Yetişkinler okuma – yazma kursu planı
HEM BAYRAMPAŞA 2015 - 2016
ÖĞRETİM YILI
Yetişkinler
okuma – yazma kursu planı
SÜRE
|
|||||||
AY
HAFTA
|
Kazanım Adı
|
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
|
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER
DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ
VE GEREÇLER
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
AÇIKLAMALAR
|
|
DİNLEME Dinleme Kurallarını Uygulama 1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Dinlediğini Anlama 1, 2, 3, 4. kazanımlar
Tür,
Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3.
kazanımlar
KONUŞMAKonuşma Kurallarını Uygulama 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Kendini Sözlü Olarak İfade Etme 1, 2, 3. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
1, 2, 3.
kazanımlar
OKUMAOkuma Kurallarını Uygulama
1,
2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama3, 14. kazanımlar Söz Varlığını Geliştirme 1, 2, 3. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
4, 5, 6.
kazanımlar
YAZMAYazma Kurallarını Uygulama 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Tür,
Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
5, 6, 7.
kazanımlar
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL
SUNUGörsel Okuma 1, 6, 9, 10. kazanımlar Görsel Sunu
1, 2. kazanımlar
|
Okuma
ve yazmaya hazırlık çalışmaları
Serbest
ve düzenli çizgi çalışmaları
Verilecek sesler: a, l,i Verilecek heceler
a,i,
al,li
Verilecek kelimeleral, ala,ali Verilecek cümleler Ali al. Verilecek sesler: e,t Verilecek heceler: e, el,et, te Verilecek kelimeler Ela, al, el, il, ili,at,it ile,ali,Ata, tat, Talat ... vb. Değerlendirme çalışmaları Metin çalışmaları |
1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken
kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve
düşüncelerine saygı gösterir.
2.1.Yaşam
Becerisi: B.20. Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak
çevresindeki belli başlı sosyal sorunlarla ya da ihtiyaçlarla
grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
1.10.
Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını
tanır ve saygı gösterir.
3.1.
Yaşam Becerisi: A.2. Eleştirilere
yönelik uygun tepkiler gösterir. A.26.
Aile bireylerinin eleştirilerine karşı uygun tepkide bulunma
becerisi kazanır.
5-6. Yaşam Becerisi: B.19.
Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirden yararlanarak yaşadığı
yerin coğrafi özellikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
5.4. Yaşam Becerisi: C.7.
Liderlerin toplumların hayatını nasıl değiştirdiğini
açıklar.
2.2.
Yaşam Becerisi: B.18. Çevresinde meydana gelen hava olaylarını
gözlemleyerek, bulgularını resimli grafiklere aktarır.
|
Yöntem
ve Teknikler
Dikte
etme
Yankılayıcı
okuma
Paylaşarak
okuma
Rehber
yardımıyla okuma
Araç
ve Gereçler
1.
Defterler
2.
Kaynak kitaplar
3.
Görseller
4.
Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
DİNLEME
1.1 Uygun bir
oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli
araçları hazırlaması. 1.2. Dinleme
sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden
kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının
dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.
1.3.
Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma,
kendini konuşanın yerine koyma vb.
2.1. Yetişkinin dinlenilecek konu
ile ilgili geçmişte edinmiş olduğu tecrübe, bilgi ve
becerilerini kullanması. 2.2. Yetişkinlerin anlatılanları daha
kolay anlayabilmeleri için resim, şekil, grafik, fotoğraf
vb.den yararlanılması. 2.3. Belirtilen sesin, duyduklarında
olup olmadığını söylemesi. 2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate
alınması, yapılan yanlışlıkların fark edilmesi.
3.2. Dinlerken
etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması.
3.3.
İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate
alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı
konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller
hazırlaması, konuşma denemeleri
yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Konuşmasını
beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme,
gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze
gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü
bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden,
bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma.
2.3 Konuşmasında resimleri, fotoğrafları,
şekilleri, tabloları kullanması.
3.1.
Selâmlaşma, tanışma, arkadaşlarıyla ve farklı yaş
gruplarıyla konuşma, teşekkür etme, kutlama, özür dileme,
telefonda, resmî bir kurumda, hastanede, toplu taşım
araçlarında konuşma
vb. 3.2. Ailede, okulda ve
sınıfta, çalışma gruplarında, ziyaretlerde, ölüm ve düğün
törenlerinde, bayramlarda
konuşma.
OKUMA
1.1. Kitabını,
kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını
düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses
tekrarlarının, duraklamaların,
yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve
tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7.
Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa
sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip
ederek okuma.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan,
yöntem vb. belirlemesi.
1.3. Rakamların
kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda;
virgülü, yüklemleri ve tümleçleri ayırmada; ünlem
işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözlerinden sonra ve anlık
duygulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler
arasında; kesme işaretini, kısaltmaların ve sıralama bildiren
sayıların, özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun
çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan
sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük
yazma verilmelidir.
1.7. Tarih uygun yere, başlık
sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve
başlıkla yazı arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır.
3.6. Belirlenen bir
konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA
VE GÖRSEL SUNU
1.1. Çevresinde gördüğü
yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini
bilmesi.
|
||
Yöntem
ve Teknikler
Dikte
etme
Yankılayıcı
okuma
Paylaşarak
okuma
Rehber
yardımıyla okuma
Araç
ve Gereçler
1.
Defterler
2.
Kaynak kitaplar
3.
Görseller
4.
Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
SÜRE
|
|||||||
AY
HAFTA
|
Kazanım Adı
|
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
|
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER
DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ
VE GEREÇLER
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
AÇIKLAMALAR
|
|
DİNLEME
Dinleme Kurallarını
Uygulama
1,
2, 3. (Tüm kazanımlara yer
verilecektir.)
Dinlediğini
Anlama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. kazanımlar
Tür,
Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3. kazanımlar
KONUŞMA
Konuşma Kurallarını
Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
(Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Sözlü
Olarak İfade Etme
1, 3, 5, 6, 8. kazanımlar
Tür,
Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
1, 2, 3. kazanımlar
OKUMA
Okuma Kurallarını
Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm
kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama
1, 2, 3, 14. kazanımlar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür,
Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
4, 5, 6. kazanımlar
YAZMA
Yazma Kurallarını
Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm
kazanımlara yer verilecektir.)
Tür,
Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
4, 5, 6, 7. kazanımlar
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
1, 2, 4, 7, 10. kazanımlar
Görsel Sunu
1, 2, 3, 4, 5. kazanımlar
|
Yeni hece ve kelimelerin
türetilmesi
“n” ,m ve g” k sesi
“an,ana,na,ni ,ma me ,ga,ge, gel
,anla,ak,ek, ik,iki,kim,kil,Kemal “em,emi,mi”
nal, anne, tane, gelin, gani,etek
vb.hece ve kelimeleri
Metin çalışmaları
Dinleme metni:
Metin çalışmaları
|
1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken
kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve
düşüncelerine saygı gösterir.
2.1.Yaşam
Becerisi: B.20. Ön bilgi ve yaşantısını kullanarak
çevresindeki belli başlı sosyal sorunlarla ya da ihtiyaçlarla
grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
1.10.
Özel Eğitim: Farklılıklara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı
hoşgörü gösterir.
1.3.
Özel Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar.
1.10.
Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını
tanır ve saygı gösterir.
2.1.
Kariyer Bilinci Geliştirme: Kendisi hakkında olumlu bir tutum
sergiler.
2.8.
Yaşam Becerisi: A.30. Aile
bireyleriyle iyi ilişkiler geliştirebilmek için yapması
gerekenleri sözlü
olarak ifade eder.
3.1.
Özel Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar. 3.1. Özel
Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar.
3.3. Rehberlik
ve Psikolojik Danışma: Topluluk önünde kendini ifade eder.
3.1.
Yaşam Becerisi: A.2. Eleştirilere
yönelik uygun tepkiler gösterir. A.26.
Aile bireylerinin eleştirilerine karşı uygun tepkide bulunma
becerisi kazanır.
5. 5-6. Yaşam Becerisi: B.19.
Efsane, destan, öykü, türkü ve şiirden yararlanarak yaşadığı
yerin coğrafi özellikleri ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
5.4. Yaşam Becerisi: C.7.
Liderlerin toplumların hayatını nasıl değiştirdiğini
açıklar.
1.6. Rehberlik ve Psikolojik
Danışma: Günlük yaşam becerileri
geliştirir.(temizlik,beslenme, adres-telefon bilme, yardım
isteme vb.)
1.1.
Girişimcilik: İşyerleri ve belli hizmetleri simge-leyen
sembollerin anlamınıbilir.
1.4. Yaşam Becerisi: C.27. Reklamlar, istekler, ihtiyaçlar ve
imkânlar arasındaki ilişkiyi sorgular.
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER
• Yankılayıcı okuma
• Paylaşarak
okuma
• Rehber yardımıyla okuma
• Dikte etme
• Bakarak yazma
• İşbirlikli yazma
• Oyun
• Drama
• Görsel okuma
• Görsel sunu
Araç
ve Gereçler
1.
Defterler
2.
Kaynak kitaplar
3.
Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem formları
•
İzleme
•
Çalışma yaprakları vb. araçlar
kullanarak ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
DİNLEME
1.1 Uygun bir
oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli
araçları hazırlaması. 1.2. Dinleme
sırasında dinleme ortamını bozacak hareket-lerden
kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının
dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.1.3.
Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma,
kendini konuşanın yerine koyma vb. 2.1.
Yetişkinin dinlenilecek konu ile ilgili geçmişte edinmiş
olduğu tecrübe, bilgi ve becerilerini kullanması. 2.2.
Yetişkinlerin anlatılanları daha kolay anlayabilmeleri için
resim, şekil, grafik, fotoğraf vb.den yararlanılması. 2.3.
Belirtilen sesin, duyduklarında olup olmadı-ğını söylemesi.
2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan
yanlışlıkların fark edilmesi.2.5. Zihinde canlandırılanların
sözlü, yazılı veya görsel olarak ifade edilmesi. 2.7.
Dinledik-lerinde nelerin anlatıldığının belirtilmesi. 3.2.
Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması.
3.3.
İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate
alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı
konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller
hazırlama-sı, konuşma denemeleri
yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7.
Ko-nuşmasını beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını
eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze
gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü
bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden,
bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma. 2.3
Konuşmasında resimleri, fo-toğrafları, şekilleri, tabloları
kullanması. 2.6. Kişiler, nesneler, olaylar, farklı çev-re ve
ortamları vb. karşılaştırması. 3.1.
Selâmlaşma, tanışma, arkadaşlarıyla ve farklı yaş
gruplarıyla konuşma, teşekkür etme, kutlama, özür dileme,
telefonda, resmî bir ku-rumda, hastanede, toplu taşım
araçlarında konuşma
vb. 3.2. Ailede, okulda ve
sınıfta, ça-lışma gruplarında, ziyaretlerde,ölüm ve düğün
törenlerinde,bayramlarda
konuşma.
OKUMA
1. Kitabını,
kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını
düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses
tekrarlarının, duraklamaların,
yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve
tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7.
Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa
sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip
ederek okuma.
YAZMA
1.1. Yazma
öncesinde araç gereç, konu, plan, yöntem vb. belirlemesi.1.3.
Rakam-ların kurallarına uygun yazılması. 1.4. Noktayı,
kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve tümleçleri ayırmada;
ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı sözlerinden sonra ve
anlık duygulara dikkat çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili
sözcükler arasında; kesme işaretini, kısaltmaların ve
sıralama bildiren sayıların, özel adların aldığı ekleri
ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları belirtmede kullanması.
1.5. Noktadan sonra büyük harfle başlama, özel adların ilk
harfini büyük yazma, verilmelidir. 1.7.Tarih uygun yere, başlık
sayfa ortalana-rak yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve
başlıkla yazı arasında uygun boşluklar
bıraktırılmalıdır.3.6.Belirlenen
bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.1. Çevresinde gördüğü yönlendirme ve
uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini
bilmesi.1.2.
Hava durumu, nüfus, seçim sonuçları, ürün vb. grafiklerin ve
basit tabloların
yorumlanması.1.4. Günlük
yaşamda uymaları gereken
trafik işaretleri hakkında bilgi verilmesi.
|
||
Metin çalışmaları
2.Grup seslerin tekrarı ve
değerlendirmesi
Dinleme metni
Metin oluşturma,
okuma, yazma çalışmaları
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER • Yankılayıcı
okuma
• Paylaşarak
okuma
• Rehber yardımıyla
okuma
• Dikte etme
• Bakarak yazma
• İşbirlikli yazma
• Oyun
• Drama
• Görsel okuma
• Görsel sunu
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem formları
• İzleme
• Çalışma
yaprakları vb. araçlar kullanarak
ölçme ve değerlendirme yapılacaktır.
|
SÜRE
|
|||||||
AY
HAFTA
|
Kazanım Adı
|
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
|
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER
DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ
VE GEREÇLER
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
AÇIKLAMALAR
|
|
DİNLEME Dinleme Kurallarını Uygulama 1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Dinlediğini Anlama 3, 4, 10, 13. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3.
kazanımlar
KONUŞMA Konuşma Kurallarını Uygulama 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Kendini Sözlü Olarak İfade Etme 8, 9, 10. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
3, 4, 5.
kazanımlar
OKUMA Okuma Kurallarını Uygulama
1,
2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama3, 6, 10, 14. kazanımlar Söz Varlığını Geliştirme 1, 2, 3. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
4, 5, 6.
kazanımlar
YAZMA Yazma Kurallarını Uygulama 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
4, 5, 6,
7. kazanımlar
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU Görsel Okuma 2, 4, 7. kazanımlar Görsel Sunu
3, 4.
kazanımlar
|
“u”
sesi
“un,unu,nu”hece
ve kelimeleri
Yeni
hece kelime ve cümlelerin oluşturul-ması
Metin
çalışması
“o,d,r,ı,y”
sesi
“on,
ol, ot, ok,Okan, oku, olta, ad, ada,od,oda, id,dil,dile,dilek,
er,ar, ara, rana, adı, akı, arı, atı, ay, ey, oy uy, aya, eye,
oyo, uyu yaren,oyna” kelime ve heceleri
Yeni
hece,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
|
1.3.
Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık
ortamlarda uyulması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde
bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir.
1.10.
Özel Eğitim: Farklılıklara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı
hoşgörü gösterir.
1.3.
Özel Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar. 1.10.
Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını
tanır ve saygı gösterir.
2.9.
Özel Eğitim: Kendini ifade edebilme becerisi geliştirir.
2.9. Yaşam Becerisi: A.1. Duygularını fark ederek kendini tanır
ve anlatır. A.15. Stresin içsel ve dışsal kaynaklarını
betimler.
2.8.
Yaşam Becerisi: A.30. Aile
bireyleriyle iyi ilişkiler geliştirebilmek için yapması
gerekenleri
sözlü olarak ifade eder. 2.8. Matematik: Toplama
işleminde sıfırın etkisini nedenleriyle açıklar.
3.4.
Sağlık Kültürü: Sağlık kurumlarının genel işlevini
açıklar. 3.3. Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Topluluk
önünde kendini ifade eder.
3.4.
Yaşam Becerisi: A.10. Kararların nasıl alındığını
betimler. 3.4. Yaşam Becerisi: A.13. Kendisi
ve çevresini etkileyecek kararların alınma sürecine etkin
olarak
katılır.
2.10.
: Özel Eğitim: Yazılı ve sözlü yönergeleri uygular. 2.6.
Yaşam Becerisi: C.12. Milli bayram günlerimizle geçmişte
yaşanan tarihi olaylar arasında bağ kurar.
5.
5-6. Yaşam Becerisi: B.19. Efsane, destan, öykü, türkü ve
şiirden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özellikleri ile
ilgili çıkarımlarda bulunur. 5.4. Yaşam Becerisi: C.7.
Liderlerin toplumların hayatını nasıl değiştirdiğini
açıklar.
1.6.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Günlük yaşam becerileri
geliştirir.(temizlik,beslenme, adres-telefon bilme, yardım
isteme vb.)
1.4.
Yaşam Becerisi: C.27. Reklamlar, istekler, ihtiyaçlar ve
imkânlar arasındaki ilişkiyi sorgular.
|
Yöntemler
1.Dikte etme
2.Yankılayıcı
okuma
3.Paylaşarak
okuma
4.Rehber
yardımıyla okuma
5.Drama,
oyun, gösteri
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
.
|
DİNLEME
1.1 Uygun bir
oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli
araçları hazırlaması. 1.2. Dinleme
sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden
kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının
dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.
1.3.
Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma,
kendini konuşanın yerine koyma vb.
2.3. Belirtilen
sesin, duyduklarında olup olmadığını söylemesi. 2.4.
Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan yanlışlıkların
fark edilmesi. 3.2.
Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması.
3.3.
İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate
alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı
konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller
hazırlaması, konuşma denemeleri
yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Konuşmasını
beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme,
gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze
gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü
bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden,
bayrağa, vatana, millete saygı göstererek konuşma.
3.4.
Dinleyenlerin zihinlerinde canlandırabilecekleri biçimde
dinlediklerinin ayrıntılarını, şeklini,
özelliklerini anlatma.3.5. İleri
sürdüğü düşüncenin kabul edilebilir gerekçelerini,
nedenlerini ve kanıtlarını
açıklaması.
OKUMA
1. Kitabını,
kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını
düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses
tekrarlarının, duraklamaların,
yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve
tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7.
Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa
sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip
ederek okuma.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç, konu, plan,
yöntem vb. belirlemesi.
1.3. Rakamların kurallarına uygun yazılması.
1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü, yüklemleri ve
tümleçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme, hitap, uyarı
sözlerinden sonra ve anlık duygulara dikkat çekmede; kısa
çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme işaretini,
kısaltmaların ve sıralama bildiren sayıların, özel adların
aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi, konuşmaları
belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük harfle
başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, soru edatı
(mı) ile “de” ve “ki” bağlaçları verilmelidir.
1.7. Tarih
uygun yere, başlık sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır. Sayfa
kenarlarında ve başlıkla yazı arasında uygun boşluklar
bıraktırılmalıdır.
3.6. Belirlenen bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu
bilgilendirmesi.
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.2.
Hava durumu, nüfus, seçim sonuçları, ürün vb. grafiklerin ve
basit tabloların yorum-lanması.1.4.
Günlük yaşamda uymaları gereken
trafik işaretleri hakkında bilgi verilmesi.
|
||
3.grup sesleri tekrarı ve
değerlendirmesi
“s”sesi
ve”ıs,ısı,sı” as,es sus,sele, ses vb.,,hece ve kelimeleri
Dinleme metni
Metin çalışmaları
Yeni
hece ,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
Metin
çalışmalarının yapılması
Dinleme
metni
“ö” sesi
“ön,öne,ne”hece ve kelimeleri Metin çalışmaları |
Yöntemler
1.Dikte etme
2.Yankılayıcı
okuma
3.Paylaşarak
okuma
4.Rehber
yardımıyla okuma
5.Drama,
oyun, gösteri
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
SÜRE
|
|||||||
AY
HAFTA
|
Kazanım Adı
|
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
|
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER
DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ
VE GEREÇLER
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
AÇIKLAMALAR
|
|
DİNLEME Dinleme Kurallarını Uygulama 1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Dinlediğini Anlama 5, 8, 9, 11, 12, 14, 15, 16. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Dinleme
1, 2, 3.
kazanımlar
KONUŞMA Konuşma Kurallarını Uygulama 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Kendini Sözlü Olarak İfade Etme 4, 7, 11, 12. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Konuşma
6, 7, 8.
kazanımlar
OKUMA Okuma Kurallarını Uygulama
1,
2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama4, 5, 7, 8, 9, 11. kazanımlar Söz Varlığını Geliştirme 1, 2, 3. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Okuma
1, 2, 3,
8. kazanımlar
YAZMA Yazma Kurallarını Uygulama 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.) Kendini Yazılı olarak İfade Etme 1, 2, 3, 4. kazanımlar Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma
1, 2, 3,
8. kazanımlar
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU Görsel Okuma 5, 6, 7, 8. kazanımlar Görsel Sunu
1, 2, 3,
4, 5. kazanımlar
|
“b”
ve “ü” sesleri
“eb,ebe,be”
hece ve kelimeleri
Metin
çalışması
“ün,ünü,nü”
kelime ve heceleri
”ü”
ve “b” sesleri ile ilgili yeni hece, kelime ,cümlelerin
türetilmesi
|
1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık ortamlarda uyulması gereken
kuralları bilir.B.9.İletişimde bulunduğu kişilerin duygu ve
düşüncelerine saygı gösterir.
2.15 Afet Eğitimi: Deprem ve depreme
hazır-lıkla ilgili soru sorup cevaplar.
1.10. Özel
Eğitim: Farklılık-lara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı hoşgörü
gösterir.
1.3. Özel
Eğitim: İletişim sırasında göz teması kurar.
1.10. Yaşam
Becerisi: 10. Türk Bayrağını ve İstiklal Marşını tanır ve
saygı gösterir.
2.11.
Kariyer Bilinci Geliştirme: 1.Aile
üyelerinin okul personelinin ve çeşitli hizmet sektöründeki
çalışanların işlerini tanımlar. 2. Aile üyeleri arasındaki
bağlılığı, birlikte
çalışmayı ve
sorumluluğu açıklar./ Güçlü ve zayıf yanlarını tanımlar.
2.4. Afet Eğitimi: Deprem
ve depreme hazırlıkla ilgili soru sorup cevaplar.
2.12.
Yaşam Becerisi: B.4. Etkileşim
içinde bulun-duğu kişilerin eleştirilerine uygun tepkiler
gösterir.
3.
6. Afet Eğitimi: Binanın
tahliyesi sırasında karşılaşabilecekleri tehlikelere ilişkin
yapabileceklerini
açıklar.3.7. Yaşam
Becerisi: A.22. İş başvurusu ve iş görüşmesi
yapmanın kurallarını bilir.3.6.
Yaşam Becerisi: A.40. Çocuklarının
ve akrabalarının nasıl kariyer bilgisi sağlayabileceği
açıklar. B.14.Yerel
işverenlerin ürün ve hizmetlerini açıklar. B.15.
Çeşitli durumlarda, işveren-çalışan etkileşimlerini
açıklar.:.
. 1.6. Rehberlik ve Psikolojik
Danışma: Günlük yaşam becerileri geliştirir.(temizlik,
beslen-me,adres-telefon bilme, yardım isteme vb.) 1.3. 3.8.
Özel Eğitim: İşbirliğine yönelik tutum geliştirir./ İnsan
Hakları ve Vatandaşlık: İş birliği yapmayı sever ve iş
birliği için olanaklar sağlar.
1.8. Yaşam
Becerisi: C.22. Ülke ve dünya gündemini yakından takip eder.
|
Yöntemler
1.Dikte etme
2.Yankılayıcı
okuma
3.Paylaşarak
okuma
4.Rehber
yardımıyla okuma
5.Drama,
oyun, gösteri
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
DİNLEME
1.1 Uygun bir
oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli
araç-ları hazırlaması. 1.2. Dinleme
sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden
kaçınılması,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının
dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması.1.3.
Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma,
kendini konuşanın yerine koyma vb.2.5.
Zihinde canlandırılanların sözlü, yazılı veya görsel
olarak ifade edilmesi. 2.8. Dinlediklerinde olayların
sebebini ve sonucunu fark etmesi.2.9. Bilmediği kelimenin
anlamını, cümlenin anlamından, sunulan görsellerden,
dinlediği konudan yararlanarak tahmin etmesi.
2.12. Dinle-diklerini yorumlayarak sonuç-larını ortaya
koyması.Dinlediklerinde
geçen nesne, kişi, olay, yer vb.arasında
çoklu karşılaştırmalar yaptırılabilir. 2.16.
Dinlediklerinde ne, nerede, ne zaman, nasıl,niçin ve kim
sorularının cevabını kısaca ifade etmesi. 3.2.
Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması.
3.3.
İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate
alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı
konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller
hazırlama-sı, konuşma denemeleri
yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7.
Ko-nuşmasını beden diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını
eğme, gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze
gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü
bitirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini incitmeden,
bayrağa, vatana, millete saygı göstererek
konuşma.2.7.Sebep-sonuç ilişkileri kurar-ken “çünkü,bunun
nedeni,bu nedenle,bunun sonucunda, bu yüzden vb.”sözleri
kullanması. 3.6.Sahip olduğu
bilgiyi dinleyenlere aktarması.3.7.Danışma,
bilgi al-ma, öğrenme amacıyla yetkililerle, uzmanlarla,
arkadaşıyla vb. görüşmeler yapması.
OKUMA
1. Kitabını,
kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını
düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses
tekrarlarının, duraklamaların,
yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve
tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7.
Fısıldamadan, dudaklarını kıpırdatmadan, başını sağa
sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip
ederek okuma.
4.3. “–cı, -lık, -lı, -sız
” vb. ekleri kullanarak kelimeler türetilmesi. 5.1.
Seçtikleri metinleri okumaları. 5.2. Öğretmenin ya da okumayı
bilen birinin yardımıyla okuması. 5.3. Tiyatro, şiir, masal
vb. metinlerin paylaşılarak okunması.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç,
konu, plan, yöntem vb. belirlemesi. 1.3.Rakamların kurallarına
uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü,
yüklemleri ve tümleçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme,
hitap, uyarı sözlerinden sonra ve anlık duygulara dikkat
çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme
işaretini, kısaltmaların ve sıralama bildiren sayıların,
özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi,
konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük
harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, soru
edatı (mı) ile “de” ve “ki” bağlaçları
verilmelidir.1.7.Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalanarak
yazdırılmalıdır. Sayfa kenarlarında ve baş-lıkla yazı
arasında uygun boşluklar bıraktırılmalıdır.
GÖRSEL
OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.5.
“Hangi reklam sizi en çok etkiliyor?”, “Bu reklamdan, neden
etkilediğinizi
düşünüyorsunuz?”
vb. sorularla reklamların sorgulanması.
2.2. Yaşam Becerisi: B.18. Çev-resinde meydana gelen hava
olaylarını gözlemleyerek, bulgularını resimli grafiklere
aktarır.
|
||
“ş” sesi “aş,aşı,şı,hece ve kelimeleri Metin çalışmaları Yeni hece,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması 4.grup seslerle ilgili metin çalışmaları “ç” sesi “iç,içi,çi” hece ve kelimeleri “ç” sesi ile ilgili yeni hece,kelime,cümle ve metinlerin oluşturul-ması Metin çalışması
Dinleme metni
“z” ve “c” sesleri
“ez,az,iz,üz,
aza,ezme,izin hece ve kelimeleri
“ec,ece,ce, hece ve
kelimeleri
Metin çalışması
Yeni
hece ,kelime ,cümle ve metinlerin oluşturulması
“p” ve “h”
sesleri“ip,ipi,pi”,hece ve kelimeleri “ah,aha,ha” hece ve kelimeleri Metin çalışmaları Dinleme metni |
Yöntemler
1.Dikte etme
2.Yankılayıcı
okuma
3.Paylaşarak
okuma
4.Rehber
yardımıyla okuma
5.Drama,
oyun, gösteri
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
|||||
Yöntemler
1.Dikte etme
2.Yankılayıcı
okuma
3.Paylaşarak
okuma
4.Rehber
yardımıyla okuma
5.Drama,
oyun, gösteri
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
SÜRE
AY
HAFTA
|
Kazanım Adı
|
İLKOKUMA YAZMA
ÇALIŞMALARI
|
ATATÜRKÇÜLÜK,
DİĞER
DERSLER VE ARA DİSİPLİNLERLE BAĞLANTILAR
|
YÖNTEM VE TEKNİKLER
ARAÇ
VE GEREÇLER
|
ÖLÇME VE
DEĞERLENDİRME
|
AÇIKLAMALAR
|
|
DİNLEME
Dinleme Kurallarını Uygulama
1, 2, 3. (Tüm kazanımlara yer
verilecektir.)
Dinlediğini Anlama
1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 12.
kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun
Dinleme
1, 2, 3. kazanımlar
KONUŞMA
Konuşma Kurallarını Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (Tüm
kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Sözlü Olarak İfade Etme
1, 2, 3, 4, 5. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun
Konuşma
1, 2, 3. kazanımlar
OKUMA
Okuma Kurallarını Uygulama
1,
2, 3, 4, 5, 6, 7. (Tüm kazanımlara yer verilecektir.)
Okuduğunu Anlama
1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11.
kazanımlar
Söz Varlığını Geliştirme
1, 2, 3. kazanımlar
Tür, Yöntem ve Tekniklere Uygun
Okuma
1, 4, 5, 6. kazanımlar
YAZMA
Yazma Kurallarını
Uygulama
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9. (Tüm
kazanımlara yer verilecektir.)
Kendini Yazılı
olarak İfade Etme
1, 2, 3, 5. kazanımlar
Tür, Yöntem ve
Tekniklere Uygun Yazma
3, 4, 5, 6. kazanımlar
GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU
Görsel Okuma
1, 2, 3, 4. kazanımlar
Görsel Sunu
4, 5. kazanımlar
|
Yeni hece ,kelime, cümle ve
metinlerin oluşturulması
Metin çalışması
Dinleme metni
Metin çalışmaları
5.Grup seslerin değerlendirmesi
“ğ” ve “v”
sesi
“ev,eve,ve”hece
ve kelimeleri
“ağ,ağa,ğa,hece ve kelimeleri
Metin çalışmaları
Yeni hece,kelime, cümle ve
metinlerin oluşturulması
|
1.3. Yaşam Becerisi: B.6. Kalabalık
ortamlarda uyul-ması gereken kuralları bilir.B.9.İletişimde
bulunduğu kişilerin duygu ve düşüncelerine saygı gösterir.
2.1.Yaşam
Becerisi: B.20. Ön bilgi ve yaşantısını kul-lanarak
çevresindeki belli başlı sosyal sorunlarla ya da ihtiyaçlarla
grup, kurum ve sosyal örgütleri ilişkilendirir.
1.10.
Özel Eğitim: Farklılıklara (fiziksel, zihinsel vb.) karşı
hoşgörü gösterir. 1.3. Özel Eğitim: İletişim sırasında
göz teması kurar. 1.10. Yaşam Becerisi: 10. Türk Bayrağını
ve İstiklal Marşını tanır ve saygı gös-terir. 2.1. Kariyer
Bilinci Geliştirme: Kendisi hakkında olumlu bir tutum sergiler.
2.4. Afet Eğitimi: Deprem
ve depreme hazırlıkla ilgili soru sorup cevaplar.3.1.
Özel Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar. 3.1. Özel
Eğitim: Başkalarıyla olumlu ilişkiler kurar.3.3.
Rehberlik ve Psikolojik Danışma: Topluluk önünde kendini ifade
eder. 3.1. Yaşam Becerisi: A.2. Eleştirilere
yönelik uygun tepkiler gösterir. A.26. Aile bireylerinin
eleştirilerine karşı uygun tepkide bulunma becerisi kazanır.
5-6. Yaşam Becerisi: B.19. Efsane, destan, öykü, türkü ve
şiirden yararlanarak yaşadığı yerin coğrafi özel-likleri
ile ilgili çıkarımlarda bulunur. 5.4. Yaşam Be-cerisi: C.7.
Liderlerin toplumların hayatını nasıl de-ğiştirdiğini
açıklar. 1.6.Rehberlik ve Psikolojik Da-nışma: Günlük yaşam
becerileri geliştirir.(temizlik, beslenme, adres-telefon bilme,
yardım isteme vb.) 1.1. Girişimcilik: İş-yerleri ve belli
hizmetleri simgeleyen sembollerin anlamını bilir. 1.3. Yaşam
Becerisi: A.45. Trafik işaret ve levhalarını anlamını bilir.
B.32.Trafik kurallarını bilir ve uyar. 1.4.Yaşam Becerisi:
C.27. Reklamlar, istekler, ihtiyaçlar ve imkânlar arasındaki
ilişkiyi sorgular.
|
Yöntemler
Sesli okuma
Yankılayıcı
okuma
Paylaşarak okuma
Rehber yardımıyla
okuma
Drama
İşbirlikli yazma
Serbest yazma
Güdümlü yazma
Hikaye yazma
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
5.Afiş,grafik, broşür
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
DİNLEME
1.1 Uygun bir
oturuş şekli alması, dinleyeceği ortamı düzenlemesi, gerekli
araçları ha-zırlaması. 1.2. Dinleme
sırasında dinleme ortamını bozacak hareketlerden
kaçınılma-sı,gerekli olmadıkça konuşulmaması, başkalarının
dikkatini dağıtacak davranışlardan kaçınılması. 1.3.
Konuşanın sözünü kesmeme, söz isteme, saygılı olma,
kendini konuşanın yeri-ne koyma vb.2.1.
Yetişkinin dinlenilecek konu ile ilgili geçmişte edinmiş
olduğu tecrü-be, bilgi ve becerilerini kullanması. 2.2.
Yetişkinlerin anlatılanları daha kolay anlayabil-meleri için
resim, şekil, grafik, fotoğraf vb.den yararlanılması. 2.3.
Belirtilen sesin, duy-duklarında olup olmadığını söylemesi.
2.4. Söyleyiş şeklinin dikkate alınması, yapılan
yanlışlıkların fark edilmesi. 2.5. Zihinde canlandırılanların
sözlü, yazılı veya görsel ola-rak ifade edilmesi. 2.7.
Dinlediklerinde nelerin anlatıldığının
belirtilmesi.2.12.Dinledik-lerini
yorumlayarak sonuçlarını ortaya koyması.Dinlediklerinde
geçen nesne, kişi, olay, yer vb.arasında
çoklu karşılaştırmalar yaptırılabilir. 3.2.
Dinlerken etkileşim kurması, soru sorması, açıklama yapması.
3.3.
İstenen bilgiyi seçmesi, ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate
alarak dinlemesi.
KONUŞMA
1.1. Konuşacağı
konuyla ilgili plan yapması, bilgi toplaması, görseller
hazırlaması, ko-nuşma denemeleri
yapması vb. 1.2. Konuşma nedenini ifade etmesi. 1.7. Konuşmasını
be-den diliyle desteklemesi. 1.8. Sallanma, başını eğme,
gereksiz el-kol hareketleri yapma, dinleyenlerle göz göze
gelmekten kaçınma gibi hareketler. 1.10. Konuşmacının sözünü
bi-tirmesini bekleyerek, söz alarak, karşısındakini
incitmeden, bayrağa, vatana, millete saygı göstererek
konuşma.2.3 Konuşmasında
resimleri, fotoğrafları, şekilleri, tabloları kullan-ması.3.1.
Selâmlaşma, tanışma, arkadaşlarıyla ve farklı yaş
gruplarıyla konuşma, teşekkür etme, kutlama, özür dileme,
telefonda, resmî bir kurumda, hastanede, toplu taşım
araçlarında konuşma
vb. 3.2. Ailede, okulda ve
sınıfta, çalışma gruplarında, ziyaretlerde, ölüm ve düğün
törenlerinde, bayramlarda
konuşma.
OKUMA
1. Kitabını,
kullanacağı araç ve gereçleri hazırlaması ve okuma ortamını
düzenlemesi. 1.6. Akıcı okuma, gereksiz kelime ve ses
tekrarlarının, durakla-maların,
yanlış okumaların yapılmadığı, vurgu ve
tonlamalara dikkat ederek, konuşur gibi okuma. 1.7.
Fısıldamadan, dudak-larını kıpırdatmadan, başını sağa
sola çevirmeden, öne arkaya sallanmadan, gözleriyle takip
ederek okuma. 2.1.Yetişkinin, metnin konusu ile ilgili sahip
olduğu ön bilgileri kullanması. 5.1. Seçtikleri
metinleri okumaları.
YAZMA
1.1. Yazma öncesinde araç gereç,
konu, plan, yöntem vb. belirlemesi.1.3. Rakamların kurallarına
uygun yazılması. 1.4. Noktayı, kısaltmalarda; virgülü,
yüklemleri ve tüm-leçleri ayırmada; ünlem işaretini,seslenme,
hitap, uyarı sözle-rinden sonra ve anlık duy-gulara dikkat
çekmede; kısa çizgiyi, ilişkili sözcükler arasında; kesme
işaretini, kısalt-maların ve sıralama bildiren sayıların,
özel adların aldığı ekleri ayırmada; uzun çizgiyi,
konuşmaları belirtmede kullanması. 1.5. Noktadan sonra büyük
harfle başlama, özel adların ilk harfini büyük yazma, soru
edatı (mı) ile “de” ve “ki” bağlaçları verilmelidir.
1.7. Tarih uygun yere, başlık sayfa ortalanarak yazdırılmalıdır.
Sayfa kenarlarında ve başlıkla yazı arasında uygun boşluklar
bıraktırılmalıdır. 3.6.
Belirlenen bir konuda bilgi vermesi, okuyucuyu bilgilendirmesi.
GÖRSEL
OKUMA VE GÖRSEL SUNU
1.1. Çevresinde gördüğü
yönlendirme ve uyarı işaretlerinin ne anlama geldiğini
bilmesi.1.2.
Hava durumu, nüfus, seçim sonuçları, ürün vb. grafiklerin ve
basit tabloların
yorumlanması.1.4. Günlük
yaşamda uymaları gereken
trafik işaretleri hakkında bilgi verilmesi.
|
||
Yeni hece ve kelimelerin
oluşturulması
Metin çalışması
Dinleme Metni
“f” ve“j”
sesi
“af,afa,fa” hece ve kelimeleri
“oj,oje,je” hece ve kelimeleri
Metin çalışması
Tekrar çalışmaları
6.grup seslerin değerlendirmesi
|
Yöntemler
Sesli okuma
Yankılayıcı okuma
Paylaşarak okuma
Rehber yardımıyla okuma
Drama
İşbirlikli yazma
Serbest yazma
Güdümlü yazma
Hikaye yazma
Araç ve Gereçler
1. Defterler
2. Kaynak kitaplar
3. Görseller
4. Yazı tahtası
5.Afiş,grafik, broşür
|
• Gözlem
formları
• Çalışma
yaprakları
• Ürün
dosyası vb.
araçlarla
ölçme ve değerlendirme
yapılacaktır.
|
Sınıf
Öğretmeni
Halk Eğitimi
Merkezi Müdürü
Yorumlar
Yorum Gönder