerisi geliştirir. 2.9. Yaşam Becerisi: A.1. Duygularını fark ederek kendini tanır ve anlatır. A.15. Stresin içsel ve dışsal kaynaklarını betimler.
2.8. Yaşam Becerisi: A.30. Aile bireyleriyle iyi ilişkiler geliştirebilmek için yapması gerekenleri sözlü olarak ifade eder. 2.8. Matematik: Toplama işleminde sıfırın etkisini nedenleriyle açıklar.
3.4. Sağlık Kültürü: Sağlık kurumlarının genel işlevini açıklar. 3.3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Topluluk önünde kendini ifade eder.
3.4. Yaşam Becerisi: A.10. Kararların nasıl alındığını betimler. 3.4. Yaşam Becerisi: A.13. Kendisi ve çevresini etkileyecek kararların alınma sürecine etkin olarak katılır.
2.10. : Özel Eğitim: Yazılı ve sözlü yönergeleri uygular. 2.6. Yaşam Becerisi: C.12. Milli bayram günlerimizle geçmişte yaşanan tarihi olaylar arasında bağ kurar.
5. 5-6. Yaşam Becerisi: B.19. Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özellikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur. 5.4. Yaşam Becerisi: C.7. Liderlerin toplumların hayatını nasıl değiştirdiğini açıklar.
1.6. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Günlük yaşam becerileri geliştirir.(temizlik,beslenme, adres-telefon bilme, yardım isteme vb.)
1.4. Yaşam Becerisi: C.27. Reklamlar, istekler, ihtiyaçlar ve imkânlar arasındaki ilişkiyi sorgular.
Yön­tem­ler

1.Dik­te et­me
2.Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
3.Pay­la­şa­rak oku­ma
4.Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
5.Drama, oyun, gösteri

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası

Gözlem formları

Çalışma yaprakları
.
DİNLEME
1.1 Uygun bir oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli araçları hazırlaması. 1.2. Dinleme sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.
1.3. Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma, kendini konuşanın yerine koyma vb.
2.3. Belirtilen sesin, duyduklarında olup olmadığını söylemesi. 2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan yanlışlıkların fark edilmesi. 3.2. Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması. 3.3. İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller hazırlaması, konuşma denemeleri yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Konuşmasını beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden, bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma.
3.4. Dinleyenlerin zihinlerinde canlandırabilecekleri biçimde dinlediklerinin ayrıntılarını, şeklini, özelliklerini anlatma.3.5. İleri sürdüğü düşüncenin kabul edilebilir gerekçelerini, nedenlerini ve kanıtlarını açıklaması.
OKUMA
1. Kitabını, kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses tekrarlarının, duraklamaların, yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7. Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip ederek okuma.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan, yöntem vb. belirlemesi.
1.3. Rakamların kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve tümleçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözlerinden sonra ve anlık duygulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme işaretini, kısaltmaların ve sıralama bildiren sayıların, özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, soru edatı (mı) ile “de” ve “ki” bağlaçları verilmelidir.
1.7. Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve başlıkla yazı arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır. 3.6. Belirlenen bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.2. Hava durumu, nüfus, seçim sonuçları, ürün vb. grafiklerin ve basit tabloların yorum-lanması.1.4. Günlük yaşamda uymaları gereken trafik işaretleri hakkında bilgi verilmesi.


3.grup sesleri tekrarı ve değerlendirmesi

s”sesi ve”ıs,ısı,sı” as,es sus,sele, ses vb.,,hece ve kelimeleri
Dinleme metni
Metin çalışmaları
Yeni hece ,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
Metin çalışmalarının yapılması
Dinleme metni
ö” sesi
ön,öne,ne”hece ve kelimeleri
Metin çalışmaları
Yön­tem­ler

1.Dik­te et­me
2.Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
3.Pay­la­şa­rak oku­ma
4.Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
5.Drama, oyun, gösteri

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası

Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.




SÜRE






AY
HAFTA
Kazanım Adı
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
AÇIKLAMALAR


DİNLEME
Dinleme Kurallarını Uygulama
1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Dinlediğini Anlama
5, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 16. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3. kazanımlar


KONUŞMA
Konuşma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Sözlü Olarak İfade Etme
4, 7, 11, 12. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
6, 7, 8. kazanımlar


OKUMA
Okuma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama
4, 5, 7, 8, 9, 11. kazanımlar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
1, 2, 3, 8. kazanımlar


YAZ­MA
Yaz­ma Ku­ral­la­rı­nı Uy­gu­la­ma
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm ka­za­nım­la­ra yer ve­ri­le­cek­tir.)
Ken­di­ni Ya­zı­lı ola­rak İfa­de Et­me
1, 2, 3, 4. ka­za­nım­lar
Tür, Yön­tem ve Tek­nik­le­re Uy­gun Yaz­ma
1, 2, 3, 8. kazanım­lar


GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
5, 6, 7, 8. kazanımlar
Görsel Sunu
1, 2, 3, 4, 5. kazanımlar


b” ve “ü” sesleri
eb,ebe,be” hece ve kelimeleri
Metin çalışması
ün,ünü,nü” kelime ve heceleri
ü” ve “b” sesleri ile ilgili yeni hece, kelime ,cümlelerin türetilmesi

1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir.
2.15 Afet Eğitimi: Deprem ve depreme hazır-lıkla ilgili soru sorup cevaplar.
1.10. Özel Eğitim: Farklılık-lara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı hoşgörü gösterir.
1.3. Özel Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar.
1.10. Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını tanır ve saygı gösterir.
2.11. Kariyer Bilinci Geliştirme: 1.Aile üyelerinin okul personelinin ve çeşitli hizmet sektöründeki çalışanların işlerini tanımlar. 2. Aile üyeleri arasındaki bağlılığı, birlikte çalışmayı ve sorumluluğu açıklar./ Güçlü ve zayıf yanlarını tanımlar. 2.4. Afet Eğitimi: Deprem ve depreme hazırlıkla ilgili soru sorup cevaplar.
2.12. Yaşam Becerisi: B.4. Etkileşim içinde bulun-duğu kişilerin eleştirilerine uygun tepkiler gösterir.
3. 6. Afet Eğitimi: Binanın tahliyesi sırasında karşılaşabilecekleri tehlikelere ilişkin yapabileceklerini açıklar.3.7. Yaşam Becerisi: A.22. İş başvurusu ve iş görüşmesi yapmanın kurallarını bilir.3.6. Yaşam Becerisi: A.40. Çocuklarının ve akrabalarının nasıl kariyer bilgisi sağlayabileceği açıklar. B.14.Yerel işverenlerin ürün ve hizmetlerini açıklar. B.15. Çeşitli durumlarda, işveren-çalışan etkileşimlerini açıklar.:.
. 1.6. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Günlük yaşam becerileri geliştirir.(temizlik, beslen-me,adres-telefon bilme, yardım isteme vb.) 1.3. 3.8. Özel Eğitim: İşbirliğine yönelik tutum geliştirir./ İnsan Hakları ve Vatandaşlık: İş birliği yapmayı sever ve iş birliği için olanaklar sağlar.
1.8. Yaşam Becerisi: C.22. Ülke ve dünya gündemini yakından takip eder.
Yön­tem­ler
1.Dik­te et­me
2.Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
3.Pay­la­şa­rak oku­ma
4.Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
5.Drama, oyun, gösteri
Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası

Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.
DİNLEME
1.1 Uygun bir oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli araç-ları hazırlaması. 1.2. Dinleme sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.1.3. Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma, kendini konuşanın yerine koyma vb.2.5. Zihinde canlandırılanların sözlü, yazılı veya görsel olarak ifade edilmesi. 2.8. Dinlediklerinde olayların sebebini ve sonucunu fark etmesi.2.9. Bilmediği kelimenin anlamını, cümlenin anlamından, sunulan görsellerden, dinlediği konudan yararlanarak tahmin etmesi. 2.12. Dinle-diklerini yorumlayarak sonuç-larını ortaya koyması.Dinlediklerinde geçen nesne, kişi, olay, yer vb.arasında çoklu karşılaştırmalar yaptırılabilir. 2.16. Dinlediklerinde ne, nerede, ne zaman, nasıl,niçin ve kim sorularının cevabını kısaca ifade etmesi. 3.2. Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması. 3.3. İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller hazırlama-sı, konuşma denemeleri yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Ko-nuşmasını beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden, bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma.2.7.Sebep-sonuç ilişkileri kurar-ken “çünkü,bunun nedeni,bu nedenle,bunun sonucunda, bu yüzden vb.”sözleri kullanması. 3.6.Sahip olduğu bilgiyi dinleyenlere aktarması.3.7.Danışma, bilgi al-ma, öğrenme amacıyla yetkililerle, uzmanlarla, arkadaşıyla vb. görüşmeler yapması.
OKUMA
1. Kitabını, kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses tekrarlarının, duraklamaların, yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7. Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip ederek okuma. 4.3. “–cı, -lık, -lı, -sız ” vb. ekleri kullanarak kelimeler türetilmesi. 5.1. Seçtikleri metinleri okumaları. 5.2. Öğretmenin ya da okumayı bilen birinin yardımıyla okuması. 5.3. Tiyatro, şiir, masal vb. metinlerin paylaşılarak okunması.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan, yöntem vb. belirlemesi. 1.3.Rakamların kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve tümleçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözlerinden sonra ve anlık duygulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme işaretini, kısaltmaların ve sıralama bildiren sayıların, özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, soru edatı (mı) ile “de” ve “ki” bağlaçları verilmelidir.1.7.Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve baş-lıkla yazı arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.5. “Hangi reklam sizi en çok etkiliyor?”, “Bu reklamdan, neden etkilediğinizi
düşünüyorsunuz?” vb. sorularla reklamların sorgulanması. 2.2. Yaşam Becerisi: B.18. Çev-resinde meydana gelen hava olaylarını gözlemleyerek, bulgularını resimli grafiklere aktarır.

ş” sesi
aş,aşı,şı,hece ve kelimeleri
Metin çalışmaları
Yeni hece,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
4.grup seslerle ilgili metin çalışmaları
ç” sesi
iç,içi,çi” hece ve kelimeleri
ç” sesi ile ilgili yeni hece,kelime,cümle ve metinlerin oluşturul-ması
Metin çalışması
Dinleme metni
z” ve “c” sesleri
ez,az,iz,üz, aza,ezme,izin hece ve kelimeleri
ec,ece,ce, hece ve kelimeleri
Metin çalışması
Yeni hece ,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
p” ve “h” sesleri
ip,ipi,pi”,hece ve kelimeleri
ah,aha,ha” hece ve kelimeleri
Metin çalışmaları
Dinleme metni
Yön­tem­ler
1.Dik­te et­me
2.Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
3.Pay­la­şa­rak oku­ma
4.Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
5.Drama, oyun, gösteri

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası

Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.
Yön­tem­ler

1.Dik­te et­me
2.Yan­kı­la­yı­cı oku­ma
3.Pay­la­şa­rak oku­ma
4.Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
5.Drama, oyun, gösteri

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası

Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.


SÜRE
AY
HAFTA
Kazanım Adı
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ VE GEREÇLER
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
AÇIKLAMALAR


DİNLEME
Dinleme Kurallarını Uygulama
1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Dinlediğini Anlama
1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 12. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3. kazanımlar

KONUŞMA
Konuşma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Sözlü Olarak İfade Etme
1, 2, 3, 4, 5. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
1, 2, 3. kazanımlar

OKUMA
Okuma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11. kazanımlar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
1, 4, 5, 6. kazanımlar

YAZ­MA
Yaz­ma Ku­ral­la­rı­nı Uy­gu­la­ma
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm ka­za­nım­la­ra yer ve­ri­le­cek­tir.)
Ken­di­ni Ya­zı­lı ola­rak İfa­de Et­me
1, 2, 3, 5. ka­za­nım­lar
Tür, Yön­tem ve Tek­nik­le­re Uy­gun Yaz­ma
3, 4, 5, 6. kazanım­lar

GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
1, 2, 3, 4. kazanımlar
Görsel Sunu
4, 5. kazanımlar

Yeni hece ,kelime, cümle ve metinlerin oluşturulması
Metin çalışması
Dinleme metni
Metin çalışmaları
5.Grup seslerin değerlendirmesi
ğ” ve “v” sesi
ev,eve,ve”hece ve kelimeleri
“ağ,ağa,ğa,hece ve kelimeleri
Metin çalışmaları
Yeni hece,kelime, cümle ve metinlerin oluşturulması
1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyul-ması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir. 2.1.Yaşam Becerisi: B.20. Ön bilgi ve yaşantısını kul-lanarak çevresindeki belli başlı sosyal sorunlarla ya da ihtiyaçlarla grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
1.10. Özel Eğitim: Farklılıklara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı hoşgörü gösterir. 1.3. Özel Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar. 1.10. Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını tanır ve saygı gös-terir. 2.1. Kariyer Bilinci Geliştirme: Kendisi hakkında olumlu bir tutum sergiler. 2.4. Afet Eğitimi: Deprem ve depreme hazırlıkla ilgili soru sorup cevaplar.3.1. Özel Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar. 3.1. Özel Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar.3.3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Topluluk önünde kendini ifade eder. 3.1. Yaşam Becerisi: A.2. Eleştirilere yönelik uygun tepkiler gösterir. A.26. Aile bireylerinin eleştirilerine karşı uygun tepkide bulunma becerisi kazanır. 5-6. Yaşam Becerisi: B.19. Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özel-likleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur. 5.4. Yaşam Be-cerisi: C.7. Liderlerin toplumların hayatını nasıl de-ğiştirdiğini açıklar. 1.6.Rehberlik ve Psikolojik Da-nışma: Günlük yaşam becerileri geliştirir.(temizlik, beslenme, adres-telefon bilme, yardım isteme vb.) 1.1. Girişimcilik: İş-yerleri ve belli hizmetleri simgeleyen sembollerin anlamını bilir. 1.3. Yaşam Becerisi: A.45. Trafik işaret ve levhalarını anlamını bilir. B.32.Trafik kurallarını bilir ve uyar. 1.4.Yaşam Becerisi: C.27. Reklamlar, istekler, ihtiyaçlar ve imkânlar arasındaki ilişkiyi sorgular.

Yön­tem­ler

Sesli okuma
Yan­kı­la­yı­cı okuma
Pay­la­şa­rak oku­ma
Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
Drama
İşbirlikli yazma
Serbest yazma
Güdümlü yazma
Hikaye yazma

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası
5.Afiş,grafik, broşür

Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.
DİNLEME
1.1 Uygun bir oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli araçları ha-zırlaması. 1.2. Dinleme sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden kaçınılma-sı,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması. 1.3. Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma, kendini konuşanın yeri-ne koyma vb.2.1. Yetişkinin dinlenilecek konu ile ilgili geçmişte edinmiş olduğu tecrü-be, bilgi ve becerilerini kullanması. 2.2. Yetişkinlerin anlatılanları daha kolay anlayabil-meleri için resim, şekil, grafik, fotoğraf vb.den yararlanılması. 2.3. Belirtilen sesin, duy-duklarında olup olmadığını söylemesi. 2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan yanlışlıkların fark edilmesi. 2.5. Zihinde canlandırılanların sözlü, yazılı veya görsel ola-rak ifade edilmesi. 2.7. Dinlediklerinde nelerin anlatıldığının belirtilmesi.2.12.Dinledik-lerini yorumlayarak sonuçlarını ortaya koyması.Dinlediklerinde geçen nesne, kişi, olay, yer vb.arasında çoklu karşılaştırmalar yaptırılabilir. 3.2. Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması. 3.3. İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller hazırlaması, ko-nuşma denemeleri yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Konuşmasını be-den diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü bi-tirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden, bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma.2.3 Konuşmasında resimleri, fotoğrafları, şekilleri, tabloları kullan-ması.3.1. Selâmlaşma, tanışma, arkadaşlarıyla ve farklı yaş gruplarıyla konuşma, teşekkür etme, kutlama, özür dileme, telefonda, resmî bir kurumda, hastanede, toplu taşım araçlarında konuşma vb. 3.2. Ailede, okulda ve sınıfta, çalışma gruplarında, ziyaretlerde, ölüm ve düğün törenlerinde, bayramlarda konuşma.
OKUMA
1. Kitabını, kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses tekrarlarının, durakla-maların, yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7. Fısıldamadan, dudak-larını kıpırdatmadan, başını sağa sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip ederek okuma. 2.1.Yetişkinin, metnin konusu ile ilgili sahip olduğu ön bilgileri kullanması. 5.1. Seçtikleri metinleri okumaları.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan, yöntem vb. belirlemesi.1.3. Rakamların kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve tüm-leçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözle-rinden sonra ve anlık duy-gulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme işaretini, kısalt-maların ve sıralama bildiren sayıların, özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, soru edatı (mı) ile “de” ve “ki” bağlaçları verilmelidir. 1.7. Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve başlıkla yazı arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır. 3.6. Belirlenen bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.1. Çevresinde gördüğü yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini
bilmesi.1.2. Hava durumu, nüfus, seçim sonuçları, ürün vb. grafiklerin ve basit tabloların
yorumlanması.1.4. Günlük yaşamda uymaları gereken trafik işaretleri hakkında bilgi verilmesi.


Yeni hece ve kelimelerin oluşturulması
Metin çalışması
Dinleme Metni
f” ve“j” sesi
“af,afa,fa” hece ve kelimeleri

“oj,oje,je” hece ve kelimeleri

Metin çalışması
Tekrar çalışmaları

6.grup seslerin değerlendirmesi
Yön­tem­ler

Sesli okuma
Yan­kı­la­yı­cı okuma
Pay­la­şa­rak oku­ma
Reh­ber yar­dı­mıy­la oku­ma
Drama
İşbirlikli yazma
Serbest yazma
Güdümlü yazma
Hikaye yazma

Araç ve Ge­reçler
1. Defterler
2. Kay­nak ki­tap­lar
3. Gör­sel­ler
4. Yazı tahtası
5.Afiş,grafik, broşür

Gözlem formları

Çalışma yaprakları

Ürün dosyası vb.


araçlar­la ölçme ve de­ğer­len­dir­me ya­pı­la­cak­tır.

Sınıf Öğretmeni Halk Eğitimi Merkezi Müdürü

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Okullarda bulundurulacak sivil savunma dosya içeriği

Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara başvuru kılavuzu yayımlandı./ 2025-YDS/İngilizce: Başvuruların Alınması../ 2025-2026 eğitim öğretim yılı takvimi açıklandı../2025-GUY: Sınav Sonuçları ../DGUY: Sınav Sonuçları ./

Özel okul haftalık ders çizelgesinin güncellenmesi..