DGUY: Ön Başvuru Sonuçlarının Açıklanması ve Nihai Başvuruları./MEB Vehbi Koç Vakfı Koç Özel İlkokulu ve Ortaokulu (vkvio) 3. Ve 5. Sınıflarında öğrenim görecek öğrencilerin belirlenmesi amacıyla yapılacak olan seviye tespit sınavı duyurusu./Açık öğretim ortaokulu 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı 2. Dönem e-sınav giriş belgeleri erişime açıldı.


2024-DGUY: Ön Başvuru Sonuçlarının Açıklanması ve Nihai Başvuruların Alınması

Adaylar, ön başvuru sonuçlarına 18 Mart 2024 tarihinde saat 13.45'ten itibaren ÖSYM’nin https://sonuc.osym.gov.tr adresinden T.C. kimlik numarası ve aday şifresiyle erişebilecektir.

Sınava ön başvuru yapan adaylardan KPSS puanı sıralamasında kadronun yirmi katı içinde yer alıp nihai başvuru yapacak olanlar, nihai başvurularını 22-28 Mart 2024 tarihleri arasında yapacaktır. Adaylar, nihai başvurularını elektronik ortamda, ÖSYM Başvuru Merkezleri aracılığıyla veya bireysel olarak https://ais.osym.gov.tr adresinden veya ÖSYM Aday İşlemleri Mobil Uygulaması’ndan 22 Mart 2024 tarihinde saat 10.00'dan itibaren yapabilecektir.

Ön Başvuru Sonuçları

2024-DGUY: Kılavuz ve Başvuru Bilgileri

........................................................................................................................................................



MEB Vehbi Koç Vakfı Koç Özel İlkokulu ve Ortaokulu (vkvio) 3. Ve 5. Sınıflarında öğrenim görecek öğrencilerin belirlenmesi amacıyla yapılacak olan seviye tespit sınavı duyurusu

Duyuruya ulaşmak için tıklayınız



........................................................................................................................................................



Açık öğretim ortaokulu 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı 2. Dönem e-sınav giriş belgeleri erişime açıldı.

01-29 Mart 2024 tarihleri arasında uygulanacak olan Açık Öğretim Ortaokulunda Kayıtlı (Yurt Dışında Bulunan Öğrenciler, Engelli Öğrenciler ile Tutuklu ve Hükümlü Öğrenciler Hariç) öğrencilerin, 2023-2024 Eğitim ve Öğretim Yılı 2. Dönem e-Sınavı, sınav salonlarına atanma işlemleri tamamlanmıştır.

            Öğrencilerimiz, sınav giriş belgelerini https://aionet.meb.gov.tr/OgrenciGiris.aspx adresindeki randevu ekranlarından giriş yaparak alabilirler. Halk eğitimi merkezleri ise bilgi kontrol ekranları/e-Sınav randevu işlemleri ekranından, öğrenci T.C. kimlik numarası ile e-Sınav giriş belgelerinin dökümünü alabileceklerdir.



           Sınav Giriş Belgelerine erişmek için TIKLAYINIZ. 

........................................................................................................................................................



MEB Polis akademisi başkanlığı 8. Dönem ilk derece amirlik eğitimi yazılı sınavı duyurusu ..

Duyuruya ulaşmak için




........................................................................................................................................................


Alimardan Bey Topçubaşov Uluslararası Burs Programı

ADA Üniversitesi, “Alimardan Bey Topçubaşov Uluslararası Burs Programı” kapsamında burs vermekte olup anılan burs programına ilişkin detaylı bilgi ekte yer almaktadır.

........................................................................................................................................................


MERGEN Lisansüstü Burs Programı

Azerbaycan Devlet Beden Eğitimi ve Spor Akademisi, Türk Devletleri Teşkilatı üye ülkelerinin vatandaşlarına “MERGEN Lisansüstü Burs Programı” kapsamında yüksek lisans bursu vermektedir.

Burs programına ilişkin detaylı bilgi ekte yer almakta olup ayrıca https://sport.edu.az/en/international-relations/international-projects-1/mergen/ adresi de ziyaret edilebilir.

........................................................................................................................................................


Bilsem öğrencilerimize yönelik matematik, astronomi ve uzay bilimleri konulu "astromat araştırma projeleri yarışması" başvuruları ...

ASTROMAT ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI

Genel Müdürlüğümüz koordinesinde ve Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Sakarya Bilim ve Sanat Merkezi Müdürlüğü'nün yürütücülüğünde Türkiye genelinde Bilim ve Sanat Merkezleri'nde öğrenim gören öğrencilerin Matematik, Astronomi ve Uzay Bilimleri alanlarında bilimsel çalışmalar yapmalarını teşvik etmek, bu alanlardaki çalışmalara katkı sağlamak amacıyla Bilim ve Sanat Merkezi öğrencileri arasında Astronomi ve Matematik araştırma projeleri yarışması düzenlenecektir.

Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin Matematik, Astronomi ve Uzay Bilimleri'nin alt alanlarında derinlemesine bilimsel araştırmalar yapmalarını, bu alanlarda "Türk İslam Bilim Tarihi"nde bilimsel çalışmaları ile öne çıkan Matematikçi / Gök bilimci "Uluğ Bey"in kazandırdığı çalışmaları bilmeleri, bunun yanında "Türk İslam Medeniyeti"nde Astronomi ve Matematik biliminin gelişimi bağlamında bilim tarihi alanında farkındalık düzeylerinin artırılmasının sağlanması beklenmektedir.

Başvuru hükümleri, şartları, başvuru koşulları ve yöntemleri eklerde sunulmuştur.

 

Başvuru tarihleri: 11 Mart - 8 Nisan 2024

 

ASTROMAT Başvuru Formu için tıklayınız.

ASTROMAT Kişisel Bilgi Formu İçin tıklayınız.

ASTROMAT Özet Metin Şablonu için tıklayınız.

ASTROMAT Poster İnfografik Kriterleri için tıklayınız.

ASTROMAT Proje Raporu Şablonu için tıklayınız.

ASTROMAT Yarışma Şartnamesi için tıklayınız.

........................................................................................................................................................


Lgs başvuruları, başladı müracaatlar elektronik ortamda isteğe bağlı yapılacak

Millî Eğitim Bakanlığınca bu yıl 2 Haziran 2024'te gerçekleştirilecek Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki Merkezî Sınav'ın başvuru ve uygulama kılavuzu yayımlandı.

2023-2024 eğitim öğretim yılı sonunda Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu, www.meb.gov.tr internet adresinden açıklandı.

Sınav sonuçları, 28 Haziran 2024'te www.meb.gov.tr internet adresinden ilan edilecek. Öğrencilere sınav sonuç belgeleri posta yoluyla gönderilmeyecek.

 

2024 Yılı Sınavla Öğrenci Alacak Ortaöğretim Kurumlarına İlişkin Merkezî Sınav Başvuru ve Uygulama Kılavuzu'na ulaşmak için tıklayınız.

........................................................................................................................................................


ÖSYM Uzman Yardımcılığı: Yazılı Sınav Sonuçlarının Açıklanması

11 Şubat 2024 tarihinde yapılan; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanlığı Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Uzman Yardımcılığı yazılı sınavına giren adaylar, sınav sonuçları ile sözlü sınav tarihi ve saatlerine aşağıdaki bağlantıdan erişilebilecektir.

Sözlü sınava katılmaya hak kazanan adayların, belirtilen tarih ve saatte ÖSYM Başkanlığı Bilkent/ANKARA adresinde hazır bulunmaları gerekmektedir.

Sözlü sınava katılmaya hak kazanan adayların, e-Devlet üzerinden alınmış lisans mezuniyet belgesini, varsa lisansüstü mezuniyet belgelerini https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/ozgecmis_19062023.docx adresindeki özgeçmiş formunu doldurarak 29.03.2024 tarihine kadar pdhdb@osym.gov.tr adresine ulaştırmaları gerekmektedir.

ÖSYM Uzman Yardımcılığı Yazılı Sınav Sonuçları

........................................................................................................................................................

Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme  Sınavı sonuçları..

18 Şubat 2024 tarihinde uygulanan 2024 Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme  Sınavı’nın (2024-MEB-EKYS) değerlendirme işlemleri tamamlanmıştır.

Adaylar, sınav sonuçlarına 8 Mart 2024 tarihinde saat 10.00’dan itibaren ÖSYM’nin https://sonuc.osym.gov.tr  adresinden T.C. kimlik numarası ve aday şifresiyle erişebilecektir.


2024-MEB-EKYS Sınav Sonuçları

........................................................................................................................................................


 Gelir İdaresi Başkanlığı Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı Başvurularının Alınması

2024 Gelir İdaresi Başkanlığı Devlet Gelir Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı (2024-DGUY), 4 Mayıs 2024 tarihinde Ankara’da elektronik olarak uygulanacaktır.

Sınava ön başvurular 7-13 Mart 2024 tarihleri arasında alınacaktır. Sınava ön başvuru yaparak sıralamaya giren adaylar (atama yapılacak kadronun yirmi katı aday), nihai başvurularını 22-28 Mart 2024 tarihleri arasında yapacaktır.

Adaylar başvurularını elektronik ortamda, ÖSYM Başvuru Merkezleri aracılığıyla veya bireysel olarak saat 11.15'ten itibaren https://ais.osym.gov.tr adresinden veya ÖSYM Aday İşlemleri Mobil Uygulaması’ndan yapabilecektir.


2024-DGUY: Kılavuz ve Başvuru Bilgileri

........................................................................................................................................................

Türkçe Yeterlik Sınavı (TYS)

​5653 Sayılı Yunus Emre Vakfı Kanunu'nun 3. maddesi uyarınca Türkiye dışında yapılacak Türk diline dair eğitim, sınav ve belgelendirme faaliyetlerinin Yunus Emre Vakfı tarafından gerçekleştirilmesi öngörülmektedir.

 Vakıf, söz konusu Kanun'dan hareketle Yunus Emre Enstitüsünü kurarak yurt dışında kültür merkezleri açmış ve Enstitüye bağlı bu kültür merkezleri aracılığıyla uluslararası ölçekte Türkçe Yeterlik Sınavı (TYS) yapmaya karar vermiştir. Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Metni'ne uygun olarak Enstitü tarafından geliştirilen TYS yılda üç defa yurt dışında Yunus Emre Enstitüleri'nin bulunduğu ülkelerde ve yurt içinde düzenlenmektedir.

Bir sonraki sınav uygulama tarihi 27 Nisan 2024 olup, başvuru tarihleri 04-31 Mart 2024 olarak belirlenmiştir.



EK : 1- TYS Tanıtım Metni (1 sayfa)

         2- Ülke Sınav Merkezleri tablosu (1 sayfa)

         3- TYS Afiş

........................................................................................................................................................


Ortak sınavlarda açık uçlu soru dönemi

Millî Eğitim Bakanlığınca öğrencilerin gelişimini takip etmek, müfredatın işlenmesinde okullar arasında bütünlük sağlamak ve uygulama birliği oluşturmak amacıyla 26-27 Mart'ta yapılacak ülke geneli ortak sınavlarda ilk kez öğrencilerin cevapları kendi cümleleriyle yazacakları açık uçlu ve kısa cevaplı sorular kullanılacak. Devamı için


........................................................................................................................................................

2024 Yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Takvimleri

Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Seçme ve Görevlendirme Yönetmeliği çerçevesinde hazırlanan 2024 yılı Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Yönetici Görevlendirme Takvimleri ektedir.

İlk Defa Yönetici Görevlendirme Takvimi için tıklayınız.

Yeniden Yönetici Görevlendirme Takvimi için tıklayınız.

Yöneticilikten Ayrılanların Yeniden Görevlendirilmesi Takvimi için tıklayınız.


........................................................................................................................................................

Yükseköğretim Kurulundan Uluslararası Araştırma Programları Başvuru Duyurusu

Yükseköğretim Kurulu tarafından doktora öğrencileri ve araştırmacıların dünyanın seçkin üniversitelerinde uluslararası standartlarda araştırma yapmalarını teşvik etmek amacıyla başlatılan “Uluslararası Araştırmacı Programları" başvuruları 04 Mart 2024 Pazartesi günü başlayacaktır.

Yükseköğretim Kurulu tarafından doktora öğrencileri ve araştırmacıların dünyanın seçkin üniversitelerinde uluslararası standartlarda araştırma yapmalarını teşvik etmek amacıyla başlatılan “Uluslararası Araştırmacı Programları” kapsamda,

  • Araştırma Görevlisi kadrosunda görev yapan en fazla 100 doktora öğrencisinin alan kısıtlaması olmaksızın tez konuları hakkında araştırma yapmak üzere yurt dışına gönderilmelerine ilişkin Genç Beyinler Programı (GEP),

Başvuru Şartları:

........................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

15 Mart 2023 Tarihli ve 32133 Sayılı Resmî Gazete’de Yayımlanan Sözleşmeli Personel Alımı Yedek Aday Duyurusu

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 4’üncü maddesinin (B) fıkrası ile 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe giren “Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar” uyarınca Başkanlığımızda istihdam edilmek üzere sözleşmeli personel alım ilanı sonucu 2 Mayıs 2023 tarihinde web sayfamızda (www.yok.gov.tr ) yayımlanmıştır.

Yedek adaylardan atanmaya hak kazananların evraklarını en geç 22 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar teslim etmelerine ilişkin duyuru ise 9 Şubat 2024 tarihinde web sayfamızda (www.yok.gov.tr) yayımlanmıştır.

Anılan tarihe kadar evraklarını teslim etmeyen adaylar ile herhangi bir sebeple görevine başlamayanların yerine atanmaya hak kazanan yedek adayların listesi aşağıda yer almaktadır. Aşağıdaki listede yer alan yedek adayların evraklarını en geç 11 Mart 2024 tarihi mesai bitimine kadar Kurulumuz Personel Daire Başkanlığına teslim etmeleri gerekmektedir. İstenen belgeleri süresinde teslim etmeyen adaylar hakkından vazgeçmiş sayılacak olup yerine yedek adaylar alınacaktır.

Koruma ve Güvenlik Görevlisi (erkek) adaylar için tıklayınız.

Bu duyuru tebliğ niteliğindedir. Ayrıca adaylara tebligat yapılmayacaktır.

İSTENEN BELGELER:

........................................................................................................................................................

Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyecek aile programları hazırlandı

Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü ve UNICEF iş birliği ile öğrencilerin gelişim dönemlerine göre sosyal duygusal becerilerini desteklemek amacıyla ailelere yönelik eğitim programları hazırlandı.

Hazırlanan programlar, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünün internet sayfasına yüklenerek okul ve kurumlarda görevli rehber öğretmen/psikolojik danışmanların aileler ile yapacağı çalışmalarda faydalanmaları için kullanıma sunuldu.

 

İlgili programlara ulaşmak için tıklayınız.


........................................................................................................................................................



Açık öğretim lisesi 2023- 2024 eğitim ve öğretim yılı 2. Dönemi ilk kayıt ve kayıt yenileme tarihleri güncellenmiştir.



Sınav Duyurusu için tıklayınız.



İlk Kayıt Tarihleri:



e-Okul Sisteminde veya açık öğretim kurumları bilgi yönetim sistemlerinde kaydı olmayan öğrencilerin ilk kayıt işlemleri  29 Ocak 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir.

 

-2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde örgün ortaöğretim kurumlarında aktif kaydı olmayan e-Okul öğrencileri ile açık öğretim kurumları bilgi yönetim sistemlerinde bilgileri olan öğrencilerin ilk kayıt işlemleri 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir.

 

 -2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde örgün ortaöğretim kurumlarında aktif kaydı olan öğrencilerden 2023/30  Nolu  Genelge kapsamında örgün ortaöğretim kurumlarından açık öğretim liselerine geçiş şartlarını taşıyanların ilk kayıt işlemleri 31 Ocak 2024 tarihinde başlayacak olup 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir. 

 

14.09.2023 tarihli ve E-83203306-10.06.02-83907639 Sayılı 2023/30 Genelge için tıklayınız.

 

- İlk kayıt işlemleri halk eğitimi merkezi müdürlüklerine / irtibat bürolarına başvuru yapılarak tamamlanacaktır.

 

  İlk Kayıt Kılavuzu için tıklayınız.

 

Kayıt Yenileme Tarihleri:

 

- 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde kayıt yenilememiş, öğrencilik durumu "Donuk" veya "Silik" olan öğrenciler için kayıt yenileme işlemleri 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitimine kadar yapılabilecektir.

 

-  Açık öğretim okulları 2023-2024 Eğitim ve Öğretim yılı 1. Döneminde kayıt yenilemiş, öğrencilik durumu "Aktif" olan öğrenciler için kayıt yenileme işlemleri 5 Şubat 2024 tarihi mesai bitiminde kadar yapılabilecektir.

 

-  Ücret muafiyeti kapsamında olan öğrenciler kayıt yenileme işlemleri için 444 0 632 Milli Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi'ne (MEBİM) ya da  halk eğitimi merkezi müdürlükleri/ irtibat büroları ile iletişime geçerek; kayıt yenileme taleplerini iletmeleri, sistem üzerinde güncellenmesi gereken raporları sunmaları, Engelli Sınav Hizmetleri bilgilerini kontrol ederek kayıt yenileme işlemlerinin tamamlandığını teyit etmeleri gerekmektedir.

 

Kayıt Yenileme Kılavuzu için tıklayınız.


.............................................................................................................................................


Ülke genelinde 6 ve 9. Sınıflar için yapılacak ortak sınavlara yönelik konu soru dağılım tabloları yayımlandı.

Millî Eğitim Bakanlığınca ülke genelinde, 2023-2024 eğitim öğretim yılı 2. dönem 1. yazılı sınavları 6. sınıf Türkçe ile 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersleri için 26 Mart 2024 Salı günü; 6. sınıf matematik ile 9. sınıf matematik dersleri için 27 Mart 2024 Çarşamba günü yapılacak.  

Bu doğrultuda, sınavların kapsam geçerliğinin artırılması ve öğrencilerin sınavlara daha bilinçli hazırlanması için hangi konu/kazanımdan kaç soru sorulacağını gösteren konu soru dağılım tabloları hazırlanarak yayımlandı.  

Ülke geneli yapılacak ortak yazılı sınavlar; 6. sınıf Türkçe dersi 14 çoktan seçmeli ve 2 açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı olmak üzere toplam 16 sorudan; 6. sınıf matematik dersi 10 açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorudan, 9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi 7 açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorudan ve 9. sınıf matematik dersi 8 adet açık uçlu veya açık uçlu ve kısa cevaplı sorudan oluşacak.  

6. sınıf Türkçe dersi 2. dönem 1. yazılı sınav konu soru dağılım tablosu için tıklayınız.

6. sınıf Türkçe dersi 2. dönem 1. yazılı sınav konu soru dağılım tablosu için tıklayınız.

6. sınıf matematik dersi 2. dönem 1. yazılı sınav konu soru dağılım tablosu için tıklayınız.

9. sınıf Türk dili ve edebiyatı dersi 2. dönem 1. yazılı sınav konu soru dağılım tablosu için tıklayınız.

9. sınıf matematik dersi 2. dönem 1. yazılı sınav konu soru dağılım tablosu için tıklayınız.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğretmen şiirleri

HEM 1. Kademe okuma – yazma kursu zümre öğretmenler kurulu

Okullarda bulundurulacak sivil savunma dosya içeriği